Gå til innhold

Urinveissymptomer

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte en død gutt for 4 uker siden.Han ble 22 uker i magem nin. Vi vet ikke hvorfor han døde der inne. Det bare skjedde. Jeg orker ikke fortelle hele historien.

Det jeg lurer på er hvor lenge dere jenter har blødd etter en senabort (i min epikrise fra sykehuste står det dødfødsel,jeg blir ikke klok på den medisinske terminologien) Det virker som den slutter snart men sånn har det virket i et par uker nå. Ene dobesøket er det ingen blod og i det neste så blør jeg igjen. Jordmoren sa det var noe av morkaken som ikke var kommet ut, men hun trodde kroppen ville ordne dette.De siste dagene har det svidd når jeg tisser. Og idag svir det enda mer. Er litt redd for at det skal være noe som ikke er kommet ut. Noen som kan komme med noen råd til meg.

Varme tanker til dere alle som har mistet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei.

Trist å høre om gutten din, jeg mistet mine tvillinggutter for snart 4 uker siden!! Disse ble 21 uker.. =(

Jeg slapp heldigvis utskrapning etter fødsel, har blødd siden (eller siste uka bare blodslim) De 2-3 siste dagene har jeg hatt skikkelig vondt nederst på venstre side av magen, i egglederne - ble nervøs å var hos lege idag. Hun mente jeg hadde urinvfeisinfeksjon, så jeg fikk tabletter for det, men har ingen symptomer på at det er urinveisinfeksjon, så blir spennende å se om smerten er borte etter 3 dager. Jeg håper det er en ny graviditet.. hmm.. dette hjalp kanskje ikke deg så mye, men følte historiene våre var litt like =)

Skrevet

Hei.

Ja, det var nesten like historier. Når fødte du? Jeg fødte 16.september.Vet dere noe om hvorfor det skjedde? Jeg er helt sikker på at jeg har uvi siden det svir skikkeig når jeg tisser.

Hos oss bare skjedde det plutselig og uventet. Vi var på ordinær ultralyd i uke 19 hvor alt var fint. Plutselig en ettermiddag sparket han så kraftig i magen at jeg skvatt til. Kjæresten min var sammen med meg da og merket at jeg skvatt. Etter det var det egentlig stilt inne i magen. Jeg gikk hele helgen og syntes han var så rolig der inne. Trodde jeg kjente små spark noen få ganger. Tenkte jo tanken at kanskje noe var galt, men man tror jo aldri at det er SÅ galt.Men så roet jeg meg selv med å tenke at det er sikkert helt fint at han bare har en rolig periode. Mandags morgen var jeg så bekymret og redd at jeg fikk ø-time hos legen. Kjæresten var med meg. Hos legen fant han ingen hjertelyd. Vi drog rett til sykehuset hvor ultralyd viste at han dessverre var død. Helt ufattelig!

Fødselen ble satt igang mandag ettermiddag og han var født tirsdag morgen. Perfekt liten gutt på 360 gr.

Skrevet

Hei igjen =)

Jeg fødte onsdag 17 september!! En utrolig merkelig opplevelse..huff..

Jeg begynte å merke på mandagen at jeg hadde vondt i magen, ryggen.. og egentlig over alt, men hadde ikke hatt noen plager i svangerskapet så tenkte jeg at jeg ikke trengte å klage over litt smerter. Jeg skulle uansett på UL den 17 så kunne jo ta det opp da.. Smertene varte hele natta og hele tirsdagen, så natt til onsdag gikk vannet.. I panikk fikk vi komt oss av gårde og inn på føden der så de på UL at de var døde, så merkelig at ting forandrer seg så fort. Fødselen ble satt igang hos meg og.. etter en time var de født! Alt var fint på første UL, de hadde hver si morkake, noe som var et veldig pluss=) Men det som gikk galt var at morkaka var vokst sammen slik at bare den ene fikk næring, den som ikke fikk næring hadde vært død noen dager (sannsynligvis derfor jeg hadde vondt i magen) mens den andre vet vi ikke når eller hvorfor døde. De var så nydelige, de veide ikke mer enn 235 og 310 gr!

Skrevet

Hei igjen.

Ja, livet snur fort!

Var dette din første fødsel? Jeg har to gutter fra før, men kjenner like stor kjærlighet og lengsel etter lillgutten som døde. Jeg får sug i magen når jeg tenker på han, og kan faktisk ta meg i å smile litt oppi tårene når jeg tenker på han. Jeg tror det kommer av alle de gode følelsene jeg har til han, selv om han dessverre er død.

Jeg vet ihvertfall at ved neste graviditet så skal jeg ta kontakt med lege med en gang jeg føler at noe ikke stemmer. Selv om det nok ikke hadde hjulpet lillegutten min. Uka før han døde hadde jeg noen tak nederst i magen. Jeg ringte føde poliklinikken og spurte. Jordmor mente at det var voksesmerter. Jeg kan ikke huske at jeg hadde slike smerter ved de to andre graviditetene, men sistemann er 5 år så man glemmer jo ting. Men hun sa at det også kunne være en uvi. Jeg trodde ikke det for jeg vet hvordan det føles.Man gjør seg mange tanker.

Hvis du har lyst så kan vi mailes litt mer privat? Jeg synes det hadde vært hyggelig. Min adresse er [email protected]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...