Mamma til rakkerunge Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Stygt! Feminint og puslete..
prebs Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Jeg synes ikke akkurat at det er feminint og puslete, men jeg er ikke glad i det.
Karima Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Neei..stygt er det ikke,men jeg forbinder det med engler...Jeg ville ikke kalt ungen min opp etter en engel...Hadde en venninne som var bestemt på at ungen skulle hete Gabriel, og det var 2 uker til termin da hun en natt fikk smerter..istedenfor å dra øyeblikkelig på sykehuset ventet hun til det ble morgen. Det var for sent og ungen døde. (morkakeløsning)
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Elsker det! Det skal min sønn hete!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 Jeg synes det er veldig pent, men hakket for feminint til at jeg ville brukt det på en egen sønn (+ at det har FOR direkte bibelsk tilknytning for min smak..)
-MtG- Skrevet 23. september 2008 #10 Skrevet 23. september 2008 Jeg elsker det! Har en gutt på snart to år som heter det:) Nydeligste navnet jeg vet om. Synes ikke det er veldig feminint. men er enig i at det ikke er noe hardt navn. Sønnen min er ihvertfall ikke mye feminin. Hehe. Bortsett fra engelen Gabriel i bibelen så har man jo Grusomme Gabriel i Kaptein Sabeltann. Det høres litt tøffere ut:)
Dolpins:) Skrevet 23. september 2008 #11 Skrevet 23. september 2008 Syns gabriel er fint jeg:) Som sagt minner meg også om engler eller en engel:) Men er ikke barna våre små skjønne engler da:) Englebarn:)
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 23. september 2008 #12 Skrevet 23. september 2008 Joda, et yndig navn. Personlig ville jeg ikke valgt et kristent navn ettersom jeg ikke er troende. Men det er du kanskje ikke. Går seff an å ha religiøst navn uten å være religiøs, men det sender jo signaler da. For øvrig er det både jente- og guttenavn. Riktignok skrives jentenavnet Gabrielle, men uttalen er jo lik.
Vil Skrevet 23. september 2008 #13 Skrevet 23. september 2008 Litt enig med tjukkebolla hjelper deg, det sender ut en god del religiøse signaler selv om det er pent. Mer så enn Lukas, Markus eller Johannes for eksempel. Så er det bare å håpe på at han blir en liten engel da... Navnet kan jo bli litt ironisk hvis ikke. (litt som en liten gutt som heter Storm, som slumper til å være liten og lett som en fønvind)
Seriøst Skrevet 24. september 2008 #14 Skrevet 24. september 2008 Syns det er et kjempe fint navn! :-) Slett ikke feminint.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 24. september 2008 #15 Skrevet 24. september 2008 Hadde en gang en liten sommerflørt med en gutt fra Romania han het Gabriel. Jeg syntes jo navnet er helt skjønt. Fikk litt minner her om en fin sommer hehe
Gjest Skrevet 24. september 2008 #16 Skrevet 24. september 2008 Liker det ikke. Alt for feminint etter min smak, og klarer ikke å la være å få "engle-assosiasjoner".
smilan Skrevet 24. september 2008 #17 Skrevet 24. september 2008 Jeg er ikke gla i sånne gude, englenavn jeg desverre...
3små-snart4barnsmor Skrevet 24. september 2008 #18 Skrevet 24. september 2008 syns det er fint ja.. HVIS det blir en gutt den her gangen så skal han få navnet Gabriel.. prøver å finne et andre navn å ha bak gabriel men er litt usikker på hva vi skal finn på enn så læng.. Syns Gabriel Alexander er litt fint da.. men vi får se.. : Må vel nesten finn ut hvis det blir en gutt eller jente først hehe..
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 24. september 2008 #19 Skrevet 24. september 2008 Jeg synes det er et kjempe flott navn!
frøet76 Skrevet 24. september 2008 #20 Skrevet 24. september 2008 Hvis man ikke vil gi ut signaler om kristne navn- så bør man kanskje heller ikke kalle barnet sitt for Elias, Lucas, Noah, Daniel, Christian, Marcus, Johannes, Sara, Rebekka, Kristin-e, osv, osv.....Det finnes haugevis navn som stammer fra Bibelen eller har kristent opphav. Gabriel er bare litt sjeldnere brukt- uvisst av hvilken grunn. Jeg syns det er et vakkert navn.
Gjest Skrevet 24. september 2008 #21 Skrevet 24. september 2008 synes d er femi.. men det kommer vel av at jeg kunn kjenner jenter som heter d (gabriell med 2 L'er da altså, men fortsatt likt nok til at jeg synes gabriel er et jente navn)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå