Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 trodde det vår lov å ta abort i norge jeg, uten å bli hetset fra sykehuset.... er dessverre gravid, har en baby på 5 mnd fra før, og ser rett og slett ikke mulighetene til dette her. Har bestemt meg for abort, og var 5 uker på vei når jeg var hos legen, var på sykehuset og tok UL for å finne det ut. fikk time 2 uker etterpå... dvs at fra jeg var hos legen tok det 3 uker før jeg får komme inn. Ringte meg fra sykehuset idag, bare for å sjekke om timen min stemte med datoen jeg hadde fått, og jeg spør om det ikke går an å få ordnet noe før? Nei det var ikke alle leger som gjorde dette der fikk jeg vite, det var noen som var imot å utføre slike inngrep. Greit nok altso, men trenger hun si det til meg? Jeg synest ikke dette her er noe morsomt i det hele tatt, og å sitte å få slike bemerkninger er jo ganske unødvendig. Og så sier jeg, ja det vokser jo, så det hadde jo vært det beste å få utført det tidligst mulig da,. da ler hun og sier at ja, jeg var jo kommt så kort på vei, at jeg var enda innenfor grensen på 12 uker..... Jeg mener, det er jo bedre å abortere ett foster på 6 uker enn ett på 10 uker... det har jo også vært debatter på om man skulle senke grensene..men jeg har vel ingen rettigheter siden jeg er ett slikt troll som skal ta abort. Føler meg stemplet av sykehuset, og de skal faktisk håndtere det som hvilken som helst annen sak, selv om de er personlig imot det. det er jo klart legene skal få nekte om de ikke vil utføre det eller ikke, men jeg mener at de som jobber rundt ikke kan sitte å ytre sine personlige meninger på en slik måte...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 nei fy faen.. noen folk passer bare rett og slett ikke i jobben sin! Dette var et godt eksempel.. Bare hev deg over det, er sikkert ei sur kjerring uten verken unger eller barn som er sint på hele livet som sitter i røret:) Dette hadde jeg glømt fortere enn svint...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 har et lite "bevis" på at dem kan uttale seg veeeldiii feil på sykehus ang abort.. jeg skulle ta abort, og dem ba meg legge meg på en operasjonsbrettet slik at dei kunne gjøre meg klar for operasjonen. det gjorde jeg.. da hadde jeg en hvit sykehus skjorte og hette og plastsko på meg. jeg lurte på om jeg skulle ta av "skoene", og da svarte en av sykepleirne "ja, vi har ikke sokker/sko på under sex... hehe".. visste ikke om jeg skulle le eller grine. en ligger liksom i fullstendig koma under inngrepet, og det siste jeg trengte var å få kommentar som det... fikk nesten følelsen av at legen skulle ha det "moro" med meg. men hun forsto raskt at det var helt feil å si, spes da den andre sykepleiern såg stygt på a!!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Apropos det: Da jeg var hos fastlegen min møtte jeg full forståelse, et veldig tolerant, mykt menneske. jeg følte verdighet. Da jeg kom på sykehuset og skulle utføre aborten og kom i ekspidisjonen, ga rekvisisjonen min og damen sier HØYT "jjjjaaaahhh, du skal ta abort?". Skikkelig ubehagelig og dømmende, følte alle stirret. Da jeg kom til sykesøster fikk jeg full forståelse, hyggelig og snill, følte meg godt tatt vare på. Mens mannen som utførte ultralyden der i mot var spydig i bemerkningene. Hva i all verden? Tror de at vi kommer dit for morroskyld? Vet de ikke at vi kommer dit for at det er siste utvei? Fortjener vi ikke respekt uansett hvilket valg man tar?
Jenta_00_ Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg hadde kjempe uflaks i løpet av et tidligere forhold(som varte 1 1/2 år), ble gravid på p-piller to ganger( har nå spiral, noe som fungerer utmerket for min del) og pga jeg ikke var særlig gammel da(var 17) endte det med abort.. andre gangen fikk jeg kommentaren. "du vet hva du skal gjøre, du har jo vært gjennom det før"!!!!!!! Unnskyld meg liksom men å si noe til en da 17 år gammel jente er ufattelig drøyt. Dette er nå 5 år siden og ennå noe av det verste jeg har hørt i løpet av livet mitt
Nonsense Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Har hørt om flere sånne situasjoner selv, og synes det er helt tragisk. Jeg synes personlig at de som opplever slike kommentarer og spydigheter skal levere inn en klage til sykehusledelsen. Det er kanskje noe en ikke orker å surre med når man er i en slik sårbar situasjon, men hvis ingen gjør noe som helst, vil de som trakasserer jentene aldri føle press på seg til å passe kjeften sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå