Gå til innhold

Hei alle sammen! Hvordan går det med dere som har født for ca en mnd siden? Har dere nok melk?


<3 coccinelle

Anbefalte innlegg

Fikk min lille gutt (foreløbig navnløs) 9.9 med keisersnitt (litt komplisert med blødning og reoperasjon dagen etter). Jeg strever litt med ammingen - med å få nok melk til han. Har alltid vært litt treg med melka - men har ammet lenge de andre barna mine. Dette er nr fem. Det jeg lurer på er om det er flere her som må spe på med litt MME i tillegg? Hvor mye gir dere da? Mini får ca 80 - 100 ml om formiddagen og om ettermiddag/kvelden - etter pupp. Jeg har han hos meg om natta og han suger så ofte han vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

hei:)fikk gutten min 23.9,etter bare noen uker måtte jeg begynne med mme i tillegg.det går greit med bare amminga på natta,men på dagen har jeg ikke nok.har gitt han 100ml men det var ikke nok,i dag begynte jeg med 130ml og da var han fornøyd:)ammer på dagen også da,men må bare gjøre litt av hvert:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei - høres ut som en fornuftig måte å gjøre det på. En venninne av meg fikk nr 5 i svært voksen alder, og insisterte på å fullamme ettersom hun tross alt hadde ammet de 4 første. Jenta hennes ble alt for tynn, før mor skjønte at hun måtte få mme i tillegg. Legen hennes sa at melkeproduksjonen visstnok gjerne synker med alderen. Selv ammer jeg ikke i det heletatt fordi jenta mi ikke klarer å suge skikkelig. Det var tøft å bestemme seg for å gi opp amminga, etter 8 uker med pumping og ammeforsøk, men nå når avgjørelsen er tatt har jeg det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar jenter. Glemmer av dette forumet så har ikke sett svarene før nå. Det går fortsatt med begge deler her hos oss. Det viktigste er at gutten er fornøyd og legger på seg. Han får en god del MM men får nå tre flasker med MME i løpet av dagen på ca 130 ml. Og han vokser og trives. Ikke noen stor kar men virker fornøyd nå. Og jeg prøver å gi pupp så ofte jeg kan. Han koser seg heldigvis med puppen, men sier klart fra hvis hen er sulten og det ikke kommer mer melk. Så kan han kosesuge litt pupp igjen etter flaska. Så det går seg heldigvis til :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gut 15. sept og til å begynne med la han ikke på seg noe særlig selv om han hang i puppen dagen lang. Feilen da var at han koste mer enn det han sugde. Det har vi nå gjort noe med, samt at jeg gir han mat ofte slik at puppene hele tiden fyller seg godt opp. Dette har funket bra, for nå gikk han opp nesten 0,5 kg på 2 uker...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...