Gå til innhold

Noen fler som skal føde på ABC Ullevål? Noen med erfaringer derfra kanskje?


mama73 m/tre søte små

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 16. september og har fødeplass der. Håper virkelig at fødselen går som smurt, slik at jeg slipper å bli trillet over gangen til føde B.... Hadde vært gøy å "snakket" med andre som skal føde på ABC, eventuelt om andres erfaringer derfra..

Dette er min første, så er veldig spent, og vet jo ikke hva jeg går til..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har termin 27. sept, og skal (forhåpentlegvis) føda på ABC! Er også førstegongs, så ingen erfaringar. Dessverre - eller heldigvis? ;o)

 

Håpar eg slepp å gå så veldig mykje over termin. Var på fødselsførebuande samtale her om dagen, og då sa dei mellom anna at om ein går meir enn to veker over, så blir ein overført til ein av dei vanlege avdelingane uansett.

 

Har du vore på mange kontrollar på abc? Eg likar veldig godt fastlegen min, så eg har gått oftare der enn på abc. Ei gong hos Tone, ei hos Anne-Bi. Har fått Tone som "min" person på abc, og føler ærleg tala ikkje at eg fekk så super kontakt med henne. Syns liksom ho prøvde å "beroligga" meg heile tida, også utan at eg trong det... Men skal dit førstkomande mandag, kanskje me får betre kontakt då?

 

Har du vore på fødselssamtalekveld? Eg syns det var veldig bra - konkret og praktisk, ikkje så mykje snikksnakk som eg kanskje frykta.

 

Er du nervøs? Eg er det faktisk ikkje, i alle fall ikkje enno. Men har jo framleis tre-fire veker til termin, pluss evt overtid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har termin den 14. sept. och ska också föda på ABC... Jag är jättenervös och undrar ofta vad jag gett mig in på. Har ju ingen aning om hur ont det kommer att göra och hur man kommer att reagera på smärtan. Men får hoppas på det bästa.

 

Jag har inte gått nånting hos fastlege utan bara på ABC. Har gått till Gry nästan varje gång. Jag tycker personalen verkar väldigt duktiga.

 

Har också varit på födelseforberedande kvällen och tycker den va jättebra!

 

Gry sa till mig att hon skulle ge mig nån igångsättande akupunktur om jag gick över tiden. Tror dom är ganska mån om att så få som möjligt blir igångsatta för det innebär ju att de förlorar patienter och pengar de skulle fått för dom.

 

Försöker att tänka på hur stolt jag kommer va över mig själv om jag klarar det och att man säkert kommer vara i bättre form efteråt än om man tagit for exempel epidural. Jag är livredd för att revna och tydligen är det mycket färre som gör det på ABC än på vanlig avdelning.

 

Hoppas det går bra för er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 12 september på ABC. Har født på ABC 2 ganger tidligere -begge født i vann :) Anbefaler ABC på det sterkeste. Føler meg utrolig godt ivaretatt både før og under fødsel -dyktig personale som helt klart både kan og liker jobben sin :)

 

Eneste som er med ABC er at man kanskje blir litt etterlatt til seg selv etter fødsel. Man får hjelp til alt man trenger og lurer på -men man må oppsøke det litt selv. Hvertfall så følte jeg det...

 

Lykke til alle sammen -kanskje vi ses :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg begynner å glede meg veldig til fødselen nå og ikke minst til å få det overstått og få lillegutt i armene:-)

Jeg har Hege som min jordmor på ABC, og hun er veldig ålreit!

Jeg hadde Eva Brit på svangerskapskurs, og hun likte jeg også veldig godt. Har møtt Tone og Eva i forbindelse med CTG, og ingen av dem fikk jeg noen god kjemi med. Synes Eva var litt belærende og lite lydhør til hva jeg hadde å si... Så max uflaks hvis de to er på vakt når jeg skal føde da.... Men, men de er vel flinke uansett!

 

Synes det er litt få kontroller. Selv nå når det nærmer seg slutten er det hele 4 uker mellom hver kontroll. Skal på ny kontroll igjen på fredag, og da er det 4 dager til termin og 4 uker siden jeg var der sist...

Hvor ofte går dere da?

 

Tenker jeg skal prøve å føde i bassenget jeg også. Får ta ting litt som det kommer tenker jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på ABC! Jeg har termin 24.9, men jeg har ingen ting imot om jeg treffer deg i korridorene rundt den 16. :o)

 

Har vært til ytre vending på Ullevål i dag og det er jo en mulighet for at han snur seg tilbake. Da blir det ks pga for lite bekkenmål.

 

Håper virkelig det blir fødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvitvi til deg om at du slipper keisersnitt! Kanskje vi ses rundt den 16.? Da er det visst fullmåne også, som visstnok skal få fart på fødslene:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

jeg skal føde på ABC;) Har termin 28.sept. Har en gutt fra før, født i juli 06, født på føde b på ullevål. Tror det skal bli veldig bra på ABC, og går for vannfødsel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...