Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Mot svangerskapskløe og forhøyede leververdier? Jeg har tatt de 5-6 dager nå, og det hørtes ut på han legen jeg snakket med at kløen skulle dempes over helgen. Men jeg syns kløen har blitt verre jeg. Hvordan er deres erfaring med dette? Måtte dere sette igang fødselen tidligere pga dette, eller kunne dere gå svangerskapet ut?
Tia med 2 ♀ Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har tatt det i begge svangerskap. Første ble det bedre etter 4-6 dager men så ble det værre igjen etter et par mnd gikk på ursofalken i nesten 3 mnd. Det har samenheng med hvor høye verdiene dine er, hvor lang tid det tok. og det ble verre igjen når jeg ble sykere. (jeg lå på sykehus mesteparten av denne perioden.) Andre gang virket det etter rundt 4 dager og kløen var nesten borte fram til fødsel.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg tok det i de to siste månedene av svangerskapet. Jeg syntes også at kløen ble verre av Ursofalken. Mulig det var tilfeldig at det ble verre akkurat da, men det hjalp i alle fall ikke på kløen hos meg. Legene på sykehuset sa at det var sånn for noen men de ville at jeg skulle fortsette med medisinen siden det likevel kunne få ned gallesyreverdiene og være bra for babyen. Fødselen ble forsøkt satt i gang to uker før termin, men endte i keisersnitt. Er nå 4 mnd siden fødselen og gallesyreverdiene er fortsatt altfor høye og jeg klør... Men dette er ikke vanlig så det skjer helt sikkert ikke med deg.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg syns egentlig det var unødvendig å sette meg på tabletter i og med at jeg bare har et par uker igjen til termin. hvorfor ikke bare få ut babyen nå? Det må jo være bedre for både den og meg? Tenkte først at ja, det er greit å ta tabletter hvis det hjelper, men nå er jeg så dritlei alt, og vil bare bli ferdig.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 De vil jo unngå å tvinge frem en fødsel eller et keisersnitt hvis det ikke behøves. Selv om du er klar for babyen nå, er det ikke sikkert den er klar for verden. Jeg fikk ursofalk. Men verdiene mine ble ikke bedre, så de valgte å sette i gang pga risikoen. Heldig som jeg er, så ble jeg så skremt av det de sa at fødselen gikk i gang av seg selv samme kveld som jeg fikk beskjeden. Det var tre uker for tidlig
Bare™ Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 Kjenner godt til medisinen- også av grunn du nevner. Kan skrive på pm om du lurer på noe:) (vil ikke utdype her om du skjønner)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå