Gå til innhold

Januar/Februar/Mars 09-mammaer på Nedre Romerrike


Bic&Bac

Anbefalte innlegg

Siden den forrige tråden har blitt så lang, lager jeg en ny tråd til oss :)

 

For dere som er nye: Det er satt opp et nytt treff på Egon i Lillestrøm, ondag 8. oktober kl 18.00. Det er lov å slenge seg med :)

 

Håper dere alle har en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

god morgen jenter....

 

har dere hatt en fin helg?

jeg var på kles handlin i sverje i grå.

sitter å venter på at gutten min skal komme hjem fra gutte tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Jeg har hatt en fin helg, men merker bekkenet mitt ikke hadde altfor godt av shoppingen min i går. Vi var på Strømmen, og fikk handla inn en del varmere klær til sønnen vår. Ullundertøy, cherrox, votter, strømpebukser... kjøpte en singlet til meg selv, til å ha under en genser som er aaaaltfor utringet. Kjøpte også bursdagsgave til ei venninne, og kalendergaver til adventskalenderene jeg har laget til mamma og bestevenninna mi.

 

I kveld skal vi på svømming med sønnen vår. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, jeg melder meg på denne tråden jeg da. Håper og komme den 8 oktober, hadde vert gøy å være med :-)

Selv driver jeg og flytter, skal ta over nytt hus i dag !!!! Jippiiii:-)

Så helgen har bestått av pakking og atter pakking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miak: velkommen hit. Hyggelig om du kan bli med den 8. :)

Når har du termin da? Første barn eller har du fra før? Gøy å overta nytt hus da! Hvor flytter dere?

 

I dag var det min tur å ha den ordinære ultralyden. Jeg ble også satt litt tilbake, som jeg regna med. Er vel stort sett den veien det går for de fleste... Jeg ble satt tilbake 6 dager, så ny termin for meg er da 17. februar. Alt stod bra til med den lille :) Til tross for at jeg/vi har fått noen sniktitter allerede, brukte heldigvis jordmora kjempelang tid så vi fikk se lenge og masse :) Hun forklarte også nøye. Har vært hos henne på kontroll en gang før, - hun er bare superkoselig. Fikk med oss hele 9 bilder i dag! :) Så har nettopp kost meg med å se på bildene igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, nå gleder jeg meg til ul 10 oktober!!!!

 

Ingen shopping her enda, har jo det meste etter snupp av store ting. Eneste jeg kommer på som kanskje trengs er noen nye klær. Men kjenner jeg meg selv rett kommer jeg nok til å gå litt bananas etter ul og fremover mot jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiny, kommer du på treffet 8. oktober?

 

Har vel det vi trenger i hus vi også, etter den kommende storebror :) Må kjøpe ny babycall, da den forrige ble ødelagt. Så har vi kjøpt brukt stellebag fra ei venninne (da jeg syns den forrige er litt for stor, iallfall hvis neste ikke blir flaskebarn), og brukt bæresele (som er bedre enn den forrige. Tror den blir brukt mer denne gangen..). Ellers tror jeg ikke vi trenger noe spes med én gang... Jo, et sengesett til trengs fort, for dyna med det ene sengesettet ble borte på et eller annet merkelig vis, så trenger et skift til. Ellers blir det nok litt klær på gullet, litt nytt må den jo få også :) Men kjekt å ikke måtte kjøpe alt denne gangen! Må forresten få ordna en vogn til storebror, til å ha i barnehagen, da neste må få kombivogna da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bic&Bac, vi er for tidlig ute! Leste akkurat på Klikk at de fleste har over tre år mellom fødslene sine: http://www.klikk.no/foreldre/article327783.ece

 

Jeg hadde egentlig en snikende følelse av at vi var lit ttidlig ute, for jeg kjenner mange med ettåringer som synes det er for tidlig å prøve igjen. Er vel bare svigermor og venninda mi som jeg vet om har like tett som meg med 23 måneder.. Men, men vi måtte jo bare starte å prøve en gang, og det var jo morsomt at det funket på 1. forsøk! Vi får ta støyten til neste år og skumme fløten i barnas oppvekst når de har som mest glede av hverandre. :-)

 

I morgen er det min tur for UL. Etter det begynner nok jeg litt klesshopping også. Syns nok nr to bør ha litt nye klær, og hadde ikke så mye i de minste størrelsene heller tror jeg. Hvis det er en jente blir det vel litt ekstra, selv om jeg ikke er noe rosa-blå-fantast.

 

Skal også ha sånn dry-kid ammemadrass og "sovepose" til nyfødte etter hvert. Vi begynte å tenke på det for sent med forrige, og da var det så mye annet v ihadde kjøpt at det liksom måtte være en grense..

 

Skal dere med nr to ha søskenvogn? Jeg har blitt så usikker på om det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner faktisk flere som har to år mellom sine :) Men også de som har flere år... og mindre enn to år, hehe. Her har jo eldstemann rukket å fylle 2 år innen neste blir født. Vi var enige om at vi ville ha 2-3 år mellom våre, da vi ville at de skulle få glede av hverandre. Det er 2 år mellom eldstemann og de yngste til svigerbror, og vi ser hvor stor glede de har av hverandre. Så jeg har trua på at det går bra. Men å hatt mindre aldersforskjell, hadde jeg ikke orka... hehe

 

Lykke til på ul i dag! Håper du finner lett fram etter sms-anvisningene mine hihi.

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe noe ammegreier med det første, siden jeg måtte kutte ut amminga så fort med forrige. Vil vente og se om jeg får bruk for det først... Klær vil jeg også ha noe nytt til neste, men avventer litt. Regner med det kommer en del gaver. I tillegg til at vi har en del fra eldstemann. Så tror vi har mer enn nok, ja hehe :)

 

Vi skal ikke ha søskenvogn. Syns det ikke er noe som helst behov for det. Eldstemann skal stort sett være i barnehagen, og må ha egen vogn der. Den vogna kan vi bare ta med hjem i helgene, for å ha sovevogn til han hjemme også da. Ser ikke for meg at jeg drar mye bort på shopping og slikt i flere timer i helgene, der jeg får behov for vogn til begge. Sånne turer blir når vi evt. drar begge to, og da får vi evt ta med to vogner hvis det blir nødvendig. På butikken og sånt bruker jeg heller søskenbrett (som jeg må kjøpe...), så han slipper å måtte gå hele tiden, og har han i handlevogn mens jeg har knøttet i bæresele. Ser ikke at jeg får behovet for en søskenvogn, rett og slett... Er så sjelden det behovet vil være der, at det ikke er verdt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Jeg var en tur i sverige i helgen å da måtte jeg kjøpe litt klær til den lille gutten min.

Vi skal også handle seng og komode til minste mand i helgen eller rett etter helgen.

Jeg må prøve å beherske meg på å ikke handle for mye vi kommer jo til å få en del ved fødselen, og kanskje litt til jul.

 

Er det noen andre som er begynnt å tenke på jule gave handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt masse på julegavehandlinga :) Jeg har lyst å få laget en del julegaver også i år. Så har begynt å notere ned idéer. Får komme i gang med de også snart, om ikke altfor lenge, sånn at jeg slipper å stresse på slutten med å få julegavene klare :) Tenkte Adrian skulle få male på lerret til besteforeldrene og broren min, og gi en liten ting sammen med (f.eks. flaske vin, boxere e.l.). Til broren min tenkte jeg også å lage cookies og ha på en fin krukke. Kanskje til noen andre også. Kanskje dekorere krus, handlevesker e.l. selv. Må virkelig tenke snart, i tilfelle noe må bestilles på nett.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere:)

 

Jeg har nesten ikke handlet noe, bare et par sokker og to stk bodyer:) Vil vente til etter UL neste fredag, da vet jeg forhåpentligvis hvilke farger jeg skal gå for:) Er så syyykt spent at jeg holder på å gå på veggen. Ikke bare på hvilket kjønn det er, men på om alt fortsatt er bra der inne.

 

Har slitt litt med engstelse de siste dagene. Blir pluttselig så redd for at det skal være noe galt, men jeg skjønner jo at det bare er tull når jeg kommer til meg selv igjen. Ubehagelig er det uansett...:( Holdt på å begynne å grine på jobb i går fordi jeg fikk den " dårlige " ånden over meg.

Håper jeg får kjenne spark snart, så slipper jeg å engste meg så mye.

Fanken at jeg skal være så pessimistisk av person!!! Vil jo helst bare kose meg med graviditeten:)

 

Faylinn: Kjempe spennende med UL i morgen da!! Du ville vite kjønn ikke sant? Vi får vel høre det her i løpet av morgendagen da:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre hvor gamle dere er?

Selv er jeg snart 40, og vil gjerne være med på treff. Men ikke hvis alle dere andre er rundt 20 og ser på meg som en gammel "bestemor"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg får vært med på treffet... Skal dobbeltsjekke det, men mener jeg har en avtale den kvelden med basisgruppa mi fra høyskolen. Har en haug med oppgaver som skal leveres og greit å få de unnagjort.

 

Jeg er forresten 25 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: Uffda... vet godt hvordan du har det, har hatt det sånn selv! Heldigvis har det begynt å gi slipp nå.... Håper det roer deg ned, når du får sett knøttet! Hvor ofte har du kontroll der du får høre hjertelyden? Huske fra forrige gang at det alltid var godt å høre hjertelyden, for det bekreftet også at alt var i orden....

 

Anonym: Jeg blir 29 år nå ganske snart. Yngste blant oss er vel i midten av 20-årene, hvis jeg ikke husker helt feil her. mens eldste er et eller annet sted i 30-årene. Husker ikke nøyaktig alder, tenkte lissom ikke så veldig mye over... Vi ser ikke på deg som en gammel "bestemor", det viktigste er hvordan man føler seg innvendig. Vi hadde det veldig trivelig sist, virka som folk koste seg iallfall. Alle deltok i samtalen, uansett alder. Så håper du hiver deg med på neste treff sammen med oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i dag er en spennende dag, for i dag er det ultralyd!!!

Skal skrive senere om hvordan det gikk. Selv er jeg 36 år og dette er mitt tredje svangerskap. har to jenter fra før en på 13 og en på 6 år. så sånn hvert 6 til 7 år så får jeg et nytt barn, og hver gang sier jeg at dette er siste gangen. men den som lever får se.

Selv har vi ikke handlet noen ting enda, må vente til etter denne ultralyden. så det kan hende jeg ryker på litt shopping i sverrige, drar til Stockholm i dag:-)

 

Jeg har flyttet inn i nytt hus på Eltonåsen på Holter, der er det for øyeblikket fullstendig kaos. men det er godt og komme inn, endelig!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: Jeg har det også litt sånn. Noen ganger er jeg helt sikker på at det har gått galt, men får oftest dyttet tankene vekk etter en stund, eller jeg kjenner en ørliten bevegelse. Det skal bli godt å få sett den lille i dag!

 

Anonym: Jeg er 33 og swcdans er 37, ellers mener jeg de andre ligger fra 25-30? Du kan gå inn på profilene, der står det stort sett hvilke år man er født. Jeg syns absolutt du skal komme en tur! Det er så fint å dele alle gode og vonde tanker med noen, bare skravle, og ha noen å treffe etter barna er født også! :-) Det er jo ikke værre enn at du bare går hjem eller ikke kommer på neste treff om det føles feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Bic&Bac, alder har ingenting å si:) Jeg koste meg masse på treffet sist, og følte jeg hadde like mye å prate om med alle.

Jeg er vel en av de yngste i gruppen, og jeg er 24 år. Venter min første.

 

Bic&Bac: Jeg går til jordmor og lege annenhver gang, så det blir jo kun hver 8 uke at jeg får komme å høre på hjertelyden. Men, jordmoren sa at det bare var å ringe hvis jeg var redd eller bekymret, så skulle hun la meg slippe inn mellom to timer og kjapt la meg få høre på hjerte:)

Holder nesten på å ta henne på ordet og ringe...men vil ikke virke helt skrullete heller! Dumt at ikke den vanlige fastlegen kan høre sånt. Gjør nesten at jeg heller ville gått til jordmor hver gang.

 

Faylinn: Hvordan gikk det på UL??? Du har vel ikke vært der enda, men jeg er så spent da vet du:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp da har jeg vert på ultralyd, alt er bra med den lille. sperker og holder på der inne:-)

Det ser ut til at det blir en liten jente til!!! det er jeg veldig glad for, for da kan jeg arve en del klær, pluss at navnet var i boks. Hadde litt problemer med guttenavn. Men det blir en liten Gabriella :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for sist, det var en kjempekoselig kveld.

 

Når det gjelder alder så er det ingenting å frykte i denne gjengen.

Jeg er 37 år og skal ha mitt første barn. Var på forrige treff og det var utroolig koselig og lærerikt. Jeg gleder meg til nest treff, så jeg håper du kommer Anonym.

 

Ellers har det ikke skjedd så mye siden sist, annet enn at magen har vokst en god del. Det er litt moro, men jeg tenker jo på at jeg har godt og vel 5 mnd igjen da så jeg håper den ikke vokser så alt for fort... :o)

 

Skal til legen på fredag og høre på hjertelyden for første gang. Gleder meg :o) Så er det ultralyd 2. oktober. Det blir den mest spennende opplevelsen for oss.

 

Vi har ikke handlet annet enn det jeg har kjøpt av min venninne som fikk sin jente 1. desember. Venter nok litt til tror jeg, har noen i familien som skal til usa og har forberedt seg på å handle der :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter...

 

Her er det stille å rolig. I går tror jeg min lille gutt hadde fottball tening inne i maen min.

Magen min har også vokst en del siden sist. Vi har tenkt å begynne å ta bilder av magen, slik at vi kan følge med på utviklingen.

 

Alle er også veldig velkommen inn i gruppen uansett alder.

Vi hadde veldig fint på forje treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: Når du føler det sånn, syns jeg faktisk du skal be om en ekstratime hos jm. Så kan du få slappe av. Bedre og være skrullete og avslappet, enn bekymra ;):)

 

miak: Gratulerer med jente i magen :)

 

Her har ikke magen vokst så veldig mye, føler jeg selv, men ei på jobben sa hun syntes den hadde blitt større. Varierer veldig fra dag til dag... Forrige svangerskap tok jeg bilder hver uke, husker ikke når jeg begynte å ta fast. Så jeg får snart begynne å ta bilder ukentlig... morsomt å ha i ettertid også :)

 

Så må jeg si at selv om jeg har fått ultralyd på kontroll, klarer jeg ikke la være å være småmisunnelig på dere som får høre hjertelyden. Jeg har ikke hørt hjertelyden til mitt knøtt, og får ikke gjøre det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym : jeg blir 28 på fredag å resten av klanen som du sikkert har sett nå har et bra spenn i alder :) uansett er det en trivelig gjeng!

 

gleder meg i allefall mye til neste treff jeg også :)

Vi har handlet/fått :

* vogn

* stellebord (50 kr på finn med badekar som var ganske fint faktisk :)

* babybjørn stelleveske (gis bort på finn utrolig nok)

* vugge(min gamle som var gjemt bort i boden til det var min tur å få baby)

* Handlet inn ny himmel og kant til sengen som ikke var anno 1980

* Fått litt klær også da :)

* Fått gyngehest som vrinsker når man klemmer på øret.

 

Har bestemt oss for å ta litt og litt og ønske oss bilstol til jul!

Siden bursdagen min er rett rundt hjørnet har jeg ønsket meg gavekort på barnas hus. Mer morro med ting til minsten enn til meg akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...