Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Begynte på vgs. i høst, men etter mye om og men bestemte vi oss for at jeg skulle være hjemme ett år til. Har fått grunnstipendet (fikk det da jeg fortsatt gikk på skolen). Har såklart tenkt og si ifra at jeg har sluttet på skolen, må gjøre det før 15. som er utbetalingsdagen, slik at de får stoppet overføringene, men dette var det eneste som stod på lånekassen sine nettsider. Må jeg betale tilbake grunnstipendet? Det har jeg jo brukt noe av til husleie, før jeg fant ut at jeg skulle bli hjemme i år og??? Eller holder det at de får stoppet overføringene? Hilsen
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 om det er stipend du har fått, så ja.. det må tilbakebetales.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Søren.. Da må jeg skaffe fem tusen til lånekassen...:-( Vet du hvor lang "frist" man får på seg??
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Det blir om til lån etter tre år har jeg hørt.. Så tror nok ikke du trenger å stresse med de pengene nå med en gang..
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Ok. For det er "bare" snakk om ca 9000.. Så da blir det ikke så ille hvis det blir gjort om til lån iallefall..
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 Leser inne på lånekassen sine sider og no forsto jeg det slik at dersom du gir beskjed slik at du ikke får utbetalt stipend fra den dagen du slutter på skolen så trenger du ikke betale tilbake det du fikk da du gikk på skolen.. Men det er ikke sikkert at jeg har forstått det rett... Og jeg så nå at de kan kreve pengene tilbake straks.. Det er ved stort fravær at det tar lang tid før man må betale tilbake..
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #8 Skrevet 29. august 2008 hvamed å ringe lånekassen å spør? eg forsotd det slik at du ikke trenger å betale tilbake.. men ring å hør for sikkerhets skyld.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #9 Skrevet 29. august 2008 Kanksje noen på skravlesiden vet?? Noen som vil legge ut for meg??
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #10 Skrevet 29. august 2008 Jeg sluttet på skolen midt i året, fikk rigtignok ikke grunnstipend men borteboerstipend, gidde lånekassen beskjed at jeg sluttet skolen, men fikk forsatt utbetalt borteboerstipend helt til normal skoleslutt (jeg sluttet i november, men fikk stipend fram til mai eller juni, husker ikke helt) Dette er noen år siden nå men har ikke fått noe tilbakebetalings krav fra lånekassen, rekner med at dette er en glipp fra lånekassen sin side...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå