Gå til innhold

Dere som er 100% sykemld tidlig i svangerskapet og helt ut til termin!!!

Anbefalte innlegg

Hei.. jeg ble sykemld i starten av svangerskapet pga kvalmen så gikk det over etter 4 mnd men så viser det seg at jeg har kort livmorhals og må ligge resten av tiden, er nå i uke 21 så det blir et laaaangt svangerskap.

Hva driver dere med? hva får dere tiden til å gå`???

Jeg er mye på datan, leser bok ser film, men etter 14 dager begynner jeg å bli lei hehe og har kanskje 4 mnd igjen åhhhhhh dåne!!!!!!!!!!

Fortsetter under...

Hei! Jeg er i samme situasjon som deg. Er i uke 19. Har vært sykemeldt i først 50% og nå 100% i 3 uker pga nedpress og kraftige kynnere. Jeg tilbringer også store deler av dagen på sofaen foran pc`n, tv`n eller med ei bok. Dagene blir lange og jeg synes det er ganske deprimerende:-(....

Jeg ønsker også tips som kan få tiden til å gå litt fortere.....

Hei.. uff ja det er tragisk, men som jeg sier til meg selv for hver uke jeg ligger her og skal på ny ultralyd og måles så er jeg en uke nærmere målet.. hehe liten trøst ja men det hjelper.

Men det går hardt utover bøker om dagen hehe..prøvde meg på lydbok men da bare sovnet jeg hehe. jeg merker hormonene er helt på tur, jeg gråter for ingenting og synes innmari synd på meg selv til tider hehe

Får håpe noen kan tipse oss litt..

• 2 uker senere...

Hva med å få barnefar til å kjøpe inn litt utstyr for å lage en fotoalbum til den kommende babyen. Så kan du lage sidene ferdige, så det bare er å lime inn bildene når babyen kommer. Les litt om scrapbooking på nett, og bruk fantasien.

Ja etterhvert er det nok et kjempe fint forslag.. men jeg tør ikke gjøre så mye ennå, er så redd for å føde nå og at barnet ikke overlever.. derfor har vi heller ikke kjøpt inn noe ennå. Men kan jo titte litt og se hva som er å få kjøpt.. takk takk

• 3 uker senere...

Annonse

Hei

Jeg har vært sykemeldt siden uke 6 (er i uke 43 nå), så det har vært en nokså langdryg sommer.

På hobbyfronten har det vært storproduksjon av perlesmykker med lydbok i bakgrunnen. Perlingen krever lite fysisk innsats, kan utføres fra dobbeltsenga og utstyr bestilles fra nettet.:-)

Vi har hatt en del hjemmebesøk, med venner som kommer for å skravle eller spille spill. Da okkuperer jeg ene sofasiden, så jeg kan legge meg flat når det trengs. Ellers har folk vært flinke til å forsyne seg selv med te o.l. fra kjøkkenet.

Og forøvrig har det blitt veldig mye TV. Alle krimserier ser for meg fullstendig like ut på dette tidspunktet. Effektiv TV-vaksine ;-)

Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09*

Jeg er også sykemeldt 100%.

Jeg har jo en liten gutt fra før så det blir lange dager for han er 100% i barnehage og jeg må tidlig opp med han :)

Nå har jeg 3 andre venniner som også er gravide og 1 av dem er også sykemeldt, en er hjemmeværende og en jobber.

Jeg prøver å være flink hjemme å vasker klær, handler inn mat, rydder og lager mat. Bare å vaske hele huset kan jo ta meg 2 hele dager. Ellers så trener jeg på treningssenter 1-2 ganger i uka alt ettersom jeg orker.

Huff jeg tørr ikke tenke på det engang.... har vært sykmld i et par uker nå, og er vel ikke så mye lenger på vei heller... Kjedelig allerede, men det verste er jo at e er så utrolig dårlig... Kvalm og elendige i magen + ekstremt slakk. Så da orker e jo så lite... Vil så gjerne tilbake på jobb, men det ser dårlig ut foreløbig.. Noen tips for å slippe å kaste opp hver morgen? + tips mot kvalme generelt? jeg går konstant med en ekkel sultfølelse også, enda e prøver å spise... Første gang for meg, så jeg vet veldig lite..

Min frokost de 4 første mnd var saltkjeks, salt potetgull og cola uten kullsyre hehe, og grønne epler. Spydde som en gris de 4 første mnd, så gikk det over men kan enda ha noen kvalme perioder og er 28 uker..

Lykke til.

Takk, det var godt å høre...

Min frokost består stortsett bare av litt cola, men jeg skal prøve på an igjen med salte kjeks nå. Potetgull var gjerne en tanke... For å variere litt, hehe...Gikk bare litt lei de saltkjeksa her... Det var det jeg starta med.

Et fantastisk forum dette her, spesielt siden jeg ikke har fortalt noen nesten at jeg er gravid, og da har jeg heller ingen å diskutere det med!

Sant.. godt å ha hverandre.. når det gjelder kjeksen så ha esken på soverommet, ikke reis deg opp for å hente, ligge og spis før du gjør noe som helst og vent gjerne 20 til 30 min før du står opp.. lykke til

Takk for gode råd!!!

En aen ting: Kommer spying gjerne pga aktivitet?

For jeg pressa meg i butikken i ett tiden idag.. Og da jeg kom hjem, bar det rett ut på badet og jeg spydde som en gris.. Jeg pleier aldri spy mere enn på mårran vanligvis. Men så ligger jeg stortsett i ro hele dagen foran tv'en også da, pga jeg er så slakk. Må jeg virkelig bare ligge i ro hele dagen? Får så dårlig samvittighet. Jeg vil jo så gjerne ha middag klar til min mann kommer hjem fra jobb om dagene. Noe som føles håpløst nå..

Jeg føler jeg ikke får gjort noe nytte for meg.. Kjip følelse!

Annonse

• 3 uker senere...

Sorry, men hva er du sykemeldt for når du kan dra og trene 1-2 ganger i uka?? Og hva trener du i såfall?? Jeg for min del er totalt hemmet pga bekkenløsning. Uaktuelt å gjøre noe annet enn å være hjemme. Må i såfall sitte i rullestol.

• 4 uker senere...
Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)

For å svare den småspydige anonyme over her så var jeg sykemeldt før jeg ble gravid av ikke svangerskaplige årsaker!!

Nå er jeg imidlertidig sykemeldt av fysiologisk bekkenløsning med gangvansker, så noen turer på treningssenteret blir det ikke lengere!

Jeg synes dagene går kjempefort jeg...sover mye...og ser litt tv, men blir utslitt av det. Om jeg får plutselig litt energi så syr jeg litt klær, men det er ikke lenge det varer.

Ideer-

kjøp symasin til under 1000kr og lag bæresjal - enkelt, enkle barneklær, lapepteppe til babyen om man liker det, lag miljønett, nett til å bruke som stellebag..

Soduco?

finn en gammel tetris nintendo bærbar fra 90tallet!

skriv svangerskapsdagbok/vanlig dagbok

last ned bildene på flickr.com for ekstyra backup og fordi det er praktisk (tar tiiiiiiiiiid å laste ne d- så det er en fin ting å drive med nå hehehe)

Lag nettside med passord for venner å se - som er klart til å legg eut bilder av nurket når h¤n kommer - evt bruk bloggspot.com - enkelt og gratis

bestill bilder (fra postfoto.com eller no.. f ex) som du aldri har fått tid til og lim inn i album

evt lag bildealbum på ( f ex japanpfoto.no) nett

lag liste over ting du trenger å få gjort og plott inn en ting hver dag i almanakken ;)

ring gamle kjente

skriv brev til besteforeldre

skriv julekort

planlegg neste familieferie

planlegg bryllup??

tenk på navn

Tenk på hvordan dere kan leve mer miljøvennlig - anskaffe kompost?

Planlegg sommerhagen hihi

IKKE gå inn på second life

Planlegg neste fest - Dåpen? jubileum? bryllup? konformasjon? bursdag? venner på middag? selv om det kan bli lenge til...hihi...

Lag en liste over ting du har lyst å gjøre i livet ditt

dra til frisøren om du klarer

lakk neglene

bestill pizza - fordi du fortjener det!

bestill mamma bh på mammatrend.no

lag ønskeliste over ting dere trenger men som ikke haster

skriv et kjærlighetsbrev til mannen din

skriv et brev til babyen din som du kan lime i babyboka senere

få oversikt over miljøvennlige barneklær og folk som syr barneklær f ex på bloggspot.com - der kan man bestille masse kult!

Dette ble mye rart...men kanskje det inspirerer noen...men sist men ikke minst:

NYT BABYENS HERLIGE BEVEGELSER SOM SIER DEG AT MAMMA - JEG HAR DET BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!! OG GLEDER MEG MASSE TIL Å LEVE MED DERE!!!!!!! :D - Og der trillet tårene gitt hihi..

• 1 måned senere...

Jeg har vært sykemeldt 100% siden uke 13... Sliter med hodeVERk hver dag. Holder på å gå på veggen........ Det er ikke noe galt på prøver, venter på innkalling fra nevrologisk. Og om jeg konsentrerer meg blir det mye verre. Har ikke annet å gjøre enn å se tv. Kjedelig svangerskap. Jeg er ikke i tvil om at dette er jente, det sies at med jenter er det mye mer "problemer" enn om en venter gutt. Skal til privat ul i mars. Håper de klarer å se hva det blir.

• 2 uker senere...

Jeg har for min del dratt frem symaskinen.

Har alle tre hobbybøkene til Tilda (hobbyserie man får kjøpt gjennom Panduro) som jeg syns er helt fantastisk så jeg driver å eksprimenterer litt med forskjellige "oppskrifter" derifra.

Ellers har jeg vært på bibloteket å lånt meg noen bøker om hekling- er fast bestemt på å hekle et vognteppe til babyn.. (haha, og jeg har aldri heklet før)..

Jeg har også kjøpt meg noen nye bøker (Lisa Marklund og Stieg Larsson) så jeg koser meg med gode bøker, en varm kopp te og sofan eller senga når jeg føler for det.

Jeg har også småpuslet litt på barnerommet men ikke store utskeielsene der.

Jeg er i uke 24 og har slitet med bekkenet siden uke 12. Jeg fikk henvisning av min lege til gruppe fysio.Der er vi fler gravide som "trener" en dag i uka i sal pga bekkenet med fysioterapaut til stede og en dag i uka med fysio å "trener" i varmt vann. Dette er lett trening som man ikke blir svett av det er bare for å bearbeide. Alt vi skal gjøre får vi beskjed om å gjøre innenfor vår egen smertegrense. Vi avslutter hver trening med 10 min muskelavslapping med rolig musikk til. Igjennom dette har vi også hatt ergonomi timer for å lære hvordan vi skal takle hverdagen det er alt fra hvordan vi skal stå, gå, sitte, løfte osv... Alt for å gjøre ting enklere for oss med bekkenløsning.Vi bruker mye treningsball å sitter på den å jobber med muskler ned mot bekkenet feks. Men skal jo legge til det at det er jo noen som har så store smerter at dette ikke er mulig å gjennomføre. Alle er forskjellige.

Jeg går hjemme 100% nå, jeg er ikke sykemeldt men går hjemme med svangerskapspenger fordi jobben min ikke kunne tilrettelegge for meg, det er synd for det kan bli noen lange dager, men er glad jeg har de to dagene i uka jeg kan reise til fysio og "trene" lett der..

• 4 uker senere...

Jeg er 100 % sykemeldt og vet ikke helt hvor mange uker jeg er på vei. Jeg har hatt 3 spontanaborter, og håper på å få beholde dette barnet. Jeg ligger hjemme i sofaen å ser på tv, alle dr.phil, oprah, rr osv.. leser også mange pocetbøker, og har fått moren min til å dra på biblioteket og låner litt og litt av nye serier.. Tiden har gått veldig seint så langt. Dårlig selvtillitt, tanker om hva som kan skje.. sitter å gråter.. Er mye alene.. Ja, det er godt å se her at det er mange andre som også bare sitter hjemme og er litt "låst" fast i sofaen.. :) Hjelper jo litt det da;)

Imorgen skal jeg på ultralyd å finne ut av hvor langt jeg er på vei, om ikke det har skjedd noe da. :)

De ideene med hobbybøker og sånn, var helt geniale. Tusen hjertelig takk for så mange gode tips, til alle dere som har skrevet over her:) Lykke til videre, jenter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...