Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert om det skulle bygges rus- og psykiatriboliger som nærmeste nabo til deres barns barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På samme tomt, 20 meter fra barnehagen.

Vi fikk brev fra SU (samarbeidsutvalget) i barnehagen, der de ba om foreldrenes meninger rundt at kommunen vil gjøre om den nedlagte barnehagen til rus og psykiatriboliger.

SU stiller seg sterkt kritiske til utbyggingen, med tanke på ustabile psykisk syke, og sprøytenarkomane.

Som de skrev i info brevet, "må vi gå rundt på morgenen før barna kommer og lete etter brukte sprøytespisser, og hvordan vil psykisk syke reagere på barneskrik og bråk fra barnehagen hver dag"..

Jeg hater å ha fordommer, men må jo innrømme at jeg er svært skeptisk til kommunens forslag.. Jeg vil jo at barnet mitt skal ha det trygt i barnehagen, men det kan jo hende at hun får selv om boligene kommer også...

Hva hadde dere svart på et sånt brev?

Jeg har selv vært psykisk syk, så jeg vet hvor ustabil man kan være i stemningsleiet..

Synes det er flott at kommunen ønsker å hjelpe de som er psykisk syke og de som sliter med rus, men skulle nok ønske de ville finne et annet sted å bygge ut disse boligene..

Er jeg fordomsfull og slem som ikke ønsker mennesker i slike tilstander på samme tomt som barnehagen til datteren min?

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

For å si det sånn! Tenk på de som er psykisk ustabile da..hvordan er det for dem å ha barn og andre folk tett innpå seg når de trenger hvile og ro? De fleste er ikke så ustabile som det folk tror! Syns mer synd på pasientene enn barna faktisk..utrolig nok

Skrevet

enig med emma i...

Skrevet

Signerer Odin ♥ Tiril_min♥ jeg, intill det motsatte er bevist...

Skrevet

må skjerme begge syns i.meir bekymra pga de narkomane enn de psykiske egentlig...

det største psykiske sykehuset i m&r har ligget rett ved en barnehage i herrens år...å det har gått kjempe bra...

Skrevet

Hva jeg synes om det bestemmes litt av hva slags boliger det er. Er det ettervernsboliger? Behandlingboliger? Omsorgsboliger?

Skrevet

jeg mener at det bør være plass til alle i ett lokalsamfunn/nærområde, men å plassere en slik institusjon ved siden av en barnehage er å tøye grensen ganske langt......

jeg hadde ikke satt pris på det og prøvd å gjøre alt jeg kunne for at kommunen skulle finne et bedre alternativ. Jeg er sykepleier og har tidligere hatt endel rusmisbrukere som pasienter og føler at situasjoner som kan oppstå enten med rusmisbrukeren eller mennesker som ønsker å oppsøke for å inndrive feks gjeld kan være uheldig nær barn.

så jeg er enig med emma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...