Chiquita Bananas Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Har ikke fått sovet en hel natt på over 4 måneder - helt siden jeg ble gravid. Og nå er det snart halvannen måned siden guttungen begynte å bråvåkne og hylgråte flere ganger på nettene. Vi er så utrolig slitne og trøtte. Det begynte etter jeg og Junior ble forkjøla - etter det så har det bare vært tull på nettene. Kan plutselig våkne på kvelden eller natta og være helt borte og og gråte hysterisk. Kaster seg på gulvet og bare gråter. Dessverre har han hatt slitt med magen og hatt hard avføring, prompet masse, spesielt den siste måneden. Men dette er ikke noe problem på dagtid, men når leggetida kommer så sliter vi noen timer før han endelig sovner. Av og til har han sovnet med en gang, mens andre ganger så gråter han etter en liten stund og da er det vanskelig å få ham til sengs. Når han da er oppe så er alt greit og han vil bare leke. Har noen ganger hatt han med i senga og det har som regel endt med at han sovner, men vil ikke gjøre dette for mye slik at han blir avhengig av det. Når han bråvåkner og skriker - så har han prompet masse og om morgenen så har han bæsjet. Vanligvis litt fast eller hardt. Er det noen som har tips som kan hjelpe meg ??? Begynner å tære på helsa med å ikke få sove - hjelper ikke at jeg må tisse flere ganger på natta, men når jeg endelig sover så blir jeg vekket av Junior. Og det er ikke gøy å se gutten min ha vondt og bare gråter. Legene sier vi skal gi yoghurt, Biola og sviske - noe vi gjør nå da.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 prøv å masere han roleg på magen dersom han har vondt. eg gjør det med datteren min hver gang hun har litt treg mage, det du gjør er: 4 sirkler på magen med klokka. 4 knebøy ( barnet ligger på rygg også bøyer du bena roleg opp mot magen og holder dei der i ca 4-6 sek) 4 stryk på magen ( stryk med flat hand, midt på magen, fra brystbenet og ned til navlen) 4 bøy ( bøy bena opp mot magen og roleg vri dei samlet i en sirkel med klokke.) om han våkner uten å ha vondt om natta, så gå roleg inn til han og trøst han medan han er i senga. har han eit spesielt kosedyr så la han ha det i senga si. ikkje ta han opp så lenge han ikkje har det vondt eller ubehagelig, men stryk han på kinnet og fortell at mamma er her og at der trygt å sove for du passer på. bruk ca 5 min på å trøste også seier du at nå må han sove og at du er her om det er noko, og deretter går du ut av rommet. han vil nok skrike når du går, men prøv å vente 15 min før du går inn igjen og gjentar det heile. dette fungerte veldig bra på datteren min som nå er 1 år, og hun sover heile natten gjennom nå snakk med legen om evt natteskrekk dersom det ikkje gir seg etter dette. lykke til og stå på
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Kan det være småmark? Det er ganske vanlig, helt ufarlig, men kan være veldig plagsomt, og typiske symptom er gråting ved leggetid og noen timer etter. Det er når marken kryper ut for å legge egg og det klør bak... Her i huset begynte det helt plutselig med nattevåk, hysterisk, helt utrøstelig gråting, og etter behandlig sov vi søtt natten gjennom alle sammen. Sjekk på hjemmesidene til folkehelseinstituttet, lommelegen etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå