Gå til innhold

Byttet ut NAN med Hipp i går, og herrejesus for en frandring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Hun liker helt tydelig smaken bedre (skjønner jeg godt, NAN smaker oppkast, det her smakte mer som babygrøt. Namme :-))

2. Hun bæsja! Flere ganger! Ble vel endelig kvitt restene av NANen som lå og godgjorde seg der inne..

3. Hun sov MYE bedre i natt :-) Tydelig at den er bra for magen i motsetning til den sementen hun har fått hittil.

Kjempefornøyd :-) Takk til dere som anbefalte Hipp i går, lurer virkelig på hva jeg skulle gjort uten DiB :-D

Fortsetter under...

Skrevet

Høres veldig bra ut da:)

Jeg har faktisk tenkt å gjøre akkurat det samme så godt å høre at noen har positiv erfaring med det!!!!!

Skrevet

Ja, dette anbefales på det varmeste! Hun var konstant forstoppet med NAN, til tross for at vi brukte malt i melken og var kjempenøye når vi målte opp pulver, men det løsnet bare en drøy time etter første hipp-flaska. Avføringen så mye "bedre" ut også.

Skrevet

Hei...

Et lite spørsmål: Jeg gir datteren min på 6 mndr NAN..

Ho har veldig tynn avføring,kan det være at jeg har for lite pulver i?

Eller burde jeg prøve hipp?

Skrevet

Så lenge du følger anvisningen på pakken, så skal jo det være riktig mengde med pulver :-S Bruker du malt i melken? For mye malt kan gi for tynn avføring, kan prøve å regulere det i såfall, ellers aner jeg ikke :-S

Er ganske grønn på det her..

Skrevet

Bruker ikke malt nei,ho har aldri vært hard i magen.. Er veldig nøye med å følge anvisningen... :)

Annonse

Skrevet

Da har jeg ikke peiling desverre. Men det er sikkert noen drevne flaskemammaer her som har noen triks på lager hvis du spør pent :-)

Skrevet

Jeg er og veldig begeistret for Hipp. Han bæsjer mer, gulper nesten aldri, liker smaken bedre og er mye mindre urolig enn når vi brukte NAN. Veldig glad for at vi byttet:-)

Skrevet

kan eg bare spørre om en ting?..

Kor lenge hadde hun spist NAN?.. vi har en gutt som har spist collett i snart 2 måneder..men de siste to ukene har han blitt skikkeli ond og dårli i magen.. sånn hard og vanskeli å få d ut.. har gitt sviskesaft.. men d hjelper lite.. han har egentli ikke så hard avføring lenger, men d kommer med to-tre dagers mellomrom.. blir jo helt redd for han.. så no ska eg prøve me hipp tenkte eg... d e verdt ett forsøk.. han gulper relativt mye også faktisk.. men d e litt sånn ekkelt å bytte når han har brukt collett så lenge liksom.. men vi må vell bare no...

Skrevet

Til Nymor

Jeg gir Nutramigen til min datter pga at hun reagerer på vanlige melkeproteiner. Hun tåler noe melk i kosten, men dersom det blir for mye ser vi gjerne dette på at avføringen blir løsere (gjerne litt skummende og, men ikke nødvendigvis). Jeg prøvde å gi henne en liten flaske med nan og da så jeg det på avføringen, ved at den ble løsere. Jeg regner med at det er noe hun vil vokse av seg, men det får vi se etter hvert. Hun er foresten 6,5 mnd

Vår datter har aldri vært "plaget" med dette, men vi oppdaget det ved at hun gikk dårlig opp i vekt og avføringsprøve. Det er uvanlig at barna ikke er plaget med dette (kolikk etc), og tvilsomt at det er det i ditt tilfelle, men kan være ok å være obs på muligheten... Uansett lykke til :-)

Skrevet

Et spørsmål, om dere gidder å svare.... Hvordan har avføringen forandret seg når dere byttet mat? Grunnen til at jeg spør er at lillegutt ser ut til å streve mye med å få bæsjet, og flere dager på rad nå har han skreket i flere timer mens han forsøker å få det ut. Men når avføringen kommer er den absolutt ikke hard, den virker for meg egentlig å være perfekt i konsistens. Men tror dere likevel disse problemene med å "få det ut" kunne bli bedre om vi byttet fra Nan? (vi bruker Nan HA forresten...)

Skrevet

Avføringen til Leah (når den først kom) var ofte veldig slimete og seig, nå kommer den i mer "passende løs" konsistens som ikke må gnis og skrubbes av rompa hennes.

Annonse

Skrevet

Hun er seks uker i morgen og har spist NAN hele tiden (pumper det jeg har av MM, men hun får mest erstatning), de siste ukene med malt i uten at det hjalp noe særlig her.

Begynte med Hipp i går og merket forandring på en time, prompene hennes var ikke like sure lenger og hyn hylte ikke hver gang det kom en liten fis.

Skrevet

Ella78 - m/ Max:

Har akk samme problem med min p¨å 3 uker...og byttet til collette..har bare blitt verre! så skal prøve med Hipp og se hvordan det går.

Skrevet

Hei

Hvor kan man kjøpe HIPP??

Skrevet

Må spørre deg litt tulleruskentusk...:

Hvordan merker dere det på datteren deres at hun reagerer? Hvor lang tid gikk det fra dere startet på Nutramigen til dere så bedring? Tåler hun at du inntar melk og melkeprodukter (om du ammer)?

Jeg lurer fordi vi mistenker melkeallergi hos snuppa vår. Greit å høre hvilke erfaringer andre har :) Har startet med Nutramigen, men har ikke sett noe revolusjonerende endringer ennå... Vet jo ikke hvorfor, men har jo tre alternativer:

- det tar en stund før den andre tilleggsmelka er "ute av systemet"

- hun reagerer på morsmelk, og jeg må på diett for at hun skal bli bedre

- hun har ikke melkeallergi i det hele tatt...

Skrevet

Byttet til Hipp i går kveld, nå gjenstår det å se hva som skjer....

Skrevet

Jeg byttet også til HiPP i går kveld.. Merket forandring på humøret hennes med en gang egentlig. Men i dag har hun vært litt sutrete og jobber litt med magen. Kanskje siste rest av NAN skal ut?

Så nå får vi se om det skjer flere forandringer her=)

Skrevet

byttet til hipp eg og, inatt... så no e eg spent på ka som skjer.. har nesten ikke gulpet noenting i hele dag, og han har fått tre måltider.. så d e jo bra.. får håpe d bllir bedre me fordøuelsen også.. for no begynner eg å bli rimelig fortvilet over at d ikke kommer noe ut av han... selv om han virker helt happy... noen andre som har hatt en baby som ikke bæsjet på tre dager?.. vi gir sviskesaft, malt og siden igår har vi gitt bittegranne laktulose... men ingenting hjelper.. d kommer ingenting... hm..

Skrevet

Kan det være det som plager vesla mi også? Hun har ikke melkeallergi for hun tålte NAN før, men nå får hun mere NAN og mindre morsmelk, bæsjer mindre, men likevel fin og løs og gul avføring.

Har de siste dagene streiket på puppen, greier ikke ligge rolig og spise, og vrir seg vekk når melka kommer (både fort og langsomt). Har derfor måttet pumpe og gi av flaske siste 2 døgnene, men nå streiker hun ofte på den også, både med morsmelk og med NAN... Virker som hun har vondt, men hun raper godt etter og under måltidene og har helt normal "morsmelk-avføring", men virker likevel som hun sliter med å bæsje...

Hun har fått 1 flaske NAN hver kveld siden hun var bitteliten, men mye mindre enn hun får nå. Hun bæsjer nå sjeldnere, men avføringen er likevel normal og gul.

Nettopp begynt å bruke malt i melka siden hun får mer av det nå. Kan hun reagere på malt? Eller kan hun være hard i magen, selv om det som kommer ut er løst og fint? (At det ligger mye inni der som ikke kommer ut?)

HJELP! Hun er helt vill på flaska og puppen med det samme, men så fort det kommer noe skriker hun, og særlig om det er lenge siden hun bæsjet. (Bæsjer stort sett hver dag)

Skrevet

Her byttet vi til HIPP i går, men tror vi går tilbake til NAN. Hun gulper helt sinnsykt av HIPP, kommer gulp hele tiden og masse.

Skrevet

Hvordan gikk overgangen til HiPP for dere? Var det smooth eller var det skjær i sjøen?

Her var det suksess i går kveld og i natt, (byttet på kvelden), men i dag har det vært mye luft og uroligheter.. Såååå jeg håper på at det bare er fordi det er nytt for magen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...