Gå til innhold

Tromsømamman 6.november


sommer2012?

Anbefalte innlegg

Like greit med ny tråd...

 

Hvem av dere har lyst til ekstraordinær babysvømming på Elisabethsenteret?

Får kanskje leie (venter svar fra "sjefen") bassenget siste søndag i november, dvs.30.nov. og da tenkte jeg å ha en time en eller annen gang på ettermiddag. Hvilken kl.slett passer best for dere?

Hvis vi er 10 st så er det 100kr p.p ca. Men da har vi bassenget en time i hvertfall.

Bare gi tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia på en torsdag :) Prøvde pilates med baby idag på SATS, æ synes det va bra! Ka synes dåkk May-Helen og Kari-Anne? Fikk ikke snakka med dåkk etterpå!

 

Annette: Vi kommer 3.desember hvis æ e kjørbar etter tapaskvelden, haha... bare tulla! :) Har bare tenkt å ta et eller to glass vin te maten. Det blir koselig! Har plass te en mamma med baby, men det kan hende æ må kjøre hjem ganske fort siden æ e allergisk mot hund og katt...

 

Elke: Noa-Nikolai skal være med på julelunsjen :) Vi blir mange da! Utrolig bra! Gleder oss. Vi vil veldig gjerne være med på Elisabethsenteret søndag 30.november å bade, det tror æ bli knallbra! Samme for oss når det blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips ang Pilates: hvis det er noen som er interessert: innføring i Pilates metoden, studio Pilates kjører kurs den 15.nov. (tror det går over 4 timer) Sjekk hjemmesiden www.sirkeltromso.no

Greit å ha med seg før dere starter på regulære timer på Sats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det gikk helt greit å gå på Pilates på SATS uten innføring. Instruktøren beskriver øvelsene bra og tar det veldig rolig. I tillegg er mange av øvelsene "gjengangere" fra vanlige SATS-timer så jeg har gjort de mange ganger før :)

 

Har dessuten navnedag for Noa-Nikolai lørdag 15.november så det passe veldig dårlig for vår del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert da, Tone, så flink du er, og så flink instruktør da. Skal hive meg med en gang og være med. Er det mye folk der? Syns pilates øvet på SATS er også veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Adele var flink til pilates synes æ :) Var veldig rolig og øvelsene var veldig enkle tror jeg i forhold til de som driver med "ordentlig" pilates. Så er nok for nybegynnere, øvet pilates på SATS er nok litt mer for viderekomne ja. Idag var det greit med folk ja, var fjerde gangen timen gikk! Artig om du blir med, du som er ekspert på området.

 

Prøvde å gi N-N grøt idag, men vet ikke hva som menes med passende konsistens? Jeg lagde helt flytende, ei teskje grøtpulver og 60ml mme. Maisgrøt. Så ikke ut som han likte det akkurat da, hehe... har dere sukker i? Har du prøvd det Annette, siden Ingrid ikke liker grøten? Er det greit å gi grønnsaker på glass istedet? Eller andre middagsglass? Hva er greia med grøt? Er det best å gi? Kom mange spørsmål no ja =) Finnes jo masse fruktgreier også til babyer fra 4 måneder.... går det an å gi det istedet for grøt, eller er det sånn man skal gi i tillegg til grøt/middag? Dåkk som har peiling.... sikkert helt idiotiske spørsmål men, hehe...

 

Planer for helga da? Vi skal være avlastningshjem i helga og Kent-Rune skal på julebord. Søndag skal æ på Storm-kamp igjen :) Også e det jo farsdag. Helt enig i at det e mye tull med de der dagan, men må no gjør litt stas på han siden det e hans første farsdag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg synes timen i dag var bra jeg også, rolig og fin. Adele var flink til å forklare øvelsene underveis og veilede. Det var langt fra fullt på timen i dag, plass til mange flere :-) O var fornøyd hele tiden også. Han ble så utslitt av treningen at han like godt sov tre timer etterpå!

 

Jeg kunne tenkt meg en helgekurs i yoga jeg. Noen som vet om det er muligheter for det her i Tromsø?

 

Er det forresten noen som vil ha hjemmetreff istedet for meg på onsdag? Svigermor er her, så da passet det ikke så bra å ha det her likevel..

 

Tone: Jeg tror det er pga jerninnholdet i grøt at man skal gi det. Men, babyene har jernlagre som varer i over 6 måneder, så det er nok ingen fare om man heller starter med grønnsaker. Potet er jo kjempegreit å lage selv. Det er ofte greit å vente en ukes tid før man introduserer en ny smak. Avocado most sammen med banan er kjemefint å gi, speiselt avocado pga av alt det sunne fettet. Jeg tror ikke jeg ville ha sukkret grøten, da ville jeg heller ha tilsatt litt fruktmos. Lykke til videre med fast føde til N-N

 

Planer for helga er: rydding, rydding og rydding...

 

Sees på trening dere som skal i mårra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Kari Anne, jeg kan ha hjemmetreff på onsdag. Hadde tenkt å ha det da, men du la ut før meg. Jeg er litt sånn TTT...

 

Jeg bor på Mortensnes, på toppen av øya (ved skibrua), har plass til vogner og god parkering. Alle er velkommen.

 

Jeg legger det ut på DIB treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Ann Silje å Tone. Å hvis det va så at det hørtes greit ut med varmlunsj 3 des så kan vi jo enes om pris ut fra kor mange som har lyst å komme!! =) (skal støvsuge å prøve å holde kattan ute så godt æ kan før dokker kommer! Hektor får være i gården sin å vente te besøkan e dratt hjem).

 

Jo Tone, i desperasjon har æ prøvd å sukre grøten.. Gikk akkurat like "bra" som alt anna.. Har blanda i litt banan, fruktmos å malt. Har laga tynn grøt å tykk grøt. Men ho like det bare ikke.. :(

 

Det som skjer når man blande med MM e at grøten blir ikke å skal ikke bli tykk. Det kan vær et sjokk for små maga som bare e vant te MM at det plutselig kommer nåkka anna nedi der, så om grøten e tynn i starten e bare fint! Noen få t-skjeie te å starte med, (ikke alt som går ned i starten som oftest) å så utvide etterhvert. Grøten innehold mye næring å e fin å spise, men her må æ nok ta "kari anne metoden" å prøv med litt grønnsaker... Fruktmos å pure å alt skal vel komme i tillegg te grøt, evnt blande litt oppi den etterhvert for å lage litt andre smaka.

 

I dag når vi sku spise middag så "bygde" vi Ingrid opp i høystolen vi har så ho fikk sitt ilag med oss med bordet. Ho satt ikke sjøl altså, va oppstøtta av pledd å håndduka så ho lå litt bakover å bare va stor i øyan å kosa sæ! Å det beste av alt... ho strakte sæ etter flaska med MME som æ hadde laga til å ville ha litt!!!! Grøten ville ho ikke vit av, men det at flaska bei ønska va en stor seier!! :)

 

Elin: vi kommer gjerne te dæ på onsdag, men da må du legg ut ei skikkelig "bruksanvisning" på korsn æ kommer mæ te dæ!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Nå har vi nesten pakket oss ferdig til ut og fly. Spendt på hvordan det blir å fly nå som han er litt større enn sist. Sliten etter natta, masse småspising på lillemann "hele tida".. Trøster meg med at jeg i allefall er sliten på en "naturlig" måte i forskjell fra hektisk nattevakt på jobb når en er så sliten at en er kvalm når en går hjem om morgenen..

 

Vi kommer også på treff hos deg Anette hvis ok føre..

 

Jeg kan godt tenke meg å ta med Iver i vannet på Elisabethsentert 30 nov. Artig å prøve. Selv om jeg tror han får nok rimelig fort.. men er vel sånn det er første gangen. Satte oss på ventelista på svømming etter jul..

 

Skal forresten være loppemarked her imorgen til inntekt for vognskur til bhg. Vestavinden. Sameiet octopus. Hvis noen er intreressert er det bare å ta seg en tur. Skal visst stå oppslag i avisa om tid...

 

Ønsker dere en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: Vi fikk beskjed at helsesøster og ikje ha sukker i grøten. D står at d ikje e sukker i den, men i følge ho e den nok sukker i.. Man kunne ha sånn fersken eller aprikosmos i grøten for og få smak på den...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Elke: Vi kunne kanskje og ha tænkt oss å være me på svømming 30 Nov, va d 100 kr for 2 foreldra + et barn eller?

 

No e vi i Harstad, ska ha dåp på søndag :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, så mye som var skrevet her nå! Virker jo som om det er mange dager siden jeg titta innom...

 

Kommer gjerne på treff til deg Elin!

Og gjerne på treff til deg Annette den 3. Men vi er avhengi av haik med noen da...

Skulle gjerne invitert til treff her og, men om det skulle dukke opp mer enn 4-5 stk blir det FULT!!!!!!!!!!!!!!

 

Tror dere kommer til å få det kjempe trivelig på tapas kveld! Selv kjenner jeg meg ikke helt klar for de ennå. Og jule lunsj passer desverre heller ikke =( Men det kommer vel flere anledninger til hyggelige kvelder utover våren =)

 

Så artig med loppe marked Minda! Tror jeg må ta meg en tur =) Klokken når? I den lille BH som er naboen din?

 

 

Her er vi litt små syke. Jeg har ennå ikke kommet meg helt etter natta Siri holdt meg våken (natt til onsdag). Hadde kjempe hodepine i hele går. og litt i dag også. Pluss vondt i halsen. Og Siri virker litt slapp og varm... Så nå var det vel vår tur med høst forkjølelse =(

Håper vi er bedre i morra så vi kan tusle en liten tur å se på lopper...

 

Tone

Det er vanlig at de ikke er så begeistra for fast føde når de smaker for første gang. Gi det noen dager, så går det seg sikkert til!

 

Annette

Hun skulle vist være veldig så kresen hu Ingrid da! Du må vel bare prøve deg frem litt. Alva var heller aldri noe særlig begeistra for grøt. Men hun likte i allefall ikke middag. De middags glassa spiste hun aldri, til nød litt hjemme laga middager blanda med mme. Hun begynte faktisk ikke å 'like' middag før hun ble nermere 1,5 år!

Grøten kutta hun ut så fort hun fikk introdusert brødskiver da hun var 7 mnd. Ja, de vet nå å få det som de vil de her små ;-)

 

AS

Hadde vært artig om du og ble med på treff hos anette ja! Det blir jo leeenge mellom hver gang vi ser dere...

 

Da skal jeg holde sofaen resten av dagen.......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen :) Når det gjeld koking av vann te mme, gjør det noe om det er kokt og så blitt avkjølt før den blandes til mme? Og så varmes opp igjen da... eller bør den kokes, blandes med mme-pulver og så avkjøles til ca. 40 grader? Tenker når jeg skal lage grøt. Går det an å begynne å gi frukt og middagsglass også nå utover? Istedet for grøt, variere litt? Vet at man bør introdusere en ting om gangen i forhold te mageproblemer da... Brød bør man vel vente med te de e 6 måneder?!

 

Ny og spennende tid med maten altså!

 

Elise: Så bra at dere har kjøpt dere ny sofa da siden du skal tilbringe dagen i den, hehe =) Vi får no stort sett plass overalt når vi treffes, ikke så veldig stort hos oss heller, men går veldig greit, siden flere sitter på gulvet med babyene og der det er plass.

 

Måtte dra te tannlegen idag, mista ei fylling igår, skikkelig kjipt! 1.500 kroner rett ut av vinduet :( 5 år siden tannlegen la den fyllinga. Plages med endel hull, dårlige tenner i familien så blir vel flere ganger etterhvert...

 

God helg jenter! Dere er flinke mammaer! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tone: trur pulveret ikke skal varmes opp, men du kan jo varme opp d avkjølte vanne å så ha i pulver:)

 

off e dyrt me de der tannlegan!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

 

Jeg leser tråden stadig vekk, men nå har jeg visst glemt å gi lyd fra meg på ei stund. Ingen spesiell grunn til det. Eller jo, i begynnelsen av uka gikk mye datatid til å bestille sydenbillett, og nå er det i boks, ei uke på gran canaria i januar, jippi :-)

 

Ellers så gleder jeg meg til tapas, supert at du organiserte Susanne! Og til julelunsj, bra Elke!

Og vi er gjerne med i basseng siste søndag i november, det blir første gang Magnus prøver.

 

Og vi kommer gjerne på hjemmetreff både her og der :-)

 

Tone: det der med å varme vann opp og ned og opp igjen vet jeg jammen ikke, har ikke tenkt på. Når trenger man det?

Spent på hvordan det blir når vi begynner med annen mat, ja. Husker liksom ikke hvordan vi gjorde det sist! Venter litt til, men starter sikkert så smått ei stund før 6 mnd.

 

Nå er Henrik i bursdag alene, Magnus sover litt, og jeg nyter stillheten! "Gubben" sitter værfast i Alta, eller det er jo her i Tromsø at flyet ikke kommer ned pga tåke da. Spent på om han kommer ned i kveld. Jeg har jo laga klar en indisk-kylling-rett som bare skal settes i steikovnen nå, jeg så for meg god mat og litt vin i kveld, men det blir litt for stusselig hvis jeg blir alene!!

 

God helg til alle!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du e med Siv :) Måtte tenke tebake te når vi va gravid, vi kjenne hverandre mye bedre no! Nesten kjent hverandre et år no! Artig! Glede mæ også masse te tapas. Har lyst te syden vi og, men leste i Foreldre og barn at de ikke anbefalte det før barnet er et år. Men det går jo som regel bra.

 

Idag gikk det mye bedre med grøten! N-N smilte og lo som bare det! Spiste to skjeer, synes han e kjempeflink æ, lite søl! Han skjønte prinsippet, sikkert derfor han har studert oss inngående når vi spiser noe, hehe. Artig å se på utviklinga altså. Nå griper han ting kjempefint også. Sov nesten tre timer ute i vogna idag og sov mye bedre inatt, ting går seg til gitt!

 

Håper det gjør det for dere andre også, tenker på dere Pia med en gutt som plages med magen sin. Og Randi som har hatt en gutt med kolikk. Gleder meg til å se dere igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare kom til å tenke på noe...

Flere som kunne tenkt seg et mer privat forum å snakke på? Et for bare oss som kjenner hverandre, som er passordbeskytta?

Alt vi legger ut her blir jo liggende på et offentlig forum, og uten mulighet til å slette...

 

Vi som fikk baby i 2006 ordna oss et sånt privat forum pga mye problemer med DIB den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lag et sånt forum du Elise :) Men jeg føler egentlig ikke behov for det. Vi har jo MSN, mail, treffene og numrene til hverandre om det er noe vi ikke vil skrive her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise: Ja, kunne tenkt meg et slikt forum.. Bare rop ut, så slenge jeg meg gjerne på=) Håper vi sees hos Anette 3 des. Sant du sier, lenge mellom hver gang vi møtes://

 

Tone : Flott NN har spist litt grøt=) Du skal se det går fort nå framover, plutselig spiser han en porsjon. Blir så glad da=) Ang den mme, så skal den ikke blandes i for varmt vann. Er noe som skjer med melka da, husker ikke hva det var.. hehe...

Vi koker vann, setter det i kjøleskapet og varmer opp for grøt og mme.

 

Anette: Jeg vil gjerne gosse med kattene, om jeg kommer 3 desember. Men, er sikkert flere som er allergiske. Får gå ut å oppsøke de, jeg=) hehehe...

 

Vi var forresten i grottebadet. Gikk fint det. Ikke værst, siden det er maaange nye lyder og bråk generelt. Skal få gått noen ganger nå når vi er hjemme=) håper på det iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise: Jeg kan også tenke meg et slikt privat forum. Da kan man jo snakke mer fritt, tenker jeg, når man kjenner alle som leser. Msn, mail og tlf er greit nok, men når man da alle til enhver tid?

 

Elin: Vi kommer gjerne på onsdag. :)

 

Tone: Jeg ville ventet med brød til de er over seks måneder, ja. "Myk mat" som f.eks grøt bør være introdusert før de får mat som krever litt mer bearbeiding/ tygging. Jeg tror også som du skriver at det er lurt å introdusere én og én matvare. F.eks først grøt og så frukt- eller grønnsaksmos når grøtspisinga har kommet godt igang. Etter å ha spist mm eller mme i flere måneder er en ny matvare spennende nok den første tiden, så de trenger ikke variasjon før litt senere. :)

 

Min nye favoritt for tiden er forresten å få Adam til å le! Barnelatter er så hærlig!! Spesielt etter det som føles som en eeevighet med skriking:)

 

Ha en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) nu må æ nesten spørre om litt råd her, håpe nån som vet for æ holder på å bli gal. I d siste så har han Lucas bynnt å skrike når æ gir han mat (flaske) han spis litt, skrik litt, spis litt, skrik litt. Og sånn holder d på helt til flaska e tom. Det e tydelig at han vil ha den da, for han strekke arman etter den og åpne munn, og han spis jo alt. Har prøvd å bytte til en smokk me flere hull, men det blei ikke bedre. skjønne ikke nu ka d kan være..nån som har nån idea? Han spiste jo fint før d her..me samme flaske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å logge meg på, men fikk beskjed om at jeg trenger brukernavn og passord... tenke bare at det bli mye å sjekke både her og på det andre forumet når vi skal skrive til hverandre kanskje? Eller er alle med over til det andre? Må finne ut av hvordan det fungerer da =)

 

Enig med deg ja, Randi, barnelatter er fantastisk!

 

Hm, har ikke peiling på ka det kan være Marlèn! Har det vært sånn lenge? Kanskje bare nåkka som går over av sæ sjøl...?

 

Ann-Silje: Mener det står på mme-pakken at pulveret skal blandes i rett etter oppvarming/koking av vannet jeg... hm, må sjekke det nærmere! Bra tungvint dette i forhold te amming altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...