Gå til innhold

Noen som har født, skal føde på sykehuset i Fredrikstad?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg må velge mellom Ahus eller Fredrikstad, og er litt i tvil. Bor nærmest Fredrikstad (flyttet til sarpsborg), men har fødeplass på Ahus. Det er ikke noe problem å bytte, men vil gjerne høre litt om Fredrikstad først.

 

Noen som vil fortelle litt? Har termin i begynnelsen av desember.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg skal føde i Fredrikstad i løpet av denne uka her tror jeg... Er på overtid og er 14 dager til fredag, så regner med å måtte bli satt igang... Men satser for fullt på fødestua (B7) i Fredrikstad for det ja!

 

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kanskje valgt å skaffe plass i Fredrikstad, pga avstand, men kommer jo helt an på hva du føler deg komfortabel med selv. Er du klar for litt over 1 time i bil med evt rier, eller ca 20 min...? Bør vurdere evt situasjoner som kan oppstå før du tar ditt endelige valg :)

 

Lykke til :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født i Fredrikstad en gang, og skal inn igjen når som helst for å få andremann. Hadde termin i forrige uke. Anbefaler Fredrikstad, men har jo ikke noe annet å sammenligne med. Fine familierom og hyggelig personale, er min erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har positive eller negative erfaringer med Fredrikstad? Føler det selvfølgelig litt tryggere med Ahus, for det er det sykehuset jeg kjenner best, men det er jo veldig fristende med bare 25 min å kjøre enn 1t10min.

 

Stemmer det at man får enerom på baresel på Fredrikstad? Og alle disse avdelingene forvirrer meg litt for slik er det ikke på Ahus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke forvirrende i det hele tatt. B3 er spesialavd og har du hatt et normalt svangerskap og er frisk, kan du glemme denne avd. Da er det normalenhet hvor du har tilgang på alle smertestillende, eller fødestua, hvor du får mer alternativ hjelp som badekar, akupunktur også lystgass da. Så kommer i bunn og grunn ut på hvilken smertelindring du vil ha. Rommene er store og fine. Noen av dem har også store bad med badekar. Når du får et rom, blir du der til du reiser hjem, dersom det ikke er for stor pågang da. De prøver med andre ord å unngå å flytte deg etter at du har født. Om ikke pågangen er for stor, får du enerom hvor pappaen kan bo, og man er for det meste i fred der inne. Kjempekoselig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde keisersnitt da,men kan godt anbefale Fredrikstad. Enerom og hyggelige folk :o)

 

God mat er det også...og jeg er KRESEN :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg søkt fødeplass på Fredrikstad :) Nå gjennstår det bare om de har plass til meg da :s

 

Må vel ta meg en tur på omvisning der for å forstå dette med avdelingene :)

 

Vet dere hvordan man får omvisning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...