Gå til innhold

Januar/Februar/Mars 09-mammaer på Nedre Romerrike


Bic&Bac

Anbefalte innlegg

Hei....

Da var det mandag igjen, helgen er over og vi tar fatt på en ny uke....

Jeg ser frem til onsdag er litt hyggeliger å prate ansikt til ansikt....

 

Jeg måtte fylle ut et kort med navn og preson nr. fikk vite at om man prøvde å ta ut flere slike gratis pakker kom det en regning hjem til meg på 500 kr. Men hva skal jeg med to bøtter...

Satte og på termindatoen men den så hun ikke på en gang.

 

Håper alle er friske å kan være med på onsdag.

 

Jeg sliter og med at jeg såver dårlig om natten, vokner av den minste lille ting.

Når mornigen kommer er jeg kjempe trøtt og er ikke alltid at jeg får med meg at gutten min står opp. Det samme er det på ettermiddagen, hvis jeg tar en blund på sofaen. Da er jeg helt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elin: Hvorfor i all verden ville han ikke gi henvisning til fysioterapeut før etter du har vært hos jordmor???

 

lille rose: heh, såpass. Skal få ordna meg sånn pakke på neste Sverige-tur :)

 

Her plages jeg bare med leggkramper om natta, noen ganger. Utrolig vondt! I natt våkna jeg ca kl 1 av krampe i leggen. Det var så vondt at jeg bare hadde lyst å hyle av smerte. Bet det i meg for å unngå vekke eldstemann, men tårene spratt gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, kjedelig med forkjølelse og urolige netter:( Kan heldigvis si at jeg ikke sliter med noen av delene!

Men, det der bekkenet mitt begynner jeg å bli litt oppgitt over! Så der er vi mange som ror i samme båt...Har jo 20 % sykemelding ut oktober, så jeg jobber "bare" 5-6 timers dager, men jeg merker at det er bare såvidt jeg fikser det til og med! Huff:(

Kanskje jeg skal sjekke opp dette med svømming jeg også? Eller hva annet kan hjelpe?

Jeg sover med pute mellom beina om natten. Fikk tips om det av mamma, det skal visst avlaste bekkenet.

 

Ellers kjøpte vi bilsete i dag:) Det har liksom vært sambo sitt prosjekt, og han syntes det var stor stas da han kom hjem med det. Også hadde han kjøpt Ole Brumm lampe...hehe:) Det er jo søtt da, selv om jeg kanskje ikke hadde valgt den lampen selv.

 

God natt!!! Her er man tidlig i sengs!Trøtt som en strømpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: Jepp, veldig lurt å sove med pute® mellom beina! (viktig at den ligger både mellom kne og ankler. Er den ikke mellom anklene også, hjelepr det ikke nok). Ellers er det greit å unngå minst mulig foroverbøyde bevegelser (f.eks. gulvvask, støvsuging, bøye seg fram og inn i vaskemaskin/oppvaskmaskin (bedre å sette seg ned og ta klærne ut av vaskemaskina). Tenk over hvordan du bøyer deg, og hvordan du løfter ting. Gjør knipeøvelse når du skal åpne dører, løfte noe, reise deg opp osv. Gå ett og ett trappetrinn om gangen (altså at du går med begge beina opp et trinn, så neste trinn på samme måte osv). Samme når du skal ned trappene. Gå inn og ut av f.eks. seng og bil med samlede ben. Glatte laken eller silkepysj kan være godt om natta, da du kan snu deg lettere. Ikke bli sittende i samme stilling for lenge. Når du sitter, er det best for bekkenet at du sitter litt utpå stolkanten, med rett rygg, enn at du siger godt tilbake i godstolen. Ikke bli stående for lenge. Stopp før det gjør vondt (lettere sagt enn gjort...)

 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg er flinkere til å kunne rådene, enn å faktisk utføre dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrig på denne bleiebøtta fra Sverige.... Var det på apoteket der eller?

 

Forkjølelsen hindrer meg heldigvis ikke fra å jobbe fulle dager. Har heldivis ikke noe vondt ellers i kroppen. Har jo dansekurs to dager i uken også, så det er nok med å hjelper på å holde plagene unna for en stund til. Spent på hvordan det skal gå i kveld, spesielt med hostingen... Men får bare ta det med ro så går det nok fint :o)

 

Handlingen vår har vi ikke begynt på ennå, for mamma og pappa kommer hjem fra 3 uker i USA på søndag, og da vet jeg det er litt i den ene kofferten som nok er øremerket oss :o) Er kjempe spent på det altså.

Og så har det jo dryppet bilsete, vippestol, bæresele, etter min venninne som fikk baby i desember.... Men klær må vi nok ordne selv for der ble det ei lita tulle :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei "Lonert".

 

Så moro du vil være med i morgen :o)

 

Som du sikkert har sett så har vi andre klumpet oss sammen når det gjelder termin, så det er flott at du vil være med og har termin i mars.

Vi sees i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lonert: kuuult :) sees i morgen :D

 

Bic: Jeg aner virkelig ikke hvorfor jeg måtte til jormor først FØR han kunne gi meg henvisning (hvorfor jeg ikke kunne komme til han for den saks skyld). Har time i morgen da så ting er i allefall på gli :)

Skulle gjerne hatt basseng trening jeg da. vet at de har et tilbud på lørenskog, men i den dustekommunen jeg bor i er det visst ikke basseng (hvis jeg forsto riktig) :P

 

Julie: du må få mer sykemeldig assa!! Det der høres helt forfærdelig ut. Jeg har sittejobb å temmelig glad for det om dagen selv om det blir endel løping mellom avdelinger etc.

 

Swcdans: misunnelig på dansekurset assa. Når vi har poppa vil jeg teste :D

 

Lille Rose: kjenner meg såååå godt igjen i det du skriver. :P verden er ikke rosenrød når man er manko på søvn akkurat!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

swcdans: Babypakken med bleiebøtte får du på babyproffsen. (www.babyproffsen.se)

 

Lonert: så flott, gleder meg til å hilse på deg også!

 

Elin: merkelige greier... er jo legen som skriver ut henvisning uansett, og ikke jm... Men bra du fikk time hos jm så fort. Så får du bare ringen legen når du har vært hos henne, og be om henvisning da. De har basseng her jeg bor også (vil ikke skrive stedsnavn her på bim ;) ), så kan fortelle deg hva fysio her heter hvis du vil vite det. Selv går jeg på Lørenskog, begynner nå på torsdag første gang. Jeg er via Gruppefysio. Er litt ventetid på å få plass, kommer an på hvor mange som føder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte forresten en ting til babyen i dag. Jeg bare måtte... fant fiiiiiine gulpekluter på exit i Lillestrøm, så da måtte jeg bare kjøpe de hehe. Har kjedelige hvite etter eldstemann... en diiiger haug. Så da kan jeg kaste de som er gulflekkede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bic: takk for tipset :)

Skal dele med legen min at jeg vil til lørenskog jeg også. spiller ingen rolle om jeg må kjøre litt for basseng er gull!

 

blæ.. gulpeklut er faktisk et ganske så ekkelt ord :P lurer på hvem som fant opp det. Skjønner nytten av det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BicBac: Takk for gode tips lenger opp!!!

 

Da er det treff i kveld da:) Så da sees vi igjen! Gøy at det er andre som også slenger seg med, det er koselig!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter....

 

Da er det ikke mange timen til vi møtes igjen....

Håper alle kan komme i kveld...

Jeg skal i alle fall klare å komme:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...