Gå til innhold

Januar/Februar/Mars 09-mammaer på Nedre Romerrike


Bic&Bac

Anbefalte innlegg

swcdans: hehe, det forklarte nicket godt :) Gøy med hjertelyden da!

Ei venninne av meg har en doppler på lån fra ei venninne av seg - så jeg tenkte jeg skulle prøve å få hørt hjertelyden jeg også.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg finner ikke diketal kamra vårt.... Det er plager meg... jeg tenkte jeg skulle legge ut barne rommet på bloggen men det får jeg ikke gjort nå...

 

Vi har handlet alle møblene på ikea. jeg legger inn link til det vi har valgt.

 

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80108662

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00108661

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20108636

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10062592

 

om jeg skulle finne kamraet skal vi ta bilder og legge inn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fine møbler :) Hvis du ikke finner kameraet ditt, kan jeg ta med mitt på fredag, samt kabelen. Så kan du ta bilder med det og overføre til pcen din, hvis du vil. Bare si ifra i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo mars mamma... Ser dere savner en med termin i mars...

 

Jeg har begynt å kjenne det i bekkenet jeg.. *sukk*

Forrige svangerskap gikk det jo så bra og jeg ble ikke sykemeldt før i uke 30 i 50% og da jobbet jeg inntil en måned før permisjonen..

Noen med gode tips til å unngå dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiny: Forrige svangerskap ble jeg 100% sykemeldt da jeg var ca 20 uker på vei. Nå har jeg hatt 20% sykemelding i snart 1 mnd. Jeg valgte det, for å prøve å forebygge litt. Anbefaler deg å starte tidlig med fysioterapi! Det kan være med å forebygge. Samt benytte tips og råd fra fysioterapeut, til hverdagen. Stopp før det gjør vondt.. Ikke gjør for mye husarbeid. Gulvvask og støvsuging bør unngås. Bytt stillinger ofte, ikke bli sittende for lenge eller gå for lenge osv. Gå opp/ned trapper med begge beina i ett trinn før du tar neste. Ikke bøy deg for mye ned/fram med ryggen, bøy knærne også så det er beina og ikke ryggen som belastes. Gå inn/ut av seng og bil og slikt med samlede bein. Evt bruk bekkenbelte. Bær minst og lettest mulig. Når du må bære, tenk over hvordan du bærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bic&back: hvordan giftet dere dere da??

 

Tiny: uff da. ikke noe morro det der! jeg har en rygg som krangler så her blir det bare å kaste seg ned i tide og utide for å strekke ut :D

Ser i allefall ut som Bic&bac hadde noen gode tips :)

(wooohooo bra du er mars:D vi får jakte ned fler av dere)

 

LilleRose: fin den serien der :) jeg fikk bare opp 2 bilder da. link nr 2 og 4 kom opp som ugyldige når jeg søkte :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av linkene har det kommet inn et mellomrom i.. hvis du fjerner mellomrommet, funker linkene fint :)

 

Vi giftet oss i sjømannskirken, reiste avgårde bare vi tre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig :D vil gifte meg her hjemme jeg da. tror det er en hel hurv som blir dyyyypt fornærmet hvis de ikke får bli med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :)

 

Det var veldig koselig - rett og slett perfekt :D

Dere får reise avgårde for bryllupet, så blir det billigere.. så får de betale selv, de som vil bli med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille rose: Ja, kjempe mye fint på Ikea:) Tenkte å ta en tur dit selv i morgen og kikke litt.

 

Vi skal gifte oss på fjellet vi. Det er vi begge enige om. På Gålå, der vi har hytte. Og så skal vi bare invitere nærmeste familie og de helt nærmeste vennene våre. Jeg har aldri ønsket meg et stort og folksomt bryllup, så det passer meg utmerket å gjøre det slik:) Dessuten, tenk å gifte seg i så vakre omgivelser? Nå er jeg spesielt glad i å være på fjllet da, året rundt:)

 

Æsj, hørte at det jobber en kvinnelig lege på AHUS som foretar UL, og at hun visstnok er helt usmakelig. Jeg kjenner en som var der sist uke på ordinær UL, og hun hadde ikke turt å spørre om kjønn engang, fordi dama var så gretten:( Håper ikke jeg kommer tll henne på fredag!! Da skal jeg jaggu bite tilbake, for jeg VIL vite kjønn.

 

Sliter litt med bekken og rygg jeg også. Vil be om 20-30 % sykemelding hos legen på torsdag. Tror det er lurt.

 

Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: Det er mange forskjellige som jobber på ahus som tar ul. Når jeg var på siste "vanlige" kontroll, var det en mannlig lege som jeg hadde vært hos før også. Han heter Sørnes, og er kjempegrei! Når jeg var på den ordinære ultralyden, var jeg hos en kvinnelig jordmor. Hun het Beathe A. og var fantastisk. Så hvis du får f.eks. en av de to, er jeg rimelig sikker på at du blir fornøyd :) (Jeg har bare vært hos greie folk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt å høre Bic&Bac:) Håper jeg får en av dem!!!

 

Elin08: Nå er jeg helt sikker på at jeg kjenner spark:) :) Flere ganger om dagen, men mest om ettermiddagen/kvelden av en eller annen grunn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: satser på du får en av de, eller en annen grei person :)

 

Forrige gang og denne gangen kjenner jeg mest spark om ettermiddagen/kvelden selv. Vet ikke om det er fordi ungen(e) er/var mest aktiv(e) om kvelden, eller om det er fordi vi har best tid til å kjenne etter da.. Gøy med spark, ikke sant?! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei....

 

Når vi var på UL var vi hos en veldig hyggelig dame. Hun er nok sikkert fra sveige men bod her lenge for det var veldig utvannet.

Hun het Jatte tror jeg hun het.

hun både lo og var spøken.. En god dame som fikk meg til å slappe litt av og var veldig snill med Gutten min og.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie :jeg hadde også en kjempe koselig en på Ahus. dette går nok helt sikkert heeelt bra :D

 

Høres helt fantastisk ut å ta bryllup på fjellet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin08: Du skulle også inn på fredag ikke sant? Bare litt senere på dagen enn meg?

 

Lille rose: Så bra, da var nok hun venninnen min bare max uheldig med ultralyden sin, og denne legen.

 

Ja, det er kjempe koselig å kjenne sparkene, men det kjennes mest som små dunk:) Gleder meg til sambo kan kjenne sparkene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min UL fikk vi en upersonlig og noe arrogant dame, men hun var veldig proff også og gikk nøye gjennom alt, så det var jo helt greit. Hun så etter kjønnet da jeg spurte om det var mulig å se det, og var grei nok liksom.

 

Jeg har møtt så mange ufyselige folk i helsevesenet i min tid at det skal litt til før jeg lar det gå innpå meg lengre. Har jeg fått de svar jeg vil ha, så takk og hade. Ellers går jeg et annet sted også. Sååå mange som burde hatt en annen jobb! :-/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :-)

Nå har jeg fått meg en liten støkk. en veninde fortalte meg at hun var på ultralyd to ganger og fikk besjed om at det var jente hver gang, så to dager på overtid så fant de ut at det var en gutt. Den sjansen tar ikke jeg, så jeg har bestilt 3 d undersøkelse i november på en klinikk på Jessheim. Er det noen av dere som har vert på det før? Og hvordan fungerer det?

 

Hyggelig med giftemål og greier da dere, selv har jeg aldri tenkt å gifte meg, er bare ikke noe for meg:-)

 

Har kjøpt litt jenteklær og greier siden de sa på min ordinøre UL at det blir en jente, men shoppingen stopper nå til jeg har vert og funnet ut på 3d.

Bestilte vogn fra tyskland, billig og bra :-) heldighvis i nøytrale farger!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miak, vi er forskjellige skjønner jeg. :-) Jeg vet det er en "fare for" at det skulle sprette ut en jente i stedet for gutt, men det spiller ingen rolle for meg. Jeg har aldri likt mye rosa spes godt, derimot elsker jeg blått! Derfor satser jeg på at en evnt jente vil sove godt i det blå-syrinfargede rommet og grå&blå vogna som jeg kjøpte før jeg visste jeg skulle ha gutt sist. Har klær i flere farger, men mye i de minste str finnes bare i blått el rosa. *sukk* Fikk faktisk litt nok av blå babyklær en stund, så et par størrelser har jeg nesten ikke blått i. Mamma kjøpte lime farget utedress til gutten min også, helt supert! Han ser ut som et eple. :-)

 

Min svigerinne tok 3D UL, og måtte tre ganger fordi barnet stadig lå med ansiktet fra "kamera". Det er ikke sikkert du ser det du vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miak: Skjønner det blir et sjokk hvis man har innstilt seg på et kjønn, så får beskjed om noe annet. Men som Faylinn sier, så er ikke 3d-ul noen garanti... Jeg har hørt om de som har hatt flere vanlige ul og 3d-ul, har fått høre samme kjønn hver gang, og likevel har de fått "feil" kjønn ut.... Greit å ikke stresse sånn med kjønnet, tror jeg :)

 

Må også si meg enig med Faylinn: jeg er ikke superglad i rosa... ikke særlig glad i lyseblått heller. Foretrekker mørkeblått, men helst brunt og grønt... og rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenet mitt begynner forresten bare å bli værre og værre.... veldig usikker på om jeg skal fortsette med 20% sykemelding, eller om jeg skal krype til korset og be om litt mer allerede.... :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer ut det kjønne som det er menigen vært par skal få.

vi får ikke gjort noe fra eller til.

vi bli uansett glad i den lille som kommer

 

bic&bac:

det er bedre å gå opp litt i sykemledin nå i stedet for å presse seg nå også holde ut en til to uker til får å bli 100% sykemeldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jeg er glad bare barnet er friskt.

men det er noe med at det er greit for en jente og ha på "guttefarger" men det blir litt rart andre veien :-)

Men det er klart, ved de to andre svangerskapene mine ville jeg ikke vite kjønnet engang, men denne gangen vil jeg gjerne det. Men det som kommer ,kommer, ikke noe å gjøre med det, gleder meg uansett!!

Må si at denne gangen er jeg veldig avslappet i fohold til alt, ikke som de to andre gangene.

Merker det litt i bekkenet om dagen men det er det eneste, ellers er jeg i super form:-) Håper det holder seg sånn lenge!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...