Gå til innhold

Treff-tråd jan/feb/mars 09-mammer nedre Romerike


Bic&Bac

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Elin: Som jeg sa til deg i telefonen: Skulle ikke tro det var mulig!!! Faens dustelege... Bra du har bytta nå!! Håper du får time hos fysio'n min, og samme tidspunkt ;) Svangerskap var jeg ikke på sist, og står over denne gangen også.. Lykke til, kos deg på kurset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loling: Vi skravler om alt mulig. Må innrømme at det blir mest babyprat, men vi kan fint prate om andre ting også. Hyggelig å prate om andre ting enn bare baby, men det er jo det vi alle har felles hehe. Så spiser vi... nam nam! hehe. Du kan jo komme neste gang og se om du føler det er noe for deg :) Er for å bli kjent med flere i samme situasjon vi møtes. Så får man bedre kontakt med noen, og vil nok beholde kontakten når treffene blir sjeldnere og tiden blir bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig gjør det det:) Og det er helt greit men det er bare så mange som ikke kan snakke om noe annet og syns vel bare det blir litt slitsomt i lengden:) Bor i kino-bygget så har ikke lange veien. Kanskje jeg tar turen for å møte dere:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Lolling :)

Bare å bli med det! Tror vel egentlig vi prater om det meste. Sist gang så gikk det vel litt mye i babyshopping, men det var fordi de fleste av februar mammaene har fått vite kjønn :) blir jo sånn at man lurer på nettbutikker og har meninger om hva som er av farger nå!

Vi er et sammensurium av mennesker som alle sammen begynner å få kul på magen :) Man merker jo at det er det som er bindeleddet for det er vel enda ingen som har samme hobby (tror jeg :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lolling: ser poenget ditt. Er noen som tror at alle nybakte mødre syns at babybæsj er det mest interessante som finnes å snakke om :P Men seff, det som skjer med oss nå opptar oss veldig, og det har vi alle felles. Men vi snakker om andre ting også, som sagt. Håper du kommer en tur!

 

Og ang. samme hobby, så aner jeg faktisk ikke hobbyene til alle de andre. Bare et par stk. Selv er jeg veldig glad i musikk og film, og holder på med scrapbooking :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nye og gamle kjente jenter....

 

Da er jeg tilbake fra Bergen, Det var langt å kjøre tur retur fredag og søndag. men det var godt å komme hjem til mamma og pappa en liten tur...

 

Det er hygelig å se at så mange nye jenter har kastet seg på her inne.

Håper at dere kan komme på neste treff.

Her prater vi om alt og ingenting.

 

Jeg er ikke sykemelt lenger men er forsatt omskolert til en kontor jobb i stede for min vanlige jobb...

 

mine hobbyer er : Hunder, mat og vin i kombinasjon, musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, jeg visste hobbyene dine, men måtte lese hobbysetninga to ganger. Leste først "hunder, mat og vin i kombinasjon", altså at de tre skulle kombineres. Men når jeg leste igjen kobla jeg at det selvfølgelig er "mat og vin i kombinasjon", at hundene er utenom *hihi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobbyer blir dere snart kvitt! 8-) Hvordan Bic&Bac klarer å holde koken aner ikke jeg i hvert fall. Neida, når bare huset vårt en dag blir ferdig med alt ute etc så kanske jeg skal se om noen av mine gamle interesser kan vekkes til live. Nå dreier det seg bare om å holde seg i livet, for å sette det på spissen. Det er et sjokk å få så lite tid til seg selv, sine interesser og venner, men man kommer jo over det og får et annet type liv for en periode. Så blir det vel et nytt sjokk når barna flytter ut?

 

Ellers må jeg si at jeg går på BIM treff for å møte andre i samme situasjon, så det er ikke meg i mot at vi hitil har snakket graviditet og baby 90% av tiden. Det er vel naturlig at vi snakker mer om annet etter hvert som vi blir bedre kjent og sånn. Det er jo bare å pense inn på et tema det dessuten, jeg er altpratanes omtrent. Samfunnsengasjert hobbypolitiker med hage, interiør og boklesing som eneste hobbyer som står igjen etter jeg fikk barn og bygde hus. Det hadde jo vært veldig interessant om vi kunne tatt en sånn bli litt bedre kjent runde neste gang da. Hva bryr du deg om foruten magen liksom. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner vel at det nesten ble litt negativt dette med baby-snakk men absolutt ikke slik ment:) Jeg er selvfølgelig, som førstegangsfødende, også opptatt av dette men er like opptatt av meg selv også:) Jeg trenger litt pause fra magen, drømmene, søvnløse netter og tisse-pauser:) Jeg trenger og kjenne at andre har det på samme måten og ikke bare ser rosen-rødt på det hele. Trenger litt humor, løst prat og slenging av kommentarer uten å bli uglesett:) Gleder meg til å "trøkke" ut ungen for kosen som kommer og ikke bli "sett" ned på fordi jeg sier det på den måten:) Helt harmløst:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faylinn: prioriteringer ;) Innimellom er det ikke like lett å få tid til alt, men samtidig tar jeg meg tid noen ganger. Mannen har vært veldig flink til å hjelpe til med muligheten til å opprettholde hobbyene. Har vært på flere scrappetreff det siste året, bl.a. :)

 

Loling: Skjønner hva du mener. Og tro meg, sånne kommentarer kan du fint komme med blant oss damene som har vært på treffene til nå! Jeg kan selv komme med sånne type kommentarer. Som du sier, helt harmløst. Men må være lov å klage innimellom også ;) Tror du får det gøy sammen med oss, jeg! Håper du kommer neste gang!!! :) Hvor gml er du, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å svare på et par ting jeg og :)

Har en datter som blir to år lille julaften som heter Christine, sambo har i tillegg en datter fra før som snart er ti år som bor hos oss så vi blir en stor gjeng til slutt :)

 

Jeg er også en scrapper :)

 

Var på bim treff for to år siden også og har fått en veldig god venninne ut av det, så man kan få venner for livet gjennom dette og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vips-77: Samme her. Ble kjent med noen under forrige svangerskap også, som jeg har blitt veldig gode venner med. Så disse treffene er kjempekjekke. Stor sjanse for å skaffe seg nye bekjentskaper, og kanskje venner for livet :) Så gøy du også scrapper! Kanskje vi får ta en scrappekveld sammen, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nå er scrappehelvet i gang :P (Neida )

Jeg har jo bestemt meg for at jeg SKAL en tur på linedans kurs med swedans når mini me tar turen ut i den store verden og jeg atter en gang kan se tærne mine :D

Har drevet mye med hest tidligere da (eid egen i 8 år) , men etter at jeg solgte han ble det liksom ikke det samme. Savner hest å kommer til å kjøpe en til en gang, men nå ble det slik at det ble baby først gitt :)

Ja også driver jeg med en hobby da som kanskje ikke er så typisk for jenter, men jeg prøver å forklare Bic at det tar seg opp.

 

http://www.gatebil.no/index.php?id=1760&pageid=116

 

Har akkurat anskaffet meg min egen banebil med rundt 300 HK nå i vår. Fått testet den litt, men trøster meg med at jeg rekker HELE sesongen nesteår uten problem :) Her er tøffingen min :)

 

http://www.q-rime.com/bilder/album/album01/IMG_7911800.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere nye, og velkommen i gjengen:) Moro at vi blir såpass mange flere som møtes neste gang 27.10.

 

Enig med de andre her; vi prater slett ikke bare om baby, men litt blir det jo! Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri blir lei av å prate om baby, men skjønner at det kan bli litt mye av det gode innimellom. Man har helt klart et liv utenom også!

 

Hobbyer ja....hmmm, sier som Elin, har drevet med hest i mange år, og kommer til å ta det opp igjen når jeg får bedre tid en gang i fremtiden.

Ellers kan jeg ikke skryte på meg at jeg har noen spesielle hobbyer sånn i hverdagen. Men, kunne definitivt ønske jeg hadde det!

 

Bic&Bac: Jeg syns ikke det er en så dum idè å lage en sånn scrappeaften eller noe...så kan jo du vise frem noe av det fine du sikkert har lagd opp igjennom, og da blir vi sikkert kjempe inspirerte og ville begynne å scrappe vi også:) Jeg syns hvertfall det er kjempe gøy å lage ting, men jeg må lære meg det først.

 

Elin: wow, for en bil:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scrappekveld hørtes gøy ut, jeg begynte å scrappe når jeg fikk Henrik..Men er fortsatt ikke ferdig med 1 års albumet hehe.

 

Skjønner at det kan være vannskelig å få tid til hobbyene sine når man har fått barn, det er viktig å prioritere :)

 

Jeg pleier å scrappe på kvelden når jeg har lyst, mannen min spiller brettspill annen hver uke også er han på kveldsundervisning torsdag og fredag annenhver uke. Alt går bare man er innstilt på det :) Det er jo litt slitsomt innimellom, vi bruker også barnefrie helger til hobbyene våres.

 

Mine hobbyer er:

Scrapping

Web design

Brettspill

Når jeg ikke er gravid spiller jeg fotball :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips77 og mamma til 2 snart, vi tre får iallfall ta et scrappetreff ;) Så får Julie slenge seg med, mens Elin kan sitte hjemme og angre på at hun ikke bryr seg :P

 

Julie, jeg lager ikke såååå masse fint. Men er gøy å holde på med da hehe. Har faktisk en blogg der jeg legger ut bilder av alt jeg lager, blant annet sjokoladen Elin fikk *hihi*

 

Her gjøres det som hos mamma til 2 snart: jeg scrapper på kveldene når jeg har lyst. Men jeg har stort sett lyst når jeg scrapper med andre, så har blitt lite i det siste. Mye koseligere når man scrapper sammen! Jeg har vært på en del scrappetreff på fredagskveldene, enten på Papertrends eller scrappet med venninner da. Men nå har Papertrends lagt ned, og venninnene mine har mye annet også så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Brettspill er gøy, ja! Det kjipeste er at altfor mange spill må man være minst 3 for å spille, og da blir det vanskeligere å få det gjort.. I tillegg er ikke mannen min like glad i spill som meg. Cranium, tp, settlers, passport osv er gøy! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bic: hahaha du er god du :)

Ok jeg gir meg. Skjønner nå at scrapping er den nye tingen å holde på med :) Jeg liker forresten brettspill også, men for meg har det alltid vært en sånn hytteaktivitet.

 

Mamma til 2 snart: webdesign er kult da. jeg har insett at jeg ikke har nok tolmodighet til det. Prøvde meg på dreameawer å det ble litt for avansert. Gøy er det uansett da!

 

Julie: tuuuusen takk :) jeg liker tøffen jeg også. selv om den er helt ubrukelig på vanlig vei. Når man skal over fartsdumper må man kjøre sidelengs i 2 km :S blæææ. Han tar det igjen overalt ellers da siden han er super rask! Forresten så sender de nettbutikkene som er på amazon de converse skoene til Norge :S fant det ut i går.

 

Kan gi alle en liten oppdatering på min hjemmedag i dag i allefall :P

Jeg er endelig ferdig med å male barnesengen til mini :D JIPPI. Aldri igjen :D Kommer et lite bilde av den med en gang serveren er enig i at jeg kan laste opp bilder :)

Fikk pris på å trekke om ederdun dynen jeg hadde da jeg var liten også. På skedsmo senteret er det et firma som heter allrens.no som tar på seg sånt. 400 kr synes jeg uansett ikke var en ille pris siden en ny koster ca 50 ganger mer hvis jeg skal ha samme type dun. (SHIT fant pris nå! )

Bestillte litt klær fra USA på Amazon.com i går :) er jo så mye nydelig at jeg ikke klarte å la være. skulle egentlig handle sånne baby UGG sko som Julie har linket til på forrige snakketråd (trooor jeg det var) samt mini converse sko. ble ikke de skoene siden nettbutikken jeg fant ikke sendte til Norge.

Her er i allefall det jeg handlet:

 

Den med fly på.

http://www.amazon.com/gp/product/B0011L5EMG

 

De beige ullskoene helt til venstre.

http://www.amazon.com/gp/product/B000CRG0ZU

 

Syntes dette settet var litt søtt :)

http://www.amazon.com/gp/product/B001D97LYU

 

Hettehåndkler med søt tekst:)

http://www.amazon.com/gp/product/B00169ZZT0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: fine ting du har kjøpt :) 400 kr var ikke ille pris, nei. Da er det bare å få det gjort, da :)

 

Jeg har vært hos fysioterapeut, og jobbet hjemme i dag. Det jeg sier, jeg klarer ikke å jobbe bare 60%... :s Er så sliten og trøtt for tida, føler jeg ikke eier energi. Sover jo så dårlig om nettene også nå. Fortsetter det her, klarer jeg ikke å jobbe "60%" lenger, altså! For det her går ikke i lengden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bic: uff det er helt grusomt å gå rundt energi løs pga søvnnmangel! husk at dette er en tid du må ta vare på deg selv også!!

 

Her er forresten bildet av mini sin lekre nymalte seng som er litt over 28 år gammel :) Ny himmel,sengekant og madrass fra barnashus da det ikke var snakk om å sette opp himmelen anno slutten av 70 tallet/begynnelsen av 80 tallet :P Gjett om det var herlige fargekombinasjoner a :P

 

http://no.girlsgofast.com/images/Elin/Barnesengen.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter....

 

Elin: nå ble det nesten så jeg måtte handle masse på nette og...

Det var masse søtte barne klær...

hadde ikke gubben vært hjemme hadde jeg handlet, man han pratet meg fra det igjen....

sengen din var nydelig...

 

Bic: det er ikke bra å høre at formen er så dårlig for tiden. ta vare på deg selv, og minsten.

 

jeg er sliten i dag vi har vært på ikea og på den nye varehuset her ves oss. det heter jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loling: Så morsomt at du fikk oss til å fortelle om hobbier og interesser. :-) Selv om vi ikke deler alt er det gøy å vite mer om de andre.

 

Ser at brettspill er nevnt, og det liker jeg godt også, og ikke bare på hytta. Som sagt har baby og husbygging stjålet all tid og energi, men en vakker dag kommer det til overflaten igjen. Vi kan vel ta en kveld etter den scrappekvelden deres. ;-) Broren min og jeg har til sammen veldig mange spill, både strategi og spørrespill. Det er som regel dem vi pleier (pleide..) å spille med. Mange tenker på spill bare som ludo og Trvial, og jeg er sikker på at flere ville blitt positivt overrasket om de hadde blitt med en gang.

 

Bic&Bac: Vet du at magnesium mangel gir både leggkramper og dårlig søvn? Jeg har lest en del om det da mitt søtbehov mest sannsynlig kommer av magnesium mangel også. Jeg tok tilskudd i sommer, men så ble det nok for mye (i følge homeopaten kan det ikke bli for mye men....) så jeg kuttet brått. Nå startet jeg opp igjen og skal se om søvnen blir bedre og søtbehovet mindre. Det kan virke som at babyen i magen stjeler en del magnesium, at det derfor er mange som må ta tilskudd i svangerskapet for å hindre leggkramper etc. På en webside sto det at hyppig vannlating kan komme av mangel også, og det er jo mellomnavnet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faylinn: Ja, vet at magnesium iallfall skal hjelpe på leggkramper. Nå har jeg ikke hatt det i det siste, så helt glemt å kjøpe magnesium. Ang. dårlig søvn, er nok det fordi jeg må tisse og fordi jeg ligger vondt... Sliter med å finne en god liggestilling, og våkner fordi jeg har vondt, stort sett... Så tviler på magnesium hjelper på det, dessverre :s

 

Hvilke spill tenker du selv på da? Noen av mine favoritter er vel Cranium, ticket to ride og mistenkt. Ellers et jeg ikke engang kommer på hva heter nå (ikke brettspill, dog), og jeg husker jeg likte settlers godt men er lenge siden sist jeg spilte det. Taboo var også morsomt å spille da jeg gjorde det hos ei venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...