Gå til innhold

Vær så snill dere, dere bare må hjelpe meg :( håper noen kan gi meg noen svar.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har født mitt barn nå,å er så lykkelig som man kan bli!:)

men jeg er så redd for å miste melka mi.. vet ikke hvorfor jeg tenker så mye på det . jeg ammer bra , å det har kommet melk å alt har vært fint. kom hjem fra sykehuset nå for ikke så lenge siden , å det var da jeg begynte å tenke på melka.. jeg vil ikke miste.. kan jeg liksom bare miste melka? jeg sitter her å er såå redd for å ikke produsere mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei-

noe som hjalp meg var å spise litt og drikke når jeg ammet, ikke så mye, men hver gang jeg la babyen til brystet spiste jeg en halv skive eller et lite knekkebrød og passet på å drikke mye. Gikk helt fint med meg!

Lykke til!

Men prøv å ikke stresse, dette kommer til å gå heeeelt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at barnet ditt suger rett, da vil sansynligvis melkeproduksjonen fortsette å være akkurat passelig!!

Stress er det verste som fins for melkeproduksjonen, det har jeg selv erfart - så prøv å slappe av, få nok søvn og ha tiltro til at kroppen din fikser dette. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mister ikke melka sånn uten videre. Jeg mista melka med nr 1 pga stress, og mange som masa og blanda seg inn i hvordan jeg skulle gjøre ting. De hadde jo selv hadd barn og barnebarn for 15-20 år siden må vite, så dette kunnne de bedre enn helsestasjonen. En er mer sårbar som usikker førstegangsfødende.

 

Mitt råd til deg er å stole på deg selv og ikke la deg påvirke av alle råd enkelte absolutt må prakke på førstegangsfødende. Spør helsesøster/ helsestasjon om det er noe du lurer på. Bruk evt ammehjelpen. Hvis du slapper av, spiser og drikker nok i tillegg til at babyen suger bra, så mister du ikke melka.

 

En ting du må huske er at etter noen måneder kan melka se mer ut som skumma melk, altså gråere og tynnere. Jeg fikk helt hetta første gangen, men det er helt normalt, og den er full av næring fortsatt. Det er barre kroppen som regulerer melka etter alderen på babyen. Etter ca 3 mnd trenger de ikke så feit melk.

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...