Gå til innhold

Får man noe forvarsel på at vannet går?


Nr2iNovember

Anbefalte innlegg

Kjenner man noe før vannet går, eller merker man det ikke før det kommer? Tenker på hvor pinlig det er hvis vannet går på butikken, bussen el.l..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg våknet av at vannet gikk. Vet ikke hva som vekket meg, men jeg skjønte med en gang at det bare var å hoppe ut av sengen. Det kom litt på kanten og en stor dam på gulvet :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på fødselsforberedende kurs, og hun som hadde det sa at for de fleste går vannet på natta, og ofte dersom en feks reiser seg for å gå på do. Kan ha med trykkforandringer i kroppen å gjøre. Og at det er forholdsvis få som opplever at vannet går helt uten videre når de er ute i byen. Litt OK å høre, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan liksom ikke huske å ha hørt om noen pinlige vannavgangsituasjoner heller.. som at det går når man er i byen eller eller lignende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest dette skal jeg nå hente frem tisselaken. Har slett ikke lyst på en stor dam i senga mi. De fleste jeg har hørt om har vannavgang på sykehuset, men jeg vet heller ikke hva som er vanligst. Enig i at jeg aldri har hørt om at vannet gikk i byen eller butikken. Har en del venninner som har født etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope............ikke jeg ihvertfall.

 

Våknet på natta av en "popp" lyd......tenkte umiddelbart at "DET VAR VANNET!" og kjente sekunder etter at det rant en dråpe nedover på innsiden av låret. Hev meg ut av senga- og riktignok- da kom det mer. Vil tippe ca 50-100 ml. Dette var kl 2 på natta, vi var hos svigers og dro derfor hjem og la oss etter å ha ringt ullevål og fått time til sjekk dagen etter kl 10. Klokka 4 på natta, altså 2 timer etter første gang, hørte jeg et "popp" igjen og da kom det minst 1/2 liter eller mer. Hode til sønnen min var festet da. Som oftes skjer viss vannavgang på natta, men det kan jo være greit med et bind i trusa på slutten tilfelle?

Etter det lakk jeg rel mye i 3 dager før fødselen ble indusert, ble lagt inn etter 24 timer pga infeksjonsfaren.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente at noe "skjedde" og rakk å løpe på do (2-3 m unna senga) før vannet gikk. Det skjedde midt på natta, men jeg sov ganske dårlig på slutten så jeg hadde det nok på følelsen og var glad jeg rakk å løpe på do før det skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg ble vannet "tatt" av jm under fødsel på de 5 første. Med nr 6 tenkte jeg ikke engang tanken på at vannet skulle gå. Var innlagt pga gallesten, og hadde fått to modningspiller dagen før. til kvelds fikk jeg Bricanyl og sovemedisin for å få hvilt ut før en ny runde.

 

Våkna om natta og gikk på do. med det samme jeg satte meg var det et høyt plpp i do. Jeg ble så overraska at jeg kikka for å se hva som hadde falt nedi. Der var det ingenting. La merke til at bindet var rosa og vått, men tenkte det var vått pga at jeg svetta så enormt. Våkna kl 03.30 av rier og jenta var ute 7.15. Tenkte ikke mer over den episoden på do før jm spurte når vannet hadde gått, for det hadde ikke kommet noe under fødselen. To dager før hadde de sett på ul at det var godt m fostervann rundt lilletupp.

 

 

 

Venninna mi var å henta dattera på turn da vannet gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...