Gå til innhold

Treff-tråd jan/feb/mars 09-mammer nedre Romerike


Bic&Bac

Anbefalte innlegg

Da har vi avtalt nytt treff mandag 27. oktober kl 18.00, på Egon i Lillestrøm. Håper det blir både gamle og nye ansikter der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, det er bare å slenge seg med for de som ønsker det!Vi er en trivelig gjeng:)

 

Takk for i går foressten, kjempe koselig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for i går ja! :-)

 

Jeg gikk raskt gjennom den gamle tråden, og det var egentlig fire nye som hadde meldt interesse, men bare en av dere som kom. Det var synd, det er så absolutt rom for nye folk, vi er ikke en lukket gjeng!

 

Vi som møttes nå sist er 6 stk med termin tett i februar, og en i mars. Tre av oss har barn i +/- 2 års alder, og alderen vår er fra 24-37. Hadde jo vært ekstra hyggelig om noen av dere andre mars-jentene slang dere på da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, jeg kunne ikke komme onsdag.

Var hos tannlegen tidligere på dagen, huff ! rotfylling er ikke godt :-(

Men nå gleder jeg meg til neste treff, for det ser ut til å passe perfekt!!!

Så da kommer jeg garantert.

 

Nå om dagen har jeg noen uforklarlige smerter i magen, som å få elektrisk støt over magen, men bare på den ene halvdelen. Og så blir jeg helt nummen i huden etterpå. Har snakket med en jordmor og en lege om dette, de sier det ikke er noe farlig.

Har noen av dere hatt sånne "rykkninger" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miak: Dumt du ikke kunne komme nå, gleder meg til å hilse på deg neste gang da :)

 

Har ikke hatt sånne rykninger, nei... Det er ikke kynnere? (Jeg har ikke hatt kynnere verken dette eller forrige svangerskap, i nevnbarn grad, så jeg vet ikke hvordan de føles...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

miak: høres merkelig ut de rykningene som gjør deg helt nummen! Du hadde barn fra før, ikke sant? uten å ha hatt dette før? Jeg har kynnere og langvarig stramming av livmor innimellom, men ikke noe sånt. Håper lege og jordmor har rett, det er jo mye rart som skjer i mageområdet om dagen. :-) Men vet de hva det er da? Siden de vet at det ikke er farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle at jeg har fått Byssanlull vuggen i dag! Jeg tror jeg har nevnt den, en vugge som pendler i lengderetning som gjør babyens innsovning til en drøm. :-) Det var så koselig å pakke den opp og sette sammen for å se, og som jeg gleder meg til å ha en baby der! Med førstemann hadde vi mye vogna i stua i desperate forsøk på å få han til å sovne på dagtid, det blir så mye koseligere med en vugge som henger i taket!

 

Den kan ses på:

http://www.hkf.no/default2.aspx

 

Grunnen til at jeg kjøpte den allerede nå var at de hadde tilbud på en nettbutikk, (barneshoppen.no) så vi sparte 600 kroner! :-)

 

Ellers er jeg sykt sliten om dagen etter 4 dager hjemme med poden. Dvs løpe etter poden og prøve å få han med på hva jeg vil innimellom, ikke bare det han vil, og hindre han i halsbrekkende stunt enten på toppen av sofaen eller balanserende på fjellskrenter! Mye løping for en gravid dame.. Mannen min har vært borte også, men i morgen tror jeg at jeg skal streike og bare ta boklesing og litt stille lek på gulvet, så kan mannen løpe når det trengs! Hvorfor skal småbarnsmammaer trene egentlig? Etter sønnen begynte å gå, gikk jeg ned flere kilo. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg er en av mars 09 mammaene. Skal man melde seg på et sted, eller er det bare å dukke opp på egon? Har aldri hvert med på noen bim treff, hadde hvert gøy å bli kjent med noen fler som skal ha barn på samme tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi ser ut som dette er det som blir skravletråden egentlig :)

 

Mamma til 2 snart : bare å kaste seg med :) Når i mars er det du har termin sånn ca?? har du vært på UL enda?

 

Miak: gahhh jeg hater tannlegen, driver med en sånn teit rotfylling jeg også :( men men. blir jo bra når jeg er ferdig der for smertene med å gå med det uten å fikse er værre!

 

Faylinn: den vuggen høres helt fantastisk ut :) virker som lillemann gir deg bra trim. rart det der hvordan små barn klarer å være opp ned til tider :)

 

Ellers kan kan jeg dele at jeg har hatt noen fantastiske dager. Torsdag var jeg frisk og rask og koste meg masse med å lage barnerom til junior. Tok et lite pust i bakken å la meg ned på sofaen. Veldig spennede da jeg reiste meg opp derimot.... Hele bekkenet mitt hadde låst swg så jeg gikk som en oppned L! Testet å ligge i badekar med varmt vann etc. så da vant jeg å gå på krykker gitt.

Heldigvis gikk jeg bare som en oppned L den kvelden, men fysj så vondt det var. Bekkenet er ikke helt på nett med meg om dagen så nå blir det varmtvannstrening og fysio.

 

Har shoppet litt ting til barnerommet også denne helgen siden jeg tok turen hjem til mamma :) Dette var visst den STORE loppemerked helgen hjemme. Alle reiser å kikker så da ble det til at jeg og mamma tok en tur også. Fikk kjøpt litt ting og tang også da :)

 

Timian har fått en stor båt på øverste hylle på barnerommet (sånn som man ikke kan leke med med master og seil)

en kjempefin uro til å henge i lampen med små fly på. Noen pyntefigurer i porselen av bamser, Ole Brum boken skrevet av Miller, Babycall (utrolig hva folk leverer fra seg. Den var i esken og prislappen var fortsatt på fra fru lyng. 800 kr for den der. jeg gav 30 kr :D )

Så nå ser det mer og mer ut som et lite guttrom :)

Skal prøve å få tatt et bilde og vise dere alle :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Her er link på baby UGG skoene fra Ebay:)Sååå nusselige!!!

 

http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=m38.l1313&_nkw=baby+ugg

 

 

Hva!! Fant du så mye fint på loppis?! Åhh, det er hva man kaller et kupp ja:)

 

Ja, du må legge ut bilde av guttterommet, blir moro å se.

 

Vi har så smått begynt å flytte over en del av kontormøblene som har stått på det fremtidige barnerommet opp til svigermor. Også har vi bestemt oss for hvilken seng vi skal kjøpe, men må vente litt med å hente den i hus, for rommet er fortsatt fullt av skrot.

 

Faylinn: Den vuggen ser og høres fantastisk ut!

 

Fortsatt god helg jenter:) Og hjertelig velkommen til gjengen Miak og Mamma til 2 snart!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jippi. skal inn å kikke på de ugg skoene med en gang :)

 

Her kommer litt bilder :)

 

Kommer en kommode til inn der :) litt nakent med bare en.

http://no.girlsgofast.com/images/Elin/babyen/dsc01231.jpg

 

Et skrått bilde. Her ser man båten bedre :)

http://no.girlsgofast.com/images/Elin/babyen/dsc01234.jpg

 

Farmor har laget pute til oss da :)

http://no.girlsgofast.com/images/Elin/babyen/dsc01236.jpg

 

Her er forresten de gardinene jeg fortalte om :)

http://no.girlsgofast.com/images/Elin/babyen/dsc01233.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa at jeg kanskje skulle komme, men så måtte sambo på foreldermøte med datteren sin så da måtte jeg være hjemme med *snart* to-åringen... Får prøve igjen neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

krysser fingrene for at du får vært med da! er ikke alltid lett det der med sånne felles greier. Man har jo et liv utenom også så da hender det jo at ting kræsjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin08: Jeg har termin 18. mars enn så lenge, skal på ultralyd 20. oktober. Da skal jeg slenge meg med hvis formen er bra, er litt mye kvalm til tider. Men sånn var det sist svangerskap også...så vi sees kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her har det skjedd mye i dag!

 

Elin, så fint det blir :) Kjedelig med formen din da! Har du fått meldt deg på hos fysio allerede? Hvor da?

 

Velkommen til flere nye neste gang!!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hadde jo vært veldig hyggelig å blitt kjent m flere som skal ha baby sånn ca samtidig med meg;0) Jeg har termin 12 mars, skal i ul på torsdag å gleder meg masse!!

Tror jeg skal få til å komme på Egon den 27....;0)

Må man melde seg på eller...vet ikke helt hvordan dette virker...;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moj29, bare å dukke opp på Egon det :) Bare å si at du kommer for å bli med på mamma-treff, så viser de deg bordet :)

Kjempehyggelig om du kan komme!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har aldri vært med på disse treffene før og er gravid for første gang, så jeg skal definitivt prøve å komme. Hadde vært veldig hyggelig å bli kjent med flere i området som har permisjon samtidig, spesielt ettersom jeg ikke kjenner så mange i området. Er texas på jobb om dagen, men satser på at det går likevel. Har termin ca 26. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei alle sammen =)

jeg skal absolutt prøve å komme den 27 =) jeg har heller aldri vært m på sånne treff. kjempegøy å bli kjent med nye da =)

jeg har termin 21 februar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

putter inn termin listen igjen jeg så alle kan se hvor langt den de snakker med er kommet :) Utrolig nok så er det 2 stk både i mars og februar som har samme termin dato :) Kult!!

 

Februar

Bic&Bac: 17. februar

JulieF: 18. februar

Swcdans: 20. februar

Faylinn: 21. februar

Gravilla24: 21. februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar

 

Mars:

Moj29: 12 mars

Vips-77: 15 mars

Lonert: 18. mars

Mamma til 2 snart: 18. mars

ag30: 26. mars

 

Bic: Jeg har fått henvisning til fysio, men hun hadde ikke noe ledig pr.d.d :( satt meg på "venteliste". Er det vanlig? kan jeg heller finne noen andre som er gode på bekken? Snakket med legen nå å han sa at de kunne skaffe meg noen bærere for det var ingen grunn til at jeg ble 100 % sykemeldt og ikke dro på jobb baaare pga at jeg ikke kunne gå noe særlig. Fy for en dust. Ble 100 % ut denne uken.

 

Heisann alle dere nye mars mammaer og Gavilla24 som er februar mamma :D

Er det mange av dere som blir førstegangsmamma?

Av oss som har møtt hverandre før er det Bic&Bac, Faylinn og Lonert som har knøtt fra før av :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...