Gå til innhold

Dere som gir babyen 150 ml ferdig blandet mme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står ikke på pankingen akkuart hvor mye vann og pulver som skal være..blir det 125 ml vann og 4 skjeer eller noe?

Skrevet

det er ihvertfall 1 skje per 30 ml når det gjelder nan ihvertfall

Skrevet

så hva blir det da+

Skrevet

det står på pakka at 120 ml m 4 skjeer blir ca 135 og 150 ml med 5 skjeer blir ca 165

Skrevet

150ml vann og 5 skjeer NAN= 170-175ml ferdig drikkeklar melk

180 ml vann og 6 skjeer NAN = 200 ml ferdig drikkeklar melk

Skrevet

Ja jeg vet hva som står på pakka hehe..

Det jeg lurer på er, jeg skal ha 150 ml ferdig mme..Hvor mye vann og hvor mange skjeer..blir det 4 1/2 eller noe da?

Skrevet

bebii det er ikke det jeg spør om, skal ikke ha 170ml og ikke 200ml, jeg skal ha 150 og det står ikke på pakka

Skrevet

Hvorfor skal du akkurat ha 150? Det bør være litt igjen på flaska når barnet er mett for å unngå å svelge så mye luft. I tillegg så slipper du da å vimse med "halve" skjeer.

Skrevet

Ble enige med HS om å gi han litt mindre mat.,.han fikk altfor mye mme i døgnet..type treganger

Skrevet

Da ville jeg prøvd med 120 ml vann og 4 skjeer NAN

Tror ikke du får akkurat 150 ml ferdig drikkeklar NAN ved å følge anvisningen på pakken. Men som Kakemonsteret sier, så er det greit at det er igjen litt på flaska når barnet ditt er ferdigspist.

Skrevet

Det er vel bare å lage til 170 ml, og kaste overskuddet, dvs du stopper når det er 20 ml igjen i flaska... Ellers må du bruke halvfulle mål, og det blir unøyaktig. Skjønner ikke helt problemet... Eller du heller av 20 ml før du starter måltidet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...