UpsyDaisy Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Hvor lenge etter småingene våkner for dagen har de sin første lur? Sliter så j. med denne dagsovingen:(
Gjest Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Min er 8 mnd og en uke. Står han opp syv, så er første luren ved 9 - halv 10 tiden. Lengden varierer fra 30 min til 1,5 timer.
to ganske tette og helt ferdig Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 når sover han neste gang da? har en gutt på 6,5 mnd strever også litt med dagsoving.... legger du han til samme tid på lur nr 2 selv om han bare har sovet 30 min? Hvordan timer dere det med mat i forhold til søvn da?
Gjest Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Har ikke noe fast egentlig. Legger han når han er trøtt, følger bare hans sovemønster. Blir jo litt tullete noen ganger med mat, men blir ikke så veldig galt. Spiser ca 09, 12, 15 og 18. 12 og 15 måltidet blir litt senere innimellom, men går jo greit. Får ikke til å ha faste sove og spise tider. Men han er sjelden våken mer en 2,5 timer av gangen. Er tydlig når han er trøtt og han er veldig lett å legge i vognen sin.
Minnie Mom Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 Jenta vår er 10 mnd, men har hatt samme rutinene en stund nå. Hun står opp mellom kl 06 og 07 som regel. Sover igjen rundt kl 09. Da sover hun 2-3 timer. Og så har hun en liten dupp igjen rundt kl 15 når vi henter storebroren i bhg. Denne duppen er som regel maks 20 minutter. Frokost kl 08 Lunsj kl 12 Middag kl 16 Kveldsmat kl 18 / 18:30
to ganske tette og helt ferdig Skrevet 10. november 2008 #6 Skrevet 10. november 2008 Vi har ca samme mat tider, men han får MMe kl rundt 0730-0800. Prøvde grøt på morgenen en tid, da sov han bedre på formiddagen, men det er helt håpløst å få i han grøt på morgenen så måtte bare slutte, dette resulterer i dårligere dagsøvn på kl 0900 luren... UFF dette er ikke bare lett
UpsyDaisy Skrevet 10. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. november 2008 Nei, det er forferdelig frustrerende! Jeg har ellers verdens enkleste gutt heldigvis, men noen dager går bare med til å få han til å sove..føler jeg. Jeg legger han når han begynner å gjespe, gjerne ca 2-3 timer etter han våknet på morgenen, men det blir nesten alltid til at han ligger å skravler og turner i senga i lange tider. Skulle sjekke hvor lenge han kunne ligge slik en gang... Halvannen time! Alene i sengen, blid og fornøyd. Hele formiddagen går til dette tullet:o(
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 10. november 2008 #8 Skrevet 10. november 2008 Jeg har og slitt veldig med å få til soving om dagen med Jonas. Men nå er det stort sett rutine på det. Våkner alt fra syv til halv ni, eller lager lyder så vi vet han er våken. Er da som regel trøtt igjen i ti halv elleve tiden og får en god hvil igjen før lunch i tolv tiden. Ikke lenge siden han sov 3 lurer, men da gjerne bare på en halvtime hver. Nå er det to, hvorav den ene er litt lengre enn den andre. I to tiden er han som regel trøtt igjen, men avhenger veldig av når han våknet fra den tidlige luren for det kan variere veldig. Så ikke altid vi får han til å sove før han har fått middag igjen i halv fire tiden. Selv om det er litt seint, så er det ikke lange luren. Men som regel fra to til halv fire eller noe sant.
Sunniva78 har to små Skrevet 10. november 2008 #9 Skrevet 10. november 2008 Her legger vi knerten i vogna når han han vært våken i ca 3 1/2 time. Da sover han i 1-2 timer. Sovner med det samme. Som regel er denne duppen mellom 10 og 12. Før la han seg etter ca 2-3 timer, og sov da kun kortdupper på 30 min. Så for oss hjalp det å tyne han litt, og ikke legge ham ved første trøtthetstegn. Så har han en dupp til mellom 14 og 16 en gang. Sover 1-2 timer da også. Sjelden mer enn 3 timer tilsammen på en dag. Får ikke sove etter 16, for han legger seg 19. Måltidene er ca: 07- mme 08- grøt 12- middag 15/16- mme og brød/frukt 18- grøt 18.50- mme
Erisa* Skrevet 10. november 2008 #10 Skrevet 10. november 2008 Her er det ca 3 timer etter vi våkner at hun får første luren. Innimellom litt lenger, andre ganger er hun så trøtt at hun får legge seg tidligere. Ikke greit når det er trøblete! Kanskje det begynner å bli på tide å prøve bare en lang lur i løpet av dagen? Vi har to fremdeles, men jeg tror det er litt individuelt...
Helann og lillebror Skrevet 10. november 2008 #11 Skrevet 10. november 2008 8 mndr. Blir fort trøtt om morgenen, pleier å ha første lur 1,5 eller max 2 timer etter at hun har stått opp. Seinere på dagen holder hun greit 3-4 timer. Sover som regel 1-2 timer x 2. Har vært mye kluss med dagsoving her også, har ofte måttet trille henne i søvn, men nå går det bedre. Synes ting går veldig opp og ned - med en gang jeg tror vi har en rutine inne, så skjer det en forandring. Det kan jo kanskje være en trøst:-) Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå