Gå til innhold

Dere som har småtasser igjen


Har to godgutter!

Anbefalte innlegg

- fortell litt om dagene deres da? Stor forskjell fra første tiden førstemann?

 

Gøy å følge med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er utrolig heldig. O er jobber hjemme for tiden, så han leverer Magnus i barnehagen. Stort sett henter han også mens jeg lager middag. Har bare hentet noen få ganger alene med begge guttene.

 

Magnus er i barnehagen fra ca 09-16, så da har jeg masse tid til Håvard! Tiden går med til amming og huslige ting. Har så vidt begynt å bevege meg ut på tur og cafebesøk nå når søvnen hans endelig har begynt å bli litt greiere.

 

Fra Magnus er kommet hjem prøver vi å ha fokus på Magnus så ikke det skal bli så mye sjalusi. Leker gjerne på rommet hans mens Håvard henger i puppen/sover eller ligger på gulvet sammen oss. Går veldig fint!

 

Magnus legges rundt 19 og Håvard er i seng rundt 20.30, og jeg i seng ikke så lenge etter det igjen, om jeg klarer å gå fra tv og internett og stikketøy da ;-P

 

Synes det er utfordrene og komme meg ut med begge to alene, men når vi først er kommet ut går det helt fint. Håvard sovner omtrent i det han ser vognen, og Magnus elsker å utforske alt mulig ute.

 

Jeg synes det er helt fantastisk å kunne leke med Magnus igjen! Virkelig deilig og ikke bare være sofamamma!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, føler at det hjelper å ha vært gjennom det før. Men nå har vi vært veldig heldige denne gangen og sluppet kolikken. Det hjelper veldig. Føler at Linus er en typisk a4 unge som bare gråter når det virkelig er noe som plager han og ellers stort sett er blid og grei. Sover, spiser, bæsjer, smiler!

 

Her er et referat fra dagene våre: ;)

Dagene er ganske greie men det er litt overgang fra å bare måtte ha med seg en unge til det å ha med seg barn, baby, vogn, stellesaker... og i tillegg få alt til å passe i forhold til måltider og soving på småen. Det er ganske rolig på morgenen, er stort sett ikke i bhg før kl 10 de dagene det ikke er noe spes. Linus spiser med en gang han våkner og en gang etter levering i bhg før han tar seg en god, lang time out på to-tre timer. Da gjør jeg som regel bare det aller mest nødvendigste av husarbeid før jeg setter meg til rette med tv og broderi og slapper av. Så er det litt stress å få kabalen rundt henting til å gå opp (får jeg ammet før henting, eller må vi skyndte oss hjem og amme?). Så er det noen timer med lek og middagspising. Det kan bli litt svett i blandt, for Linea er gjerne sliten etter bhg og tar det ut i litt pøbelstreker mot Linus eller sutring. Og oppi dette skal jeg få til å lage mat. :s

Roen senker seg over oss til barne-tv og innen åtte er som regel begge ungene i søvn (Linea sovner kl 19). Så har vi kvelden i fred - stort sett, men Linus vil av og til ha et måltid før jeg legger meg (han har i grunnen bare spist en gang i løpet av natten sin frem til nå). Men så lenge det ikke er verre så tåler man det.

Nettene har gått veldig greit, men forrige natten skar det seg skikkelig med to unger som avløste hverandre i våkentid og sutring. Kjente det godt dagen etter altså.

Men alt i alt så er det bare kos å ha to små! Kunne ikke hatt det bedre egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer dagene til de over - ser de er ganske like!!!! Jeg har både levert og hentet eldste jenta i barnehagen flere dager og det går greit når jeg har bil, men må jeg gå tar det evigheter å komme seg avgårde føler jeg. Så mye mer å tenke på. Men det går jo greit, selv om dagene jo ikke er så avslappende som de var med førstebaby. Da kunne jeg jo ta meg en trilletur på ettermiddagen uten å måtte tenke på å være tilbake til et spesielt tidspunkt, mens nå må jeg jo tilpasse alt til barnehagehenting. Men har ei venninne med skolebarn, barnehagebarn og baby, og hun har det enda mer begrenset da eldstegutten kommer fra skolen kl 1230. Men sånn er det å være flerebarnsmamma - jeg koser meg!!!!! (selv om det er litt styr til tider - he he).

 

Vi har bestilt (he he) riktige barn vi da, for både første og andre sover godt hele natten stort sett, og denne gangen har jeg ikke sett noe antydning til kolikk enda, så det tar vi som et godt tegn!!!! Herlige jenter har jeg, nesten så jeg gleder meg til neste..............(men blir ikke enda altså!!!! hi hi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...