Mamma med spire Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Fikk dere vite om barnet deres var rhesus positiv eller negativ? å om det var positivt, fikk dere da en sprøyte? Jeg har ikke tenkt så mye over dette før jeg så et innlegg her i forrige uke, å da begynte jeg å tenke på at jeg ikke fikk vite noe som helst. Legen skal ringe meg i morgen, skal da spørre om han vet om sønnen min er rh. pos eller neg. Føler at jeg må ringe å høre i tilfelle de "glemte" å sjekke på sykehuset når han ble født.. Har ikke så veldig stor tiltro til helsevesnet her jeg bor siden de glemte å ta den blodprøven når jeg var 36(?) uker på vei for å sjekke om jeg var begynt å danne antistoffer mot han, så hadde ikke jeg tatt det opp med jm så hadde det ikke blitt gjort! Hun beklaget seg, men jeg mister jo litt tiltro..
Bunnies by night Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Hei! Husker deg igjen fra tråden sist gang!! Håper alt ordner seg og at sykehuset sjekket og han var negativ - men at de ikke gav deg beskjed...
Gøril (210406) Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Jeg fikk vite at jenta mi er rhesus pos. og jeg negativ og jeg fikk absolutt en sprøyte i baken.. hehe
Belladonna med to gutter Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Samme som Gøril her!
Håpefull mamma Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 jeg er negativ, men fikk ikke vite noe på sykehuset, så jeg spurte selv. og jenta mi er også negativ.
Jewel m/jente får gutt Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 Snuppa er positiv, så jeg fikk en sprøyte i hofta.
power puff Skrevet 29. september 2008 #7 Skrevet 29. september 2008 Jeg fikk vite på sykehuset at gutten min også var rhesus minus, samme som meg. så da opplyste de om at jeg slapp sprøyte.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 29. september 2008 #8 Skrevet 29. september 2008 Jeg hørte heller aldri noe på sykehuset, men da jeg sjekket papirene fra fødselen dagen etter (vi fikk mulighet til å se på journalen da) så jeg at hun var rh negativ. Men det var ingen som fortalte meg at jeg slapp sprøyten, de bare kom aldri med den.
Miffs Skrevet 29. september 2008 #9 Skrevet 29. september 2008 Jeg er r+ og gutten min r- så jeg fikk også spøyte. Men de surret med om jeg hadde fått den eller ikke. I papirene hadde ei skrevet at den var gitt, så det var så vidt jeg fikk den av nestemann. Hun trodde på meg at jeg hadde husket det stikket (det kjennes litt ut som et vepsestikk eller lignende).
Crhanne Skrevet 29. september 2008 #10 Skrevet 29. september 2008 Jeg er rh negativ, jeg måtte selv flge opp di ekstra blodprøvene. I begge svangerskapene. Jeg måtte etterlyse blodtypen til sønn min 4 ganger når han var født, før jeg fikk svar om at han var negativ han også. Så når jeg fikk jenta, spurte jeg med en gang hvilken blodtype hun var. Hun var også negativ. Så jeg slapp sprøytene.. =) Men fikk en gang jeg tok abort, sånn for sikkerhetsskyld. siden de ikke vet hvilken blodtype fostret har.
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 29. september 2008 #11 Skrevet 29. september 2008 På Riksen tok de prøve av navlestreng-blodet, og de nevnte to ganger at de ventet på svaret (uten at jeg spurte etter det). Fikk så beskjed om at snuppa var positiv og at de skulle komme med sprøyte til meg. Noen timer senere fikk jeg en stor sprøyte i stumpen. Ble også fulgt nøye opp i svangerskapet med blodprøver (Furuset Helsestasjon).
line_n & sara Skrevet 30. september 2008 #12 Skrevet 30. september 2008 sara er pos, og jeg neg, dette sjekket de på barselhotellet, tror det var 2. dagen, fikk en sprøyte på rommet mitt, og det var det! tror ikke den sprøyta har noe hensikt hvis det er gått for lang tid etter fødsel.
Gjest Skrevet 30. september 2008 #13 Skrevet 30. september 2008 Gratulerer så mye som nybakt mamma :-) Jeg hadde de samme problemene som deg det med VONDE sting. Jeg hadde problemer med at stingene mine løsnet, og måtte sy på ny. Jeg la et kaldt bind i mellom to truser 1 ukes tid og dette hjalp med VELDIG. Uff, ikke noe kjekt å nyte barseltiden når vi har plager etter fødselen og, men jeg kan trøste deg med at alt blir bedre :-) MASSE LYKKE TIL VIDERE :-)
Gjest Skrevet 30. september 2008 #14 Skrevet 30. september 2008 HAHAHAHA svarte på helt feil innlegg her. AMMETÅKE :-)
v0nnen ~ Skrevet 30. september 2008 #15 Skrevet 30. september 2008 Fikk sprøyte i baken jeg også! Dårlig at di ikke gidde beskjed om det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå