Gå til innhold

Bør jeg prøve mme før han legger seg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille gutt på 3 mnd spiser hver tredje time på dagen. Han virker veldig fornøyd:) Nå har vi begynt å legge han kl syv for han er så sutrete og trøtt. Sovner med en gang vi legger han i senga. Han våkner igjen kl ti og spiser godt før han legger seg for natta. Tidligere har han da sovet til 03, men i det siste våkner han igjen kl tolv og vil ha mer mat. Spiser veldig mye, så lurer på om jeg burde gi mme kl ti i stedetfor mm. Noen som har erfaring med dette? Bare lurer på om mme metter mer eller om det er det samme med mm. Skjønner ikke hvorfor han blir sulten med en gang. Det er jo nok i puppen for det har jeg sjekket. Kan jo være økedager, men de har vart litt lenge nå synes jeg:) I tillegg kan jeg nevne at han har litt vanskelig med å finne søvnen igjen etter at han har fått mat mat kl tolv. Dette har han aldri hatt før og har det heller ikke når han får mat de andre gangene på kvelden.

Håper på noen gode tips:) Takk for at du leste..

Skrevet

Mme skal jo mette mer etter hva de sier. Men jeg prøvde det med lillemann og han sov litt lenger i noen dager og så gikk det tilbake igjen.. Da gikk vi over til velling, og det gjorde susen! Vi gikk fra å spise 6 ganger etter leggetid til en gang i løpet av natten;)

Min anbefaling til deg er heller å pumpe deg om bruke mm med litt grøtpulver i som velling. Da opprettholder du produksjonen også. Jeg var så dum å gi mme på kvelden- til velling også og det endte med at melkeproduksjonen min raste nedover;(

Men for å svare på det du lurte på så kan det virke som han trenger litt mer på kvelden nå ja. Ev. kan du også pumpe deg om morgenen og gi det på flaske i tilleg på kvelden. Du må nesten bare prøve deg frem hva som er best for deg og minsten;)

Lykke til;)

Skrevet

Jeg har en jente på 5 mnd, som den siste måneden har lagt seg kl 19. De to siste ukene har hun våknet til omtrent samme tid som din og er sulten. Hun får BARE mme, så det er ingen garanti for at din vil sove mer, eller at mme metter mer og at han ikke "trenger" det litt tidlige nattmåltidet. Jeg ville ammet som før jeg, og sett det an. Tror nok ikke mme nødvendigvis er en løsning, de små kan forandre spisemønster i det uendelige ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...