Gå til innhold

Hvor mye har du lagt på deg?


Pudding Nr3

Anbefalte innlegg

Jeg er 23+5 idag og lagt på meg ca 12 kg. jordmor sier det er greit så da :-) er i noe aktivitet, ikke så mye grunnet bekkenløsning, så kommer vel til å bli en del til, men spiser ikke så mye, så er bare magen og det som er inni der for det meste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei! Er i den 26. uken nå, og opp 8,5 kg..

Synes det er "nok", gikk ikke opp noe de første 4-5 mnd så det har kommet ganske så plutselig ja. Men dog normalt...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 22 å har lagt på meg 7-8 kg.

Men det eneste stedet det synes er på magen så da er de greit før meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så helt vanlig ut frem til for kanskje tre uker siden (er i uke 24 nå) men nå synes både magen, og så har jeg lagt på meg ca 5 kilo. Føler jeg har fått både større pupper, bredere hofter og gravide-mage, og ennå er det fire måneder igjen!!! uæææh! Håper det går like lett å gå ned etter fødselen... dette er min første, gleder meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-9 kilo, er i uke 26. De siste 5 kg. kom fra uke 22-26. Fikk nesten sjokk pga. tempoet, og håper det ikke går like raskt videre fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 25+6 og gått opp 3 kg.

Trodde det var mye, men utifra det jeg ser her er det ikke det heldigvis. Håper ikke jeg går opp 20 til, men hvem vet. Dilla på o-boy..iiik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 28 og har lagt på meg 7 kg. Ikke så mye, men siste uka kom det et helt kg... Håper ikke det tempoet fortsetter. Sliter med brukkne ribbein og det stopper all aktivitet men ikke matlysta dessverre.

Lykke til videre jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er nå i uke 30 og har lagt på meg 8 kilo.

Til det du skriver om ulumskheter i urinen vil jeg anta at du mener at det er påvist høyre sukkernivå i urinen (glukose) ? Det kan være at du har fått utslag fordi du f.eks dagen før har kost deg ekstra mye med brus og sjokolade , 1 liter is osv. ;) og at det av den grunn ikke er noe som vil være typisk for deg gjennom graviditeten. (med mindre du koser deg like mye hver dag) Hvis man får påvist høyere blodsukkernivå i urinen flere ganger er det normalt å få tilbud/bli anbefalt en glukosebelastningstest for å dobbelsjekke at man ikke har utviklet svangerskapsdiabetes. Nevnte legen din noe om dette ?

Da jeg var i ca. uke 18 tok jeg en glukosebelastningstest og fikk til min store skuffelse vite at jeg hadde fått svangerskapsdiabetes. Jeg fikk fin oppfølging på sykehuset om hva jeg skulle spise, hvor ofte jeg skulle spise, hva jeg ikke skulle spise osv. Og nå for et par uker siden (i uke 28) tok jeg en ny glukosebelastningstest og fikk vite at jeg ikke lenger hadde svangerskapsdiabetes !! (hurra)

Selv om du ikke har svangerskapsdiabetes så setter jeg opp rådene jeg fikk da jeg fikk svangerskapsdiabetes. Det er ihvertfall med på å forebygge...

 

1.) Unngå raske karbohydrater for seg selv ! Altså ikke spis veldig søte frukter (annanas,druer, banan etc.) , sjokolade, kake osv. på tom mage. Men hvis du skal spise dette så spis det sammen med andre måltider, eller spis frukt sammen med et knekkebrød o.l , eller spis sjokolade når du ikke er kjempesulten.(tom mage) Eple, pære med fler er ikke veldig søte frukter så det kan du spise uten at det nødvendigvis forhøyer blodsukkeret veldig mye.

 

2) Fysisk aktivitet (måtte dessverre ta med dette punktet..hehe)

 

3) Spis sammensatte måltider, som inneholder proteiner, karbohydrater og grønnsaker.

 

4) Spis regelmessige små måltider, det er nesten sånn at du skal spise selv om du ikke er sulten.

 

Disse punktene fikk jeg fordi det er viktig å stabilisere blodsukkeret , unngå raske stigninger - og det bør ligge så jevnt som mulig. (og da mener jeg ikke jevnt høyt .. hehe)

 

Nå skal det sies at jeg har ikke vært superflink hele tiden, kan nevne at helgene har vært litt mer "fri" enn ellers. Og når vi har hatt februartreff på Egons ;-)

 

Lykke til da .

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...