Gå til innhold

Januar/Februar/Mars 09-mammaer på Nedre Romerrike


Bic&Bac

Anbefalte innlegg

Forrige gang ønska jeg babyting til både bursdag og jul. Nå ønsker jeg ikke noen babyting til noen av delene. Morsommere å få ting selv, og ikke glemme meg selv, har jeg funnet ut av hehehe.

 

Sånn gyngehest er det jo sønnen min har, Elin! Så du den da du var her? :)

 

Fikk stellebagen i posten i dag, som jeg har kjøpt :)

 

Utrolig kjekt å ha det meste etter eldstemann.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ultralyden i går viste en helt perfekt liten tass som trolig er en gutt! Her er det bare å vaske klær, sa jordmor, hun var helt sikker. Det blir jo helt supert for de to guttene med snaue 2 år i aldersforskjell. :-) Han så veldig aktiv ut også, selv om jeg mener å huske min førstefødte sparket enda mer i alle retninger. Jeg har jo innbilt meg at jeg har en roligere i magen siden bevgelsene er så dempet, men så viste det seg at morkaka ligger foran på magen min denne gangen, og fungerer som en støtpute. Med tanke på at mannen min for lengts har kjent det utenpå magen på tross av dette, tegner det til bra med kraft! Ja, ja, nå vet vi hvordan det er å leve med en turbobaby, vi tar en til på strak arm. :-)

 

Ble satt tilbake 4 dager, og har nå termin 21. februar.

 

Har lest litt om byssanlull vugge og lurer på om vi skal ønske oss det til jul. Hadde en del innsovningsproblemer de første månedene sist, og denne vuggen får til og med kolikkbarn til å sovne! Løp og kjøp... Er bare litt bekymret for slike vugger og krybbedød, så jeg må sjekke litt mer.

 

Jeg reiser på hytta med familien i dag, så god helg folkens! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig Faylinn, enda en liten gutt:)

Nå er det tre av dere i gjengen som skal ha gutt:) Hvem skal ha den første jenta mon tro???

 

Og nå er det jaggu flere her med ganske nøyaktig samme termin etterhvert!

 

Så mye fint dere har kjøpt allerede. Jeg gleder meg til jeg skal begynne å shoppe litt jeg også. Men det blir minst litt over èn uke til hvertfall:) 8 dager igjen til UL!!!

 

Jeg venter på telefon fra jordmoren jeg går til.....

Der ringte hun; skal få komme en kjapp tur inn til henne kl.12. Jeg har vært så bekymret vet dere, så jeg tenkte at en tur til henne, og forhåpentligvis få høre hjertelyden, ville roe meg ned:)

 

Ha en fin dag!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter.

Jeg nevnte noe jeg hadde bestilt på forrige treff, som jeg nå har fått og testet. Det er en utrolig flott sak.

Det er et stoffstykke som er sydd sammen som du trer på deg.

Kan da bruke de gamle buksene uten å bekymre seg over at de ikke kan kneppes igjen for denne skjuler det. Kan også bruke den for å holde varmen på magen f.eks...

Kan også være fin etter babyen er født for å slippe å blottlegge magen når man ammer.

 

Du finner det på dotedot.com

Klikk så på mødre og gravide, Det heter Huggalugs Bump Huggers

 

Ha en fortsatt strålende dag! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

digget navnet på den jeg :D

Lykke til i dag Julie!!! har du forresten kjent noe enda?? jeg satt og survet litt for meg selv her i går å leste om alle som kjente liv da jeg plutselig kjente det selv :D Thomas kjente ingenting da for det ble selvfølgelig til at jeg måtte løpe for å prøve å la han kjenne også :) vil jo ikke at pappaen skal kjenne seg utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Jeg har i dag vær i kontakt med legen min for å redusere sykemeldingen min litt. Så nå skal jeg jobbe 5 timer om dagen i stede for bare 4 timer.

Jeg har også vært å ta vare på meg selv. Jeg gikk å tok massasje etter jobb i dag. Det vaar veldig godt. det kan anbefales på det sterkeste.

Hun som gjorde det på meg sa at hun ikke ville bruke aroma på meg for det kunne gi alergi på barnet, men ellers så er det sterkt anbefalt....

Har vi det god og bra har arnet det god og bra...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt stod selvfølgelig bra til med lille knøttet mitt da jeg var hos jordmor i dag:) Fant hjertelyden med en gang, så jeg må nesten prøve å skjerpe meg litt, og ikke være så overdramatisk. Så nå skal jeg puste rolig ut, og bare glede meg til neste fredag!

 

Elin: Jeg tror jeg har kjent litt spark de siste to dagene. Men det er vanskelig å si om det faktisk er det jeg kjenner. Men det var tre små dunk på samme sted da jeg lå på sofaen i går kveld som jeg merket meg at var annerledes enn "luft" liksom:) Har kjent et par sånne i dag også.

 

Massasje...åhhh, digg:) Jeg har et gavekort på fotpleie og massasje liggende i en skuff som jeg merker at roper litt på meg nå altså!!

 

Det magebeltet skal jeg jaggu sjekke opp:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, samboeren min fridde til meg i går kveld:) Så nå har jeg ring på fingeren og baby i magen, hva mer kan man ønske seg?? :) :)

I kveld skal vi på Klosteret Restaurant i Oslo og feire. Den ultimate romantiske restauranten, hvor de bare har levende lys-skikkelig stemning (anbefales!!!).

Jeg er så glad!

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med rin på fing JulieF. Kan jeg spøre hvor det var dere var å spiste.

Når min gutt fridde til meg var det på ekeberg, med 5 retters middag.

Har dere bestemt når dere skal gå opp kirke gulvet?

 

På torsdag var vi på Ikea på kvelden å kjøpte barneromms møbler de blir levert her hos meg om litt.

Så komm vi over to syore sekker med brukt gutte tøy på finn som vi kjøpte. Det er klær fra nyføtt til 1år.

Så nå magler jeg bare pose til å ha i voggnen og bæresele. Selv følgelig mangler jeg også litt såm ting men det ønsker vi oss til jul og resten kjøper jeg rett før han kommer.

 

Vi har valgt å handle nesten alt nå for de vi skal de hva vi har igjen å brukke i julen. vi må også ha bilen på EU kontroll og sette inn bakseter i den for jeg har bare en bil med 2 setter i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Gratulerer med dagen som var! :) (Gratulerer her også, jeg....)

 

Julie: Gratulerer som forlovet! Så gøy!

 

lille rose: Oh, massasje høres deilig ut!!!!! *ønske meg i bursdagsgave hihi*

 

Faylinn: Gratulerer med guttebaby i magen! Gutter er stas :D

 

swcdans: Takk for tips! Når får vi historien bak nicket ditt? ;)

 

Her har det vært lite tid til å stikke innom i det siste. Torsdag var jeg på quiz med tre stk fra jobben. Det gikk ikke så imponerende bra, men det var gøy likevel :) I går kveld fikk jeg dratt på scrappetreff, svigerfar kunne stille opp som barnevakt likevel :D Min kjære har jobbhelg med kveldsvakter hver helg. Så i kveld skal jeg se opptak av Criminal minds fra torsdag, kanskje scrappe litt, kanskje sitte litt på nett, kanskje se over klærne etter sønnen min... :) I morgen skal vi på svømming. Vi har blitt invitert til et par fra svømminga et par timer før, så da stikker vi på et besøk til dem først. Koselig! :) Ellers har jeg hatt et par vonde dager for bekkenet, men det går fortsatt greit. Venter fortsatt utålmodig på å komme i gang med fysioterapi... Skal på ergonomitime på mandag, da. Og tirsdag er det sykemeldingsdag igjen... Har fri i uke 40, da det er høstferie da. Så da skal jeg prøve å få slappet en del av, samt planlegge konferansetimer som begynner rett etter høstferien....

 

Håper dere alle har en flott helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille rose: Mener du når han fridde? Vi var faktisk bare hjemme:) Han skulle vel egentlig vente til i dag da vi var ute å spiste, men klarte visst ikke å vente:) Så han stod der med 30 roser da jeg kom hjem fra jobb i går, jeg ble ganske overrasket kan man si! Men syns det var litt søtt at han ikke klarte å vente da:)

 

 

Jeg har også ferie hele uke 40, og det blir så deilig:) Det trenger jeg! Vi skal på hytta på fjellet.

 

Blir helt imponert over hvor mye dere har kjøpt inn allerede jeg:) Jeg henger laaaangt etter. Vi har bestilt bilsete i dag, men det er det eneste.

 

Nå gleder jeg meg til å sove lenge i morgen...*hihi*

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble også fridd til hjemme. For meg var det helt perfekt. Men han visste også at jeg ønsket det sånn.... :)

 

Jeg har ikke kjøpt inn masse allerede, forsåvidt... Har det etter forrige ;)

Jeg skal ikke gjøre masse spennende i høstferien. Tenkte vi skulle dra på åpen gård på mandagen, for da skal vi ha fri alle tre. Ellers må jeg forberede konferansetimer, og prøve ta vare på meg selv (les: hvile bekkenet).

 

I dag var min dag å sove lenge, i morgen må jeg tidlig opp... Så nå burde jeg sove..... :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det var han som fridde ja.

VI har satt dato til 04.09.10. Er begynnt å sammle inn priser på fest middagen og det er ikke noe bilg.

Vi haar og så bestilt lirken som vi skal gifte oss i.

 

Ellers så har vi hatt en kjempe morgen med langfrokost med nysteikte rundstykker og egg.

 

Nå skal vi montere barne møbler.....

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sove lenge, til å skulle stå opp med sønnen vår i dag. Han var så snill, grei og blid på morran og formiddagen :) Så dagen har gått bra til nå. Jeg har tom. fått laget iskake, som står i fryseren nå :)

 

Sitter nå inne på www.cchobby.no og lurer på om jeg skal sende en bestilling for å lage julegaver.... bør få tak i materialer snart, så jeg har god tid til å lage gavene.

 

I ettermiddag skal vi besøke et par fra svømminga, før vi drar på svømming etterpå.

 

A hadde forresten sin første natt i skyvesenga i dag. Så nå er det slutt på sprinkelsenga. Det gikk faktisk veldig bra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med forlovelse Julie :D kjærsten min fridde også hjemme | mai :) var 2 års dagen vår å han vekket meg kl 07 med ring og full pakke :) super herlig!

 

Lille rose: hvordan møbler har dere kjøpt?? Legg inn link så vi andre får kikke også ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi laget tråd på 2 tri nå jeg om at vi sitter her inne å skravler og møtes :) synes nesten det er litt rart at vi ikke har rekkrutert en eneste mars eller januar mamma :D må jo få med de også!

 

HAHA fikk en liten morsom tanke inn i hodet da. Sånn i juletider kan vi jo gå julebukk hvis godtesuget er på det værste :P hvem tør vel nekte oss goderi i den tilstanden vi kommer i da :P (veldig viktig da at vi er mange som går sammen for virkelig å være skremmende :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin, morsom tanke - tviler dog på at bekkenet mitt orker det da *hihi*

Jeg har bestilt MASSE greier i dag, for å lage julegaver :D Gleder meg til å få alt, og sette i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, skravlekjerringer. ;-) Jeg har hatt en flott langhelg på hytta med "stor"familien, og det var litt nedtur å stå opp halv seks og reise på jobb i dag..

 

Etter ultralyden har jeg begynt å glede meg som en unge til julaften, men det er 5 laaange måneder til babyen kommer .*sukk* Jeg som inntil nå ikke har vært så utålmodig, kan knapt vente. Leste fødselshistorie i det siste gravid bladet og fikk tårer i øynene, ble så rørt. Siden jeg har født før er jeg ikke noe redd for å lese og høre andres erfaringer heldigvis.

 

Julie, gratulerer med forlovelse! Jeg måtte fri selv da jeg ble utålmodig etter at vi hadde snakket løst om det over lengre tid, og vi "feiret" det av alle steder på Dr Jekyll and Hyde i Lillestrøm sammen broren og svigerinna mi. :-) Siden jeg ble gravid og vi kjøpte tomt for å bygge hus like etter, ventet vi med bryllup til mai i år, to år etter. Koselig å være gift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bic bac: vi har ikke satt noen dato her nei :) Jeg kunne godt tenke meg å gjøre det neste år men kommer jo litt ann på lommeboken også :D

 

Faylinn: hvor har dere hytte?? var på fjellet selv i helgen jeg :) har hytte i valdres vi da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle at jeg og samboeren min var å hørte på hjertelyden for første gang på fredag. Det var en "rar" opplevelse :o) Det løp avgårde i forhold til mine hjerteslag som vi også hørte. Men fikk beskjed at det var jevnt og sterk lyd så hun var veldig fornøyd med det vi hørte.

Det var herlig. Vi går bare å smiler om dagen ;o)

 

Nicket mitt ja.... swcdans... det skulle jeg fortelle om...

Jeg har så dårlig fantasi at jeg måtte bruke noe jeg kjenner til.

Jeg holder som sagt på med Line Dance så derav "dans"

SWC kommer av klubb navnet vi har "Skedsmo Western Club"

Så det var egentlig ikke mer spennende enn det, men det er faktisk folk som har funnet ut at det måtte komme derfra etter å ha søkt litt på nettet på swc :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...