Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

de hører på hva du sier er vondt og prøver åfinne ut hvor smertene kommer fra. de ser og på bekkenet, om det har kommet ut av stilling, blitt skjevt ol.

ellers vet jeg ikke mer... første gangen jeg var til fysio ba hun meg gjør en del øvelser for å se hvor langt jeg kom, nr smertene ble for ille, ol.. både liggende og stående!

de tar deg på alvor! lykke til:)

Det tror jeg det er ulik praksis på. Jeg har bare fortalt om mine vondter og vansker og så fått henvisning. Dette har skjedd alle tre svangerskapene. Legen har skrevet henvisning om bekkenvansker med gangvansker og så har fysioterapeuten gjort undersøkelsene.

legen min skrev: bekkensmerter på henvisninga.

Hos fysio sa ho at jeg skulle be legen skrive bekkeløsning med gangvansker i henvisninga. For det var visst det jeg hadde.

Tror ikke legen klarer å bestemme hva det er, man må vel til "utreding" hos fysio. Der ser de på ryggen/bekkenet hva og hvor problemet er.

Det er trygdemessige årsaker til at det bør stå bekkenløsning m gangvansker på henvisningen til fysioterapi. Da får den gravide gratis behandling i svangerskapet og inntil 6 mnd etter fødsel. Det er sykehistorien som er viktigst når man skal sette diagnosen bekkenløsning.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...