Gå til innhold

Fuglelopper? Aldri hørt om det, noen som har erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har av og til i vår/sommer hatt røde prikker oppover beina sine, idag hadde han fått ganske mange.

De i bhg sa han hadde vært sutrete idag og at det var tydelig at det klødde (ikke feber). De trodde det kunne være fugleloppebitt.

Er det noen som har erfaring med det som kan hjelpe meg litt?

Skrevet

Det hadde sønnen min ifjor etter at han og mormor hadde tømt fuglekasser. Han var på ferie hos henne da, men hun dro til legen med han, og lurer på om han fikk noe for det..Tror kanskje det.

Skrevet

jeg har hatt det, og det er som store røde"kaker". klør veldig. hadde ikke feber men er visst ganske smittsomt

Skrevet

fugleloppebitt er jo som små myggstikk som klør litt mer intenst enn myggstikkene... har hatt det flere ganger siden jeg har katter som fanger mye fugl:S går over etter noen dager, gjør hvertfall det på meg og mamma og mine søsken, og ingen av oss har fått medisiner for det... har egentlig ikke dratt til lege heller:P er jo ikke noe mer farlig enn myggstikk så vidt jeg vet:)

Skrevet

er ikke mer farlig enn myggestikk..

loppene overlever ikke lenge på menneskekroppen så de forsvinner etter noen dager..(i følge legen)

kommer jo litt an på om han blir hyppig utsatt for fuglelopper da..

Skrevet

Pleide å få det masse når jeg var liten, og fikk faktisk nå i vår også, er ikke farlig men klør vanvittig. Er vanlig at de kommer i grupper på 3-5 på ca samme sted, og tror at de, av en eller annen grunn, er spesielt glad i sette seg på hoftene/midjen.. Googla det når jeg ble bitt i vår, men husker ikke helt hva det stod, men du finner det på nettet :)

Skrevet

Ja, jeg leste på nett at de kom om våren, syns det var så merkelig men de i bhg har sikkert sett det før ( i motsetning til meg).

Når jeg tenker meg om så oppstår dette ofte når han har vært ute, han har ikke sittet mye i gress for eks men i går gjorde han det (med bukse på). Ellers så er skogen vår nærmeste nabo, så det er sikkert fuglereir rundt huset her.

Hjelper det å kjøpe noe kløestillende og smøre på tror dere?

Skrevet

Kløstillende lindrer ja. Fugleloppestikk klør omtrent til de ikke synes lenger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...