Gå til innhold

I hvilken uke er det vanlig å gjennomføre planlagt keisersnitt på tvillinger?


Mango78

Anbefalte innlegg

 

......hvis alt står bra til altså? Selv er jeg i uke 35 og må ta keisersnitt pga seteleie på begge to, men vet ikke noe dato enda. Er det vanlig at planlagte keisersnitt blir gjort flere uker før termin?

 

Begynner å bli rimelig klar for å få de ut!!!

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Tror de venter så lenge som mulig, og neppe noe særlig før uke 37-38 hvis alt er fint. De har det jo absolutt best i magen så lenge de vokser fint, har god næringstilførsel etc.

Jeg tok også snitt pga. dobbelt seteleie, og fikk tid i 38+0. Mine var store (2,7 og 3,2 når de kom). Det var legen som foreslo datoen, og jeg kunne sikkert få en senere dato hvis jeg hadde villet. Men jeg var som deg, rimelig klar.

 

Uke 35-36 er jo per def. prematurt, og øker jo sjansene for at de er sugesvake eller trenger litt ekstra oppfølging, lysbehandling el. Bit tenna sammen, det er snart slutt likevel!

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar

Hei:)

 

Jeg har termin 1. des. Skal ha planlagt snitt 20.nov., altså 11 dager før termin. Dette grunnet en i tverrleie og smalt bekken. Synes det var veldig nært opptil termin, men som nevnt over så har de det jo aller best i magen:-)

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar

Hva som er vanlig vet jeg ikke...men jeg fikk planlagt KS i uke 36+4,mange som har reagert på at jeg fikk det så tidlig.Men det var to leger på sykehuset som ble enige om det...jeg skulle opp på kontroll i uke 36+3 og de syns det var litt voldsomt å sende meg 17 mil hjem igjen for så å komme opp igjen ei uke senere,så da ble det slik.Jeg var glad til,for jeg var lei(men det var eneste plaga mi..)

Lenke til kommentar

Hvis alt er bra venter de så lenge som mulig. Jeg fikk mine i uke 39+1, de var hhv 49 cm og 3,2 kg, 50 cm og 3,4kg. Det var fryktelig tungt å gå så lenge, men så verdt det å få to store og friske unger. Dro hjem to dager etter de var født, kjempedeilig å slippe å være på sykehuset. Vet hvordan du har det nå :)

 

Masse lykke til !!!!

Lenke til kommentar

Hei !

 

Tror at planlagt keisersnitt varierer fra sykehus til sykehus og selvsagt etter en totalvurdering av hvordan tvillingene har det. Dersom alt står bra til med dem begge venter de nok lengst mulig.

 

Mine to ligger forresten også i seteleie, men får ikke keisersnitt for det. Skal føde vanlig og har forstått at det ikke er problematisk. Har ikke målt bekkenet da jeg tidligere har fødte en gutt på 3900 gr.

Ble litt nysgjerrig på hvorfor det er tenkt keisersnitt hos deg. Begynner å bli litt nervøs her jeg sitter.

Lenke til kommentar

Annonse

Synes også det er litt rart.Har født et stort barn tidligere. Men jeg fikk bare beskjed om å forberede meg på keisersnitt. Skal til ny kontroll i begynnelsen av uka,så sa da skal jeg forhøre meg skikkelig. Har nemlig veldig lyst å føde vaginalt hvis det er mulig......

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mine to ble tatt tre uker før. Har forstått at det er vanlig på Harstad sykehus, men tror det er forskjellig fra plass til plass. Mine var 2980g og 3245g da de kom til verden. Skjønne deg rimelig godt, det e enormt tungt å gå gravid med tvillinger!!! Spesielt når det nærme seg slutten av svangerskapet.

Lenke til kommentar

Hvordan går det med deg "venter nummer 3+4"? Har du født dine tvillinger vaginalt? Jeg skal visst føde de vaginalt jeg og,er motivert for det! Er 36+6 i dag,så håper det skjer noe snart!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...