Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille venn på 6 mnd var tirsdag og onsdag syk med nesten 40 i feber. Vi dro til legen og der så de at han var litt rød i det ene øret og litt i halsen, men de sa ikke noe om om det kunne være noe ørebetennelse (noe vi mistenker).

Etter de to feber-dagene, har han vært veldig urolig på nettene......før han var syk sov han fra ca.20.00 - 08.00/09.00 nesten uten at vi hørte noe fra han......han sov altså veldig godt. NÅ derimot, våkner han og suter/skriker (virker veldig som vondt-skrik) opptil 10 ganger fra vi legger han til han står opp neste morgen. Han er ikke lenger noe villig til å ligge på venstre side, noe han elsket før han var syk. Apetitten er det også så som så med.

Noen som har vært borti det samme og senere fått påvist ørebetennelse? Vurderer nemlig å ta han med til legen på nytt i morgen. Gir meg ikke før jeg finner ut av dette, stakkars gutten vår.

Må samtidig få med at pappa`n var VELDIG plaget med øre- og halsbetennelser opp gjennom barneårene, helt til han omsider fikk fjernet mandlene i voksen alder.

Skrevet

Det er sikkert greit å ta seg en tur til legen hvis det ikke er for ubeleilig? Håper det gir seg snart!

Skrevet

Uff da, det er ikke noe godt å se at den lille har det vondt. Tulla vår hadde ørebetennele for en drøy måned siden. Hun hadde feber, og tydelig vondt, hun skrek og skrek og var helt utrøstelig. Vi var på legevakta og fikk påvist ørebetennelse. Den var bakteriell, noe de så da de målte CRP nivået hennes, så derfor fikk hun antibiotika.

Hvis han tydelig har vondt, ville jeg absolutt tatt en ny tur til legen. Jeg har let at ørebetennelse ofte kommer i etterkant av en annen sykdom, så det kan være at situasjonen har endret seg. Hos oss kom det etter at hun hadde hatt en omgang med magesyke. Ellers kan det ta litt tid før den lille er seg selv igjen etter sykdom. For eksempel var matlysten til tulla vår veldig dårlig en hel uke etter at hun var feber- og smertefri.

Lykke til og god bedring til den lille!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...