Gå til innhold

Skattekart.. Hvordan i all verden skal jeg lage det?


Gjest

Anbefalte innlegg

Off, sitter her og skal lage skattekart, det er det siste som gjenstår før bursdagen imorgen.. Men hvordan skal jeg tegne det?

 

Noen som har gjort det før og kan gi meg noen ledetråder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du tegner rommet/rommene ovenfra, og tegner noen gjenstander fra siden slik at man lettere ser hvor man er - så kan du tegne prikket linje hvor ungene skal gå (gjerne en ekstra runde rundt potteplanten :) ).

 

Ikke glem det store røde krysset, da! :)

 

Lykke til! :)

 

PS: Jeg har aldri laget skattekart for barn, og vet ikke hvor enkle de må være for at ungene ska skjønne de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget rebus i påsken, gjemte påskeegg.

Da laget jeg en tegning, f.eks. av lekekomfyren hennes, bilen vår, påskeliljene ute osv. Og så skulle hun gå fra sted til sted og finne et nytt kort med ledetråd på, og til slutt fant hun skatten.

Jeg gjorde dette i stedet for skattekort, siden jeg syntes at det ble litt avansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje litt seint å begynne med nå...... men ta bilde av ting i huset så de skal følge bildene når de går på skattejakt...... det har vi brukt endel, og da kan en bruke de bildene omigjen, men da med event en annen rekkefølge.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa pleide å lage det da vi var små, kjempestas!

 

Han tegnet området (var ute) slik at det var lett å forstå, f.eks en båt ved elven og hytta og området med trær etc... Så satte han et stort rødt kryss der selve skatten befant seg. Ikke for vanskelig og ikke for lett.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...