Gå til innhold

Noen fra Elverumsområdet?


christinefl

Anbefalte innlegg

Ja ja, da er alt av jobbing, eksamen, julegaver og julefeiring over.... ble mye stress nå før jul.

 

Sambo driver fortsatt med oppussing av barnerommene (ting tar alltid mye lenger tid enn man har tenkt, i alle fall når man trenger hjelp av andre i tillegg). Men håper i alle fall å bli ferdig til like over nyttår. Da får jeg begynne å finne frem sengetøy og klær til babyen, og få vasket det og greier...

 

Hvordan er formen din da? Selv er jeg i super form (akkurat som jeg pleier å være, og er fortsatt veldig glad for det).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig begynt så vidt å komme i orden, men en del som gjenstår. Har fått kjøpt inn en del saker og ting til babyen også:)

 

Formen kunne vært bedre. Er så forferdelig sliten for tida, i tillegg har jeg en far som har blitt alvorlig sjuk og er innlagt på sjukehuset. Sover dårlig om natta også pga magen, vanskelig å finne god liggestilling osv.

 

Har allerede vært inne en tur på Ullevål til observasjon. Ble så fryktelig dårlig i romjula, men heldigvis så ga det seg. Så ting kunne vel vært bedre nå.

 

Heldig du som er i god form:) Veldig kaldt i Elverum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, det er skikkelig kaldt. Det er utrolig kjedelig at det skal være så kaldt når det er fri fra barnehagen, for dagene blir så lange når man må være inne hele tiden...

 

Er sikkert ikke noe artig at formen svikter, men på den positive siden, har du jo mindre enn 1 mnd igjen til termin (mener det var 1. februar du hadde termin?!). Selv har jeg igjen 14 dager i dag, så nå kan baby'n i teorien komme når som helst frem til 3. februar (som da er 14 dager over). Har faktisk begynt å tenke på hva som skal være i den berømte sykehusbagen, men pakke, det har jeg ikke startet med.

 

Håper det går bedre med pappa'n din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det at jeg har termin 1 februar, men jeg trur kanskje det blir planlagt keisersnitt på Ullevål sjukehus og da kommer babyen før ca 8-10 dager før termin. Skal på ekstra kontroll på Ullevål førstkommende tirsdag pga stort SF mål som har kommet siste få uker og da blir ting litt mer avklart. Begynner å bli ganske tungt og det blir lite med søvn.

 

Jeg har heller ikke begynt å pakke, men får ta det etterhvert.

 

Pappa døde natt til tirsdag, så jeg har det fryktelig tungt om dagen. Han rakk dessverre ikke å se sitt første barnebarn. Livet er veldig urettferdig til tider. Eier ikke krefter igjen og er veldig sliten pga dette, så jeg trur keisersnitt kan være den beste løsning for meg nå.

 

Hadde du termin 18 januar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre om pappa'n din... livet kan dessverre være være veldig urettferdig til tider. Var han syk lenge, eller ble han plutselig syk? Uff, vet liksom ikke hva mer å skrive...

 

 

Stort SF-mål, vil det med andre ord si stort barn, og dermed problematisk fødsel, eller er det noe annet som gjør at det blir ks? Jeg måtte ta ks sist, og for min del var det helt ok (etter en stund). Følte meg i førsten veldig "lurt" for fødselen, men jeg var veldig pigg etter ks, og da også veldig takknemlig for at "ting der nede" fortsatt var like helt. Så mange på barsel som hadde problemer med å sitte. Må si at jeg gruer meg litt (les; endel) til fødselen, og hvordan det kommer til å være "der nede" etterpå.

 

 

Ja, terminen min er 20. januar. Var på kontroll i går, og hodet er festet, så da kan "huff av meg" (les: fødselen) bare begynne når som helst. Har ikke merket at noe er i gang... lite kynnere og formen er som ellers. Det eneste er at jeg har begynt å drømme litt om vannavgang og fødsel og slik, men det er vel bare fordi jeg tenker "litt" på de tingene om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er uendelig trist og tungt om dagen. Legen oppdaget samme dag som han døde at han hadde en tumor i endetarmen, noe som har ført til at han har hatt leversvikt i ca 1 år. Men, dem har ikke klart å funnet ut av det på sjukehuset i Elverum eller Hamar. Hvis dem hadde tatt rtg så hadde dem sett det. Derfor er jeg rimelig sint og forbanna på sjukehuset i Elverum hvor han har hatt jevnlige oppfølginger. Derfor er jeg veldig gla for at jeg ikke skal føde på det sjukehuset. For jeg har ikke noe til overs for dem etter alt som har skjedd nå. Dem klarte heller ikke å ringe meg til riktig tid før han (ble kjørt inn til operasjon) og døde. Så jeg fikk ikke snakket med han før han døde. Dette er en klagesak jeg kommer til å gå videre med.

 

Det er ikke bestemt at jeg skal ta keisersnitt enda, men etter alt som har skjedd nå så vet jeg ikke om jeg har noe krefter til en vaginal fødsel. Keisersnitt kan være veldig vondt og tøft i ettertid har jeg hørt. Ja, babyen er stor mener dem. Har tatt glukosebelastning igjen, målt blodsukker osv, men det er helt fint. Så det er ikke noe svangerskapsdiabetes. Hodet er heller ikke festet enda. Men, jeg har så si ikke sovet på mange uker nå og vil snart ha tilbake kroppen min, for det begynner å bli tungt. Gruer meg til fødsel jeg også, men har hatt andre ting å tenke på nå. Ikke har jeg fått kjøpt inn alt jeg trenger heller som det er litt prekert med.

 

Ikke lenge igjen nå:) Du må si fra åssen det går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, det er fælt at man ikke kan stole på helsevesenet. Det er liksom ikke nok at man skal sørge over en man har mistet, men man skal i tillegg ergre seg over, og tenke på "hva om....", "hvis....", og da blir jo alt mye tyngre å takle. Må si at jeg føler veldig med deg, og jeg håper du klarer å komme deg gjennom denne vanskelige tiden, uten å tappe deg helt for krefter....

 

Selv har jeg en bestemor som er som en kasteball fra den ene avdelingen til den andre, uten at det skjer noe som helst som er til forbedring av hennes helse.... Ofte tenker man; tenk om de bare kunne ha sjekket".... for ofte skal det ikke mere til.... Men dette blir man nok aldri klok på uansett tror jeg.

 

Var på kontroll i går, og da var bt fint og urinen fin, utenom at det var utslag på ketoner. Men jeg hadde høy puls og baby'n hadde høy hjertelyd (179) på den første ctg'n, men bedre på den andre (ca. 155-160), men skal ikke på kontroll igjen før om en uke, så da er vel alt bra... (forhåpentligvis). Føler meg da i sånn passe form; har vært en del plaget med vondt i hodet de siste to ukene, men har til vanlig migrene, så det er liksom ikke noe nytt...

 

Merker ikke noe til at det kommer til å skje noe snart heller (men igjen, vet jo ikke helt hva jeg skal kjenne etter, så...). Tar en dag av gangen.... men sånn helt ærlig, kan han godt vente til termin, så kanskje jeg rekker å få gjort ferdig vasking av klær og finne frem seng og slik....

 

Personlig synes jeg ks var helt greit. Jeg var raskt oppe igjen, og hadde veldig lite vondt i såret, men hadde hørt maaaange skrekkhistorier i forkant om hvor VONDT det var med KS og slik, men det er merket jeg ingenting til, så det er nok veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en veldig tung periode. Håper snuppa kommer snart, synes det er så tungt å være gravid nå. Sover nesten ikke om natta, vondt å skifte sovestilling osv. Skal til en overlege på Ullevål på mandag, så da blir det tatt stilling til hva som skjer videre ganske snart. Skal ta CTG da. Har hørt mange skrekkhistorier om keisersnitt jeg også, folk som blør opptil 6 uker osv og har det helt forferdelig. Fint å høre at du hadde en bra opplevelse av det.

 

Ikke lenge til terminen din nå:) Blir spennende:)

 

Er bare redd for at jeg ikke har noen krefter til vaginal fødsel og en vet ikke hvordan forløpet blir. Mora mi hadde en vanskelig fødsel, så det er vel ofte at det ligger til slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, hei. Hvordan går det med deg?

 

Selv har jeg nå fått mitt lille nurk.... han ble født fre 23. Veide 3800 g og var 51 cm lang. Fødselen gikk kjempe fint (om man ser bort i fra at jeg revnet ganske fælt).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei,

 

Her går det bedre:) Fikk jenta mi 4 februar med planlagt keisersnitt, termindato var 1 februar. Synes det gikk greit, men var fryktelig sliten etterpå og skalv under hele inngrepet (klarte ikke å roe meg). Delte rom med ei som hadde hatt 3 dagers fødsel hvor det hele endte med haste keisersnitt, så hun var sliten stakkar. Ellers hadde Thea Eline som jenta mi heter litt gulsott, så hun lå i lys i over 20 timer, Verdiene er nå bra heldigvis. Hun veide 3886 og var 52 cm lang.

 

Skal vi ta en trilletur snart? Har jo vært knallvær i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så bilde av Thea Eline i avisen, så ventet på at du skulle skrive her inne :)

 

Trilletur høres fint ut... var faktisk på vår første trilletur i dag vi... stakkars lillegutt, 1 mnd gammel, og ikke vært på trilletur før i dag... men det har jo vært så kaldt og greier.

 

Sender deg en PM med mob.nr mitt jeg... så kan vi avtale trilletur....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, det hadde vært koselig, Thea Eline skriker en del for tida, litt slitsomt. Trur hu sliter litt med magen. Det har vært ganske kaldt her, men vi har de siste dagene vært på allerede tre trilleturer:)

 

Da kan vi avtale trilletur snart:) Sender deg en melding her med mobilnr mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...