Gå til innhold

Reklamasjonsrett på sminke??????? etter 4 måneder..

Anbefalte innlegg

Skrevet

"de slipper ikke unna"?? Du har jo ikke noe sak med mindre det er feil med produktet du kjøpte. Og som de sier... det kan ikke være feil ved alle tingene du kjøpte, inkludert børstene. Du må jo innrette deg etter kjøpsloven. Syns det er helt utrolig at u forventer å ha noe god sak her..

Skrevet

selvsagt er det fra man oppdager feilen, man klager da ikke på en vare før man har oppdaget feilen.

Men man oppdager gjerne "feil" på sminke før det har gått 3 mnd også...

Uansett sier hun jo selv at det ikke er varen det er noe galt med, men at hun tror det er i forbindelse med fruktsyrebehandlingen det skjer en kræsj.

Jeg er helt sikker på at det ikke er noen sak her, og det har jo butikken også sagt.

Men hold oss oppdatert, da!

Skrevet

Nei, det kan du ikke klage på etter så lang tid. Du må klage innen "rimelig tid" etter at du oppdaget mangelen. 4 mnd er definitivt ikke rimelig tid i denne sammenhengen.

Hvorfor har du ventet i 4 mnd med å klage da? Det må da være en stund siden du oppdaget at du ikke var fornøyd.

Skrevet

bodd i en annen by.

Skrevet

Det kommer jo helt an på når hun oppdaget mangelen. Man kan ikke bastant si at hun er utenfor fristen, når man ikke kjenner faktum.

Skrevet

hvis man leser alt i denne tråden, har man vel absolutt faktum nok til å mene noe om det fins grunnlag for rett til å reklamere eller ikke!?

Skrevet

Grunnlag for rett til å reklamere ja, det finnes ikke her, men om man har rett til å reklamere, dvs om man er innenfor fristen er et annet spørsmål. Og det sier faktum i tråden ikke noe om.

Skrevet

Jeg sa det ut fra faktum, for det var nok kjent faktum til å si at fristen var oversittet.

Skrevet

Jeg kan ikke se at hun skriver når hun faktisk tok produktene i bruk. Men men, hun har uansett ikke noen sak...

Skrevet

velkommen til jus-student forum...

Etter en helhetsvurdering konkluderer jeg slik:

DRIIIT i å klag mer på den sminken, du kommer ikke til å få medhold noe sted, og forbrukerrådet kommer sannsynligvis til å fnise av saken. Sorry, altså...

Skrevet

hehe, tydligvis flere av oss her. Flisespikkere! hehe!

Skrevet

Haha AneB, den var bra!!!!

Det kom jo frem at grunnen til hun ikke har klaget før er at hun har bodd i en annen by. Det holder dessverre ikke, tante Grusom. Man må lese faktum da;)

Skrevet

SLUTT!!! Jeg har konkludert!! ferdig!!!

:D

men som vi vet....det fins alltid unntak!!

Skrevet

Ja, men hvis hun ikke har hatt behov for å prøve sminken før langt etter kjøpet, så har det ikke noe å si hva grunnen er. Husker en dom om akkurat dette, men orker ikke å grave den frem nå, så det kan være det samme:)

Puh! Alt man skal henge seg opp i, hehe

Skrevet

Ja, det er nok fruktsyren som er "synderen" her, den gjør jo noe med huden din.....

Og utsagn som "de slipper ikke unna", blir jo bare for dumt. Det er jo ikke deres feil at du driver med en behandling som gjør at den sminken ikke fester seg.....

Regner med at du har funnet et annet merke som er bedre og som gjør seg sammen med denne type behandling?!

Skrevet

Haha! Klarer ikke å gi meg!

Skrevet

Tror det er best å gi deg da..

Skrevet

mente meg, he he

får vel ikke noe igjen for dette her.

Skrevet

Hvis dette er mulig skulle jeg hatt igjen MYE penger for sminke og hårprodukter jeg har kjøpt som ikke har funket sånn som jeg håpet! Du verden, da hadde jeg blitt rik! :)

Skrevet

Hehehe.. hjelpes.. En liten stund så tenkte jeg at du kødder.. Men nei da.. jeg tror jaggu ikke at du gjør det.. !

Prøvde du virkelig ikke før du kjøpte produkter for 3000.-??

Og om du prøvde og de funket bra da.., men huden din har forandret seg.. Hvorfor i alle dager skal butikken gi deg penger tilbake når det er DU som har forandret utgangspunktet.. ??

Nei håper virkelig dette er en spøk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...