Gå til innhold

Treff-tråd jan/feb/mars 09-mammer nedre Romerike


Bic&Bac

Anbefalte innlegg

Da kan det hende jeg popper innom en tur:)

 

Jeg hadde første termin 21/1 og ble flyttet til 31/1 men når det er sagt tror jeg heller på rundt midten av januar. Jeg har fått svangerskapsdiabetes og blir da satt igang eller keiser før tiden. Vi får se hva det blir til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forrige uke var så hektisk at jeg ikke orket å titte innom her etter jobb. Hadde 10-11 timers arbeidsdager, + dansekurs på kvelden... så i helgen har jeg bare sovet :o)

Men etter besøk fra regnskapsfører i går så er alt heldigvis på track igjen. Deilig å tenke at da blir det enklere å gå ut i permisjon med god samvittighet ;o)

 

På fredag kjente jeg for første gang bevegelser på utsiden av magen. Samboeren fikk kjent først på søndag, men det var kjempe moro.

Nå blir det jo enklere for gutta å føle seg en del av dette også, når de kjenner at det skjer noe og ikke bare ser på en stor mage...

 

Ellers må jeg jo bare fortelle at jeg avsluttet helgen på Holmen fjordhotell med bad og Spa behandlig med ei venninne.... MMmmmm Nyydelig.... Det er å anbefale :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhh.. lett misunnelig her nå assa. Spa på Holmen er ikke feil. Bodde rett ved det hotellet der for lenge siden.

 

Så gøy at samboer'n din kjente liv på utsiden. Jeg vil jo gjerne inkludere min andre halvdel også men er ikke så lett når alt skjer på innsiden :) Venter på noen skikkelig solide spark nå så han kan kjenne de også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loling: Flott, da sees vi kanskje:) Men er det sikkert at de setter deg i gang eller tar ks? Jeg fikk beskjed om at det kun er hvis ungen er stor de gjør det. Jeg har vanlig diabetes, visstnok....

 

swcdans: Heldiggris, skulle vært med!!! :) Håper du får roligere dager fremover!

 

Elin: Tar vel lengre tid hos deg pga morkaka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei....

 

Er alt bra med dere jenter???

Formen min er voksene, Jeg er ikke så trøtt nå leger. Tror jeg brygget på noe forje uke. Fikk sovet en den del i helgen.

 

Er det noen andre enn meg som synes uekene går fort nå?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå går tida fort, ja. Men regner med det går sakte på slutten hehe.

 

Formen er ikke like bra her, dessverre. Er konstant trøtt og sliten. Sover dårlig om nettene. Orker ikke gjøre noen ting på ettermiddagene/kveldene omtrent, og har ikke energi til noen ting... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille: jupp jeg synes de går fort , men også sakte på en litt sånn rar måte. gleder meg masse til vi tipper over til 3 tri i allefall :)

 

Bic: er nok fordi han har polstret slottet sitt bra med morkake foran ja :) men nå kjenner jeg i allefall godt at han sparker på utsiden av magen. Føler nesten at jeg maser på Thomassen om at han skal kjenne på magen for jeg vil jo så veldig at han skal kjenne lillegull :D

Uff. trøtt er ikke morro. Spesielt for dere som har en liten fra før av å passe på. Skal tankeoverføre litt energi til deg jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bic: Nja den er litt usikker. Jeg fikk bare beskjed om at han flyttet termin på papiret men at det hadde ingen betydning for meg... Vi får se da vettu:) Spiller stort sett ingen rolle så lenge alt er bra:P

 

Du ante ingenting om diabetesen din tidligere eller? Min blir avklart etter fødsel men ser foreløpig ut som jeg skal bli kvitt den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min diabetes forstår de ikke helt at jeg skal ha... for jeg har så fine verdier nå, og er ingen typisk diabetiker akkurat.. Ikke kostholdet, ikke arv.... Min diabetes ble oppdaget i år, før jeg ble gravid. Hadde ikke det i forrige svangerskap.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Har ikke vært med på disse treffene før jeg, men kanskje mandag kan bli første gangen. Bor i Lillestrøm og skal bli mars-mamma jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Bøtteknotten og jeg, vi gleder oss til å treffe deg og de andre nye! :-)

 

Ikke bra å høre om stress og dårlig form hos noen av dere. :-( Jeg føler at formen holder selv om bekkenet sa fra ganske bra etter to timers oslo-shopping i dag.. Dessuten likte ikke jordmor at jeg har fått så veldig mange kynnere. Ikke jeg heller for så vidt.. Vurderer å ta en tur til Ahus og sjekke det ut, men det er så klønete når vi har en liten en som allerede har masse barnevakt og skal legge seg halv åtte. Hmf. Fikk hvert fall streng beskjed om å ta det mer med ro, nå som jeg endelig har ork til å gjøre noe!

 

Hvor mye er egentlig mye kynnere? Jeg leste i ei bok at det vanligvs var maks en i halvtimen, men jeg kan ha perioder med mange etter hverandre, også er det rolig igjen. Flere ganger gjennom dagen, ekstra på kveldene. De siste dagene har det vært litt smerter på noen av de også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du bør få sjekka ut de kynnerene, for sikkerhets skyld.. men hvor mye som er mye, aner jeg ikke. Du kan ikke ta det på dagtid en dag du uansett har barnevakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Bic&Bac! Er 32 år og ja, det er første barn som er på vei. Fryktelig spent på det da. Synes tiden går veeeeeeeeldig sakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.....

 

Jeg har da fått urinveisinfeksjon, det er ikke noe morro....

Jeg har også hatt en del magesmerter i det siste...

Legen vet ikke hva det er, i går var det så ille at jeg ringte til A-hus.

Fikk beskjed om å komme in til en sjekk. De kunne heller ikke finne noe. Så vi vet forsatt ikke hvorfor jeg har vont i magen. Det kan komme av urinveis infeksjonen, vi får se om medisinen virker.

Det var godt å bli ta inn for en sjekk, da blir man litt roligere.

 

Vel, vel....

skal ikke klagge mer, i verfall for i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille rose: Håper magesmertene gir seg! Godt de ikke fant noe, og bra du fikk komme inn. De er kjempegreie på ahus, er min erfaring. Så greit å ringe de hvis man er usikker. Håper også uvi'en går fort over! Uvi er kjedelig å ha :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, noen av dere som går hjemme på dagtid? Jeg kommer til å be om mer sykemelding når jeg skal til legen neste gang, for jeg orker ikke det her mer... er ikke verdt det. Så kunne vært hyggelig å møttes på dagtid også, innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd å oppdatere terminoversikten vår... Har tilføyd Loling og Bøtteknøtten og jeg. Mulig jeg ikke har fått med meg alle endringene, så legg ut riktig liste med riktig dato, hvis det er noe som er feil :)

 

Januar:

Loling: 31. januar

 

Februar:

Bic&Bac: 17. februar

JulieF: 18. februar

Swcdans: 20. februar

Faylinn: 21. februar

Gravilla24: 21. februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar

 

Mars:

Moj29: 12 mars

Vips-77: 15 mars

Lonert: 18. mars

Mamma til 2 snart: 18. mars

ag30: 26. mars

Bøtteknotten og jeg

 

Men hva skjedde med Gravilla24, Moj29 og ag30? Har dere valgt å droppe ut og ikke komme på noen treff? Ser at det er et par stk som mangler på lista, av de som har snakket om å komme sist.. Dere får føye dere til, med datoene deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter å ha bladd gjennom tråden igjen nå, ser jeg at ammetåka har allerede inntatt meg *flau*

Grunnen til at dere jeg nevnte nederst ikke har valgt å komme på treff, er jo fordi dere nettopp har deltatt i tråden... sorry, ikke helt på nett her, gitt. Håper dere dukker opp på mandag da! :D miak også, som er iallfall én jeg ikke har fått med på terminlista - føy deg gjerne til selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille rose: Uffameg, UVI er ikke noe godt! Trodde jeg også hadde fått det sist uke. Hadde rare stikkesmerter i underlivet og var nokså uggen. Men urinprøven hos legen viste bare at alt var fint. Nå er jeg også mye bedre, så da aner jeg ikke hva det var. Men da har du vel fått antibiotika slik at du blir kvitt det kjapt:)

 

Men et spørsmål: Hvilket nummer bruker dere når dere skal ta kontakt med Ahus? Sånn som du gjorde i forbindelse med magesmertene lille rose. Er det et nummer til jordmødrene som er på vakt som vi kan benytte oss av?

 

Er det noen av dere som foressten har fått tatt underlivssjekk etter at dere ble gravide? For å se på livmorhalsen osv? Kom over en tråd hvor det stod at det var normalt at man skulle sjekke at livmoryhalsen var tight og lukket i løpet av svangerskapet....men det er hvertfall nytt for meg?!

 

 

Ha en fin dag jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :-)

Jeg vil også være med på den terminlista, har termin 12 februar jeg :-)

Formen er grei, begyner å bli litt tungt, har nå 30 prosent sykemelling. Sure oppstøt er noe herk, ellers er jeg ved godt mot !!!

Jeg gleder meg til treff på Mandag, håper det blir mange som kommer !

Og så gleder jeg meg til sviger foreldrene mine kommer på besøk fra sverrige, for de har med en ny vogn som vi har bestilt fra tyskland, fant ut at det var kjempebillig og sende den til et sverrige for de er med i eu. rare regler innimellom. Ses :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: Aldri hørt om. Jeg hadde ikke underlivssjekk forrige svangerskap, og ikke hatt det denne gangen. Jeg har jo alle mine kontroller på ahus, og er innom både jordmor, gynekolog og indremedisiner hver gang, så føler meg ganske trygg på at de sjekker alt som trengs å sjekkes....

 

Da tilføyer jeg miak på terminlista, som dermed ser slik ut såvidt jeg vet:

 

Januar:

Loling: 31. januar

 

Februar:

miak: 12. februar

Bic&Bac: 17. februar

JulieF: 18. februar

Swcdans: 20. februar

Faylinn: 21. februar

Gravilla24: 21. februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar

 

Mars:

Moj29: 12 mars

Vips-77: 15 mars

Lonert: 18. mars

Mamma til 2 snart: 18. mars

ag30: 26. mars

Bøtteknotten og jeg

 

Hvem tar lunsjdater på barsel sammen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha du glemmer å kommentere det morsomste her da bic. Både lolling og Miak har termin dato FØR deg :P så nå er du ikke først lenger :P

 

Jeg har ikke sjekket med etter at vi fant ut at det var barn på vei. har jo hatt innvendig UL samt at vi leverer tisseprøver og blodprøver i uke 12. håper da det holder :)

 

hvordan har helgen vært da folkens??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere trenger flere januar-mammar på lista.. ;-)

Jeg har termin 20. januar.

Høres morsomt ut med treff, har aldri vært på det før. Kanskje jeg stikker innom Egon i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...