h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Pusset støv etter min bestemors karamell rullekake oppskrift i dag, for det laget jeg til kaffen etter middagen i dag. Har hatt noen søskenbarn med mann og barn som gjester i dag:))) Og den ble knall!!! nam.nam.
bente69;) Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Hørtes god ut, vil du dele oppskriften med oss?
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 9. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2008 Det kan jeg vel.... 4 eggehviter 2 dl sukker detter piskes stivt sammen 1 dl potetmel 1 dl hvetemel 1/2 ts bakepulver eggeplommene røres forsiktig inn, jeg bruker sil, men ikke nødvendig 190 grader-----> 10 til 12 minutter Pisk krem----> smøres inn i rullekaken, før den rulles sammen. Sausen: Oppskriften til bestemor: 3 kopper sukker---> smeltes i pannen--->litt brun 3 kopper fløte----> haes i litt etter litt ha litt krem i sausen, før den helles over kaken. Legg kremen som er til overs rund/ oppå kaken... Sausen: MIN MÅTE Kjøpe en flaske med karamell saus som brukes på is, bruk 1 dl av karamellsausen,bland med 3/4 dl føte.....helles over kaken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå