Gå til innhold

Cosylan mot hoste, skal jeg tørre..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Nå har jeg ikke sovet på en uke, bare hoster og hoster. Var på legevakta i går å fikk resept på Cosylan hostemikstur. Er veldig skeptisk, den inneholder jo morfin. Men legen mente i små doser og bare om natten i noen få dager ikke var farlig for fosteret. Hva tror dere, skal jeg tørre å ta det? Noen som har gjort det og har erfaringer? Er så trøtt og utslitt nå...

PS: Er i uke 31..

Skrevet

Søk den opp på www.felleskatalogen.no og se hva som står.

Så får du vurdere ut fra den infoen om du vil ta den eller ei.

Skrevet

Jeg fikk denne skrevet ut av fastlegen min da jeg var gravid i første trimester. Han sa det ikke var farlig i små doser og du ikke bruker den for lenge.

Skrevet

Jeg ville tatt den,er ikke bra at du går rundt som en zombie heller pga manglende søvn.

Skrevet

Hei. Jeg har Kols og går på Cosylan som en del av de faste medisinene mine. De andre med. måtte jeg kutte ut da jeg ble gravid, men Cosylanen kunne jeg fortsette med. Har fått byttet den ut med Solvipect Comp da den smaker litt bedre men ellers har de samme virkestoffene. Tar den bare når jeg må selvfølgelig. Har fått beskjed om at det gjør større skade at mor er helt utslitt av hoste og mangel på søvn enn den lille dosen morfin vi får i oss ved moderat bruk.

Jeg går nå i tillegg på Paralgin Forte pga flere knekkte ribbein pga sterk hoste. Dette skjedde muligens fordi jeg var litt for forsiktig med Cosylanen en periode. Sier ikke at du skal hive deg over flaska, men brukt med fornuft er det mye bedre enn alternativet.

God bedring og lykke til videre.

Skrevet

Hei og takk for svarene :-)

Jeg tok litt Cosylan før jeg la meg i går kveld, og sov i 3 timer. Tok en liten dose til og sov helt til kl 08 i morges!

Føler meg som ett helt nytt menneske nå. Utrolig deilig med litt søvn igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...