:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 jeg kommer liksom ikke helt på noe annet som passer til en cola.. hehe.. men jeg skal ha en venninne og barnet hennes på overnattings besøk så da blir det jo litt nedtur og ikke ha vin til. for man kan be folk på lammekoteletter i brun saus og hjemmelaget poteter med salat til?
meg & to små vampyrer Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Ehm, jeg er nok rar for jg har aldri hørt om brun saus til lammekotteletter. Men det er sikkert godt. Rødvin går vel fint. Spør på polet?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2008 brun saus til lammekotteletter er undervurdert! det er seriøst det diggeste som fins. du lager brunsaus (helst med litt fløte) og bruner kotelettene og koker de oppi den brune sausen. det blir knallgodt! og med potetmos til så er jeg i himmelen :-) MÅ prøves!
meg & to små vampyrer Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Liker ikke brun saus da. Og er på melkefri diett på legens ordre for tida.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2008 teiten! ikke melk? håper det går bra med deg!
meg & to små vampyrer Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Nei, det går alldeles ikke bra. Soyamelk og rismelk og ingen ost! Jeg savner så ost! Og måtte til og med kjøpe nye folattabletter fordi de vanlige var fulle av laktose.
*dum&deiLig*™ Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Er ikke melk i brun saus;o) Jeg gir en stemme til Cola. Mozell til nøds;-p
meg & to små vampyrer Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 mortilgunnar har da fløte i! Men liker ikke brun saus uansett. Smør er forresten også forbudt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. september 2008 det er definetivt melk i min brune saus... hehe.. men det er ikke vann i den da... hehe.. ja cola høres diggest ut. hadde bare vert så koselig og dele en flaske vin etter at barna var lagt, men kanskje det er best og drikke cola til maten og hvit vin etter på som kvelds kos.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. september 2008 ja det hørtes ut som et veldig dårlig liv :/ men jeg hadde melkfri middag i dag, hjemmelaget grønnsakssuppe. det er knallgodt! småen satt og s "nam nam nam" for vær bit han tok.
prekæs Skrevet 12. september 2008 #11 Skrevet 12. september 2008 brun saus var vel vanlig da jeg var ung, tror jeg. I dag er man mer internasjonal. Brun saus og kokte grønnsaker holder det. Lenge. Da er det ve ikke nødvendig å trå til med annet enn en vanlig rødvin fra polet. Den som bare heter rødvin. Er egentlig god den. Jeg hadde den i eldstes konfirmasjon. (gud forby, for man har ikke vin i konf. det er barnets dag og da skal det ikke være fyll...eh..men det går an å drekka uten fyll:)
Gjest Skrevet 12. september 2008 #12 Skrevet 12. september 2008 Til akkurat det ville jeg nok anbefale feks Villa Amorone, som er en veldig god italiener. Evt kanskje en Villa Pucchini. (jada jada, jeg drikker nesten bare italiensk) Dersom du først skal ut og handle vin, kjøp med deg en Lambrusco i samme slengen, du kommer til å falle like pladask som jeg gjorde;) (det er musserende rødvin!)
*dum&deiLig*™ Skrevet 12. september 2008 #13 Skrevet 12. september 2008 Da heter det fløtesaus, ikke brun saus;-p Hvis du ikke kan spise smør heller, blir det ingen saus uansett... Stakkars deg, jeg hadde krepert om jeg skulle holdt meg unna alt med melk:o(
meg & to små vampyrer Skrevet 12. september 2008 #14 Skrevet 12. september 2008 Middagen er egentlig ikke noe problem, der er det aldri melkeprodukter uansett. Men frokost med cultura, ost på skiver osv er vanskelig. Og kaffe i melk og te... Og ost, sa jeg ost? !!!
meg & to små vampyrer Skrevet 12. september 2008 #15 Skrevet 12. september 2008 sånne sauser er ikke mitt store problem, Alt melkebasert er forbudt nå ja.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 12. september 2008 hehe... jeg er en gammel sjel også har jeg ikke noe trang til å være hipp og internasjonal.. hehe kan man drikke uten og være drita? jøsses. ( for det var det jeg og veninna mi hadde tenkt til, vandre rundt her drita fulle mens barna sover, det er det eneste fornuftige... hehe
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2008 Forfatter #17 Skrevet 12. september 2008 takk for tips tillab :-) italienske viner er ofte gode :-)
prekæs Skrevet 12. september 2008 #18 Skrevet 12. september 2008 Det er nettopp det. Noen typer mat skal man ikke tukle for mye med. Lammekoteletter i fløtesaus bl.a. Altså. Brun saus med fløte er fløtesaus. Man serverer ikke det med ananas, liksom. Og polets rødvin er grei nok.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2008 Forfatter #19 Skrevet 12. september 2008 flott flott.. jeg tenkte jeg skulle prøve å ha din potetmos til. for den hørtes veldig god ut :-) men det er god nok mat og invetere folk på det?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2008 Forfatter #20 Skrevet 12. september 2008 er ikke den vita hjertegod osten uten melk? tror det for det var et helvetes leven om de kunne kalde den ost eller ikke når det ikke var melk i den. men cultura smaker dritt så det burde du egentlig bare være glad for å slippe
meg & to små vampyrer Skrevet 12. september 2008 #21 Skrevet 12. september 2008 Og om du føler for å ha noe annet på så har jeg god erfaring med å marinere de med hvitløk og honningsennep. nam nam. Og ovnssteke de.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2008 Forfatter #22 Skrevet 12. september 2008 det har jeg aldri prøvd, kanskje jeg skal prøve det en dag. i disse lammetider. hm.. hva har man til da? og hvordan gjør man det?
meg & to små vampyrer Skrevet 12. september 2008 #23 Skrevet 12. september 2008 Rosmarin hadde jeg også til ja. Jeg hadde vel fløtegratinerte poteter og ovnsbakt løk + sopp til. Og kanskje noe mer grønt. Man kan bruke krafta til en brun saus med ekstra smak om man vil. Men pga de fløtegratinerte så trengte vi egentlig ikke så mye saus
prekæs Skrevet 12. september 2008 #24 Skrevet 12. september 2008 Den potetstappa er veldig god. Men jeg har aldri brukt det til fløtesaus. Bare med stekte grønnsaker +div urter. Som er stekt sammen med lammesteken. Egentlig kan potetstappa nok brukes til alt:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2008 Forfatter #25 Skrevet 12. september 2008 artig artig. det må prøves en dag :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå