lizaloo Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Hei. Grunnen til at jeg spør er at det blir morgen tidligere og tidligere, i dag var den 0430. Har alltid tenkt at søvn skal avle søvn ialle fall noen mnd til og kan ikke helt skjønne hvordan jeg skal holde henne våken på dagtid heller. Hun legges rundt 2000 og spiser ca 3 ganger i løpet av natten. Så har hun 2 x40 min dubber på morgenen (den første i 0630 tia og en i 9 tia. Så sover hun ute i vogna fra 11-12 i 2-3 timer, men da må hun bysses videre hvert 40 min og så har hun 1-2x 40 min på ettermiddagen. Til sammen sover hun gjerne 5-6 timer på dagen. Bør jeg begynne å styre henne litt mer nå,la henne sove mindre og håpe at natten blir litt lengre (er kjempefornøyd med 1t lenger altså) Eller hva? Tar gjerne i mot tips og andre erfaringer:)
Lillebror og stoerebror Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Jeg har ikke tips, men en liten en på 3 mnd. Han legges rundt halv syv-syv på kvelden og vi sover til 8 da storebror skal i barnehagen av og til og pappa på jobb. Første lur er fra ni til ett, noen ganger er han oppe en halv time innimellom her og sover da til to. Sover to små lurer mellom dette og klokka 6. Han er våken mellom 1 og 1 1/2 time mellom lurene. Han sover veldig mye både på dagen og natta.
Nattinatta Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Hei. Har desverre ikke noe tips, men en gutt som er ganske så lik i mønsteret til din! Og det er veldig rart, det har bare blitt tidligere og tidligere morgniner her de siste ukene. Han har jo vært så flink fra første stund med å sove natten igjennom med max en mating. Han har fortsatt en mating på sene kveleden/natten, men tidlig tidlig morgen. Tidligere kunne han sove til rundt 8. Jeg skulle ønske han bare sov til halv sju-sju.. Er det så mye å forlange?? hehe... Han er også 3 mnd. Trodde det skulle bare bli bedre jeg, ikke værre.... Men de forandrer vel kanskje rutiner fortere enn vi bytter sokker, så det er jo lov å håpe. Er spent på om det kommer noen tips!! Lykke til
Madamina Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Høres bra ut bortsett fra de to lurene på ettermiddagen. Prøv å kutt den. Mer mat på dagen gir mindre amming om natta og trolig lenger søvn da. Jeg prøver å leve etter Gina Ford sine bøker mer eller mindre.
lizaloo Skrevet 5. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2008 Hm ja ikke alltid det er to da, men da må liksom hele dagen times slik at den siste blir rundt fem og da må den før avsluttes rundt tre osv.... Syns det blir vanskelig, ikke noe særlig med trøtt unge for ho her blir drit sur og griner.... Men håper vi snart får skikkelige rutiner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå