Gå til innhold

Skravletråden for oss på Nedre Romerike ;)


Bic&Bac

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner at det er godt å slappe av, samtidig som jeg må gjøre noe. Så jeg har tenkt å få scrappet en del fremover, for å gjøre noe. Så håper jeg det er en del som er klare for å møtes på dagtid også...

 

Du kan jo høre om du får begynne på bassengtreninga på mandager du også?

 

Så kjedelig med trappene, når du bor som du bor :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt en time hos fysio på Lørenskog, og skulle egentlig i dag men så avlyste hun. Har sagt at jeg vil vente med gruppefysio. Jeg syntes sist at det ble så mye stress å skulle til Lørenskog 1-2 ganger i uka, akupunktur hver uke og lege eller jordmor annenhver uke. Og dengangen hadde jeg ikke barn å skulle hente i bhg engang! Da jeg siste mnd jobbet 50% hadde jeg alltid en eller annen avtale på sykedagene, så jeg ble helt stressa og svimmel og til slutt 100% sykmeldt den siste uka pga det! Skjønner? :-) Derfor lurer jeg på om jeg skal satse på fysio som kanskje ikke virker. Vil heller hjem å slappe av etter full arbeidsdag enn å dra dit og deretter sitte i rushtrafikk hjem.

 

Men for all del, jeg skal dra dit neste mandag og ha ergonomitimen og time hos henne, også får jeg se hvor heftig opplegg hun mener jeg trenger.

 

Skal holde av litt av julelønna til akupunktur de siste 5-6 ukene av svangerskapet. Jeg skal absolutt ha fødselsforberedende akupunktur, og da kan jeg få nåler for søvn og bekkenløsning samtidig. Anbefaler dette til dere som ikke har tenkt i de baner! Jeg og flere med meg er rimelig sikre på at det hadde effekt, også på mindre revning enn forventet med tanke på fødselsforløpet. Les litt om det her:

 

http://www.mns.no/pages/artikler/fodselsforbrakupunkt.htm

 

Forresten så har jeg mindre vondt nå enn da jeg skrev innlegget for noen timer siden, selv om jeg fortsatt er på jobb. Har reist meg opp og ristet løs / gått litt mange ganger i dag, og det hjalp hvert fall på ryggsmertene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har så vondt, må det da være bedre å få sykemelding til å kunne dra til fysio i stedet for å være på jobb, og kunne dra hjem til normal tid.

 

Jeg har kjøpt magnesium i dag (endelig), så nå får vi se om det får noen effekt her...

 

Akupunktur er ikke aktuelt for meg, av flere grunner. Søvnen vet jeg det ikke vil hjelpe på, da jeg sover dårlig pga vondt, fordi jeg må tisse og pga krampene. Hjelper magnesiumen, vil jeg kunne eliminere de gangene jeg våkner pga kramper. Men akupunkturen kan ikke hjelpe mot tissingen vil jeg tro....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer, er vel på tide å komme seg på her.. Håper jeg har kopiert riktig liste nå da ;-)

 

Januar:

snartmammatil3:-) : 20. januar

Loling: 31. januar

 

Februar:

Suzy: 07. febr

miak: 12. februar

Bic&Bac: 17. februar

JulieF: 18. februar

Swcdans: 20. februar

Faylinn: 21. februar

Gravilla24: 21. februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar

 

Mars:

Tiny: 6. mars

Moj29: 12 mars

Lonert: 13. mars

Et lite nurk i magen :): 16. mars

Vips-77: 18 mars

Mamma til 2 snart: 18. mars

ag30: 26. mars

Bøtteknotten og jeg: 28. mars

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig! hehehe synes ikke synd på han ;)

 

Har lagt deg til på facebook nå, forresten :D

 

Forresten, folkens, hils på Suzy! Hun går på bassengtrening med Elin og meg, og mannen til Suzy og mannen min jobber sammen. Så jeg inviterte henne til å joine oss :D (hun kan dessverre ikke komme den 19. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo :D

verving i bassenget er ikke dårlig :P

gleeeder meg allerede til mandag jeg. Skal søren meg ut å lete etter den styggeste badehetten på lørdag. Siden jeg uansett må kjøpe en skal jeg ha en SKIKKELIG grell en. (ikke bare en normalt grell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte ikke at hun sa det med badehetten (lurer seriøst på om jeg hører litt dårlig), så jeg har ikke fått det med meg.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe fikk det med meg jeg, alle MÅ ha badehetter neste gang ;-)

Skal bli godt med litt mosjon igjen, er fortsatt støl på innsiden av låra jeg...! Kjente det liksom ikke før etterpå at jeg faktisk var sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

au au au... er det noen andre som har hatt vondt i magen sin? Har vondt rett til høyre for navelen. Sånn skikkelig mageknip :(

Skulle nesten tro at jeg hadde strukket noe der oppe :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vondt i magen, heldigvis.. hadde det her om dagen, men det var ikke graviditetsrelatert, tror jeg...

 

Og badehette har jeg ingen planer om å kjøpe.. vi måtte da ikke bruke det forrige gang :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjøpte jeg forresten et sett til babyen. Har sett på det i mange måneder, og syntes det er sååååå fint. Men følt at jeg ikke burde kjøpe noe særlig med klær, siden vi har masse fra eldstemann. Men i dag hadde klesbutikken -20% på alt av klær, så da lot jeg meg friste. Så da kjøpte jeg det. Grønn- og gulstripete body, og grønn bukse med gule sømmer. Helt etter min smak, nydelige farger, og slike typer plagg jeg elsket å bruke på eldstemann! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kos å kjøpe babyklær! :-) Var det butikken her nede som hadde tilbud? Bra det har kommet så mye fine farger i butikkene nå, jeg kommer ikke til å kjøpe en eneste baby-blue ting! Har altfor mye rosa etter L.E. så må nok shoppes litt her og. Kjøpt bittelitt da, bare for å ha kjøpt noe liksom ;-) Ulltøy, body m/bukse og en pysj. Får sikkert hauger med klær i gave da, så får styre meg litt ;-) Skal bestille vugge i dag da :-) Må jo ha noe til nurket i 1. etasje, blir "familiekurven" på soverommet. Så får frøkna beholde senga si litt til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Har jo nr ditt, så kan jo evt sende deg en sms :) Må se når jeg får tid... blir ikke mandag eller tirsdag, onsdag tror jeg at jeg må ta en tur til Strømmen for et par ærender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jippi 100 dager igjen! i morgen er jeg nede på 2 siffer. Utrolig herlig :D

 

Da var det endelig helg i allefall. Slet veldig med bekkenet mitt i går, men våknet i dag å da var det godt som gull igjen (så godt som det kan bli vel å merke)

I dag bærer det avsted på julebord. Blir spennende å se hvor lenge jeg holder da :P heldigvis bor svigers 10 min kjøring unna dit vi skal så når kroppen sier stopp så kan jeg bare reise!

 

Noen andre som har planer for helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine planer for helgen er få... Skal i bassenget i morra, ellers ingen planer. Tenker jeg scrapper i kveld. Ingen som kunne/ville komme på besøk til meg i kveld, så blir alenekveld både i kveld og i morra kveld.

 

Godt å høre bekkenet er bedre i dag! Kos deg på julebord!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deilig med slappe av helg også da :)

Vi (les Thomas) har vasket og støvsugd :) så nå er det rent og pent i hele huset. Har en mann som har støv på hjernen jeg :P

 

Jeg har hengt opp noen bilder på veggen oppe.

Mer som skal opp men mangler hvite rammer. Vet at jeg må på Ikea, men gidder ikke å dra med det første. var sååå mye lettere når det var rett nedi bakken der hvor vi bodde før :D

 

Sitter egentlig å bare venter på at tiden skal gå så vi får dratt på julebord. nam nam gleder meg aller mest til maten jeg. ELSKER julemat :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja julemat er DIGG! Husbonden og jeg hadde vårt eget lille julebord på byen forrige helg, og spiste stor juletallerken og multekrem til dessert

:-)) Merkelig nok har jeg hatt lyst på ribbe og surkål hele dette svangerskapet, hadde skikkelig abstinenser i sommer! Men det var full ribbe-nekt her hjemme, så jeg har lagd alt annet som ligner..hehe..

Jeg var ute på julebord med noen studievenniner igår da. Det var iallfall ikke julemat, men beduinsk tapas som var kjeempegodt!! Magedans og greier :-) Jeg var sjeleglad for at vi akkurat var for få til å få sitte på gulvet og spise!! (Var på en indisk fest ei uke før forrige fødsel der vi måtte sitte på gulvet og spise, det var det værste!!)

IKEA nedi gata sier du Elin, hvor bodde du før egentlig? Vi bodde på Kalbakken nemlig og da var det ikke langt til IKEA gitt, farlig nær! Ble noen lunsjer og middager der da...hehe.

Ser dårlig ut med dagtreff for min del, Bic, de 20% prosentene jeg har til rådighet går stort sett med til soving og annet forefallende..Ellers er det fullt kjør på jobb. MEN, vi ses på mandag da ;-)

I kveld blir bare kosekveld hjemme, så er det barnebursdag til ei tutte på 3 i morgen. Nå får jeg gå ut og se etter han som drev og støvsugde her..... Jeg har drevet med tidenes klesopprydning oppe, hauger med reine klær her og der, for ikke å snakke om single sokker!! Hoff..

Tror vi må leie inn vaskehjelp til jul!! ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at jeg hører til mindretallet når det gjelder julemat... Jeg er IKKE glad i julemat, og kan fint stå over den. Siden det kun er vi tre som skal feire julaften sammen i år, skal vi heller ha kalkun. Så i år GLEDER jeg meg faktisk virkelig til julemiddagen :D :D :D

 

Suzy, vi sees på mandag ja! Og neste lørdag.. :)

 

Elin: jeg må en tur på ikea en dag. Dra sammen, kanskje? Jeg tenkte å komme meg avgårde like etter barnehagelevering en dag, for å få det unnagjort, evt ta det i forbindelse med fysio-timen. Må bare kjøpe telys og en glasskrukke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god kveld jenter....

 

Jeg er hjemme aleine i kveld. Det er ikke noe bra på tv og jeg kjedder meg.

Han har bilen så jeg komer meg ikke noe vei heller...

Siden jeg har fått bekken plagger kan jeg ikke vaske gulv heller det må han ta etter helgen..

Jeg blir aleine i morgen på dagen også for da skal han jobbe ed hobbyen sin... Og det må han jo få lov til...

Noen forslag til hva jeg kan finne på....

 

Jeg har bare 99 dager igjen, he , he nå går det jammen fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite forslag.. må prøve å finne på noe selv. Er alene nå i kveld, og er alene i morgen ettermiddag/kveld. I morgen skal vi i bassenget på ettermiddagen, da, så da går en del tid bort. Sitter og prøver å bli enig med meg selv om jeg skal scrappe litt nå, om jeg skal se opptak av kodenavn Hunter, eller om jeg skal finne på noe annet...

 

Gratulerer med 2-sifret tall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...