Gå til innhold

besvimelsetendenser i 3 dager!! er redd!! noen andre som har vert igjennom dette eller veit kva der er som gjør det?? hjelp meg!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

går rundt i en boble der eg ikke orker noen ting.det prikker i fingrer og beina mine er som gele.dei klarer knapt å bære meg fra a til b.

sliter litt med hodeverk-men passer på at jeg får slappe av når jeg trenger det.

har hatt ein del episoder no der jeg holder på å falle sammen fordi jeg er så fryktelig svimmel.det kjennes ut som jeg får saltvann i nesa og det kommer sorte prikker forran synsfeltet mitt-leppene føles numme og jeg kjenner deretter at beina begynner å gi etter-da er det bare å sette seg med det samme..elles veit jeg ikke hvordan det hadde gått med meg.

slit med kvalme og svimmelheit når jeg står mye el.blir litt sliten.

 

spiser normalt å drikker masse vann.sover og når jeg trenger det.

har ikke målt bt.eller tatt noen urin prøve enda.skal til lege 12.nov. da er jeg inni uke13. lurer bare på om jeg burde få ein sjekk på mandag eller om dette er normalt.andre som har vert borti det samme-kva gjorde dere da? kva var det som var galt??

 

min samboer skulle egentlig ha reist bort denne helga til sine foreldre på besøk-har gjort det slik dei siste 2 helgene for at jeg skal få ro,men denne helga torde han ike å reise i fra meg.

han meinte det ikke var forsvarlig-har ikke lege i helgene her jeg bor!

 

var ikke svimmel med mitt første barn (2 1/2år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ringe legen, høres ikke ut som du bør vente helt til 12 nov.!

 

Dette kan være flere ting, og den eneste som kan stille riktig diagnose er legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. høres ikke noe bra ut dette nei.. men trur nok det har noe me, enten bt eller kanskje blod mangel.. hadde jeg vært deg, hatt jeg nok dratt til legevakten i helgen.. ikke bra å gå for lenge slik nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Enig i at du bør komme deg til legen så fort som mulig.

Det er sikkert en eller annen helt grei forklaring, for eksempel jernmangel, eller bare det at blodårene utvider seg fortere enn blodvolumet, slik at det tar lenger tid før blodet når hodet/hjertet når du reiser deg osv. Men uansett viktig at du får snakket med en lege, så blir du sikkert beroliget. Jeg ville heller ikke ventet til 12. november, ikke greit å gå å bekymre seg så lenge...

 

God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig mye svimmel med mitt første barn, og følte ofte at jeg skulle besvime.

fikk sykemelding fra jobben, fordi jeg ikke turte å kjøre bil.

 

det var visst helt normalt å være svimmel, kan f.eks. være lavt blodtrykk.

 

nå er jo ingen av oss her leger, sikkert, huske på at svarene du får her inne er bare synsing og eller egenerfaringer, så er du bekymret skal du alltid snakke med lege eller jordmor!

 

jeg ville ringt legen på mandag og spurt om råd

jeg fikk selv bare beskjed om at det var normalt da jeg hadde det sånn, ikke noen ekstra sjekk eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hvordan går det?

 

Høres ut som du mangler noen vitaminer eller mineraler ja, (jern, bvitamin el.l.) eller at du har lavt blodtrykk som foreslått over. Dette er slikt de fikser hos legen ved injeksjon feks om du mangler et stoff. Husk at barnet tar den næringen det trenger, og at det er deg det går utover. Ring deg inn syk på mandag og få skjekket ut hva dette er.

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som hyperventilasjons- eller angstanfall. Da får man prikkinger i fingrene og rundt munnen. Blir svimmel, føler det svartner for øynene, får hjertebank og blir kvalm. Er selv lege og har opplevd det selv.

 

Andre muligheter er blodtrykksfall eller jernmangel. Ingen av disse alternativene er farlige, men greit å få sjekket blodtrykk og Hb uansett når du er såpass plaget.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...