Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #1 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hei Jeg har fått time på Ullevål for ul, er nå 9 uker på vei. Jeg har stor angst for å føde og vet ikke om jeg kommer til å klare det!!! Hvor tidlig bør jeg ta kontakt med sykehuset? Og er det noen som vet om de er strengere på Ullevål enn andre steder. Jeg elsker barn men har siden jeg viste hva det ville si å føde, hatt helt angst for det. Har mange i familien som har fått barn, og har hatt flere som forteller om hvor bra det er å føde. Nå klarer jeg nesten ikke lese om fødseler før jeg får helt angst og unngår teamet med en gang det kommer opp. Kjenner at jeg trenger å snakke med noen om det!? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138969823-kan-noen-gi-meg-litt-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fikk3flottesønner Skrevet 24. oktober 2008 #2 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hei! Jordmors viktigeste oppgave er å forberede mødrene frem mot fødselen. Ettersom du kun er 9 uker, har du sikkert ikke vært på mange kontroller ennå. Ta opp problemstillingen din tidlig med jordmor, så kan dere bruke god tid frem mot fødselen til å snakke om alt som du tenker på. Dersom du bestemmer deg nå, så tidlig, for at fødsel er utelukket, vil du sikkert pga angst få KS, men prøv å la jordmor hjelpe deg til å få en følelse av trygghet og kontroll. Det beste er for babyen å komme ut når den selv er klar for det. Mors kropp har det også best etter et natulig forløp. De fleste sykehus har epidural og andre smertestillende hjelpemetoder. Jeg har to KS bak meg, og blir nå frarådet å bli gravid igjen. Ikke ta sorgene på forskudd- ønsker deg et godt og behagelig svangerskap. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138969823-kan-noen-gi-meg-litt-r%C3%A5d/#findComment-138969967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå