Gå til innhold

tannbyll eller tannkjøttbetennelse ? noen med erfaring som kan hjelpe meg litt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten vår på straks 1år har fått en stor byll ( tannkjøttet har hevet seg opp til en klump ) nede på siden .. hva kan det være ? noen med erfaring , hvem går jeg til nå , lege eller tannlege , og hva gjør de for å behandle ?

Skrevet

Har han tann der? lite trulig sidan han er berre 1 år, men...

Tannlegen er vel plassen å gå. Er der tann, så kanskje den trekkast(er jo melketann, då). Men antibiotikakur er vel mest truleg.

Eg hadde mange slike byllar då eg var liten, og tanna blei alltid trekt(trur det var 3 stykker, faktisk). Veit ikkje om dei gjere det anleis i dag.

Og melketenner er IKKJE vonde å trekke, då dei nesten ikkje har rot.(får jo bedøving, då)

Skrevet

Mini hadde en stor vannblemmelignende byll i munnen like før en jeksel kom gjennom. Han hadde den et par dager og så kom tanna gjennom og da forsvant byllen. Hvis han ikke har tann der ville jeg ventet et par dager og sett om den forsvinner, selvfølgelig tatt kontakt med tannlege/lege raskere hvis den bare blir større og større eller det virker som han har veldig vondt.

Skrevet

nei han har ikke tann der , kun tankjøttet som ha blitt en stor byll. han hadde tannbyll da han var 2-3 mnd gammel men det var en liten hvit hump så jeg aner ikke hva dette er egentlig.en annen type byll eller betennelse ? takker masse for svar :)

Skrevet

ja kansje det er det som kommer mamman .. får håpe det ikke er verre. ser det an til imorgen for den er ganske stor og det virker som den er vond, så nå er han jo våken, får ikke sove :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...