Gå til innhold

Hvilken vogn bør jeg velge til desemberbarn?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg venter desemberbarn og prøver å finne ut av hvilken vogn jeg bør kjøpe. Jeg går mye tur både i byen og i skogen, og det første året vil jeg ha barnet vendt mot meg.

Jeg begynner å innse at jeg ikke finner én vogn som passer til alt. Tror at jeg vil ha OTH Urban jungle når pjokken blir større, men hva gjør jeg det første året?

Jeg lurer på å kjøpe Quinny Freestyle eller Hartan Skater brukt. De er ikke så dyre, og selv om de vognene ikke får så gode kritikker er de kanskje OK det første året? Det mange kritiserer dem for er jo at de er så små, men ett til halvannet år bør de vel holde?

Eller bør jeg heller kjøpe en brukt Simo kombivogn til det første året? Den er solid og stødig, og kanskje grei å ha som vogn nr 2 senere også, selv om den veier masse?

Jeg håper dere kan hjelpe meg!

Fortsetter under...

Jeg har en brio kombi som jeg har brukt første tiden, kjøpt oth når ungene var henholdsvis 10 og 11 mnd. Med eldste så byttet jeg litt på hvilken vogn jeg brukte den første tiden, men minsten kun har brukt oth etter at den ble kjøpt.

Men har beholdt brioen hele veien, har den som sovevogn og kan være ok å ha i noen situasjoner.

Så jeg synes det høres lurt ut å heller kjøpe en solid, stødig vogn å ha det første året og heller supplere med en oth etterhvert. Så ser du an behovet, om du da ikke trenger førstevognen lenger så selger du den eller har den som sovevogn i bhg.

Men det finnes stødige gode vogner med god fjæring som er mye lettere enn simo sin, f.eks teutonia mistral, brio happy (kjøp det understellet med mest fjæring) eller emmaljunga city cross.

Om du bor ett sted der du er avhengig av å bære bagen med ville jeg valgt en kombivogn, helst med mykbag. Men om du ikke har det behovet ville jeg helt klart valgt en duovogn, bagene der er mye romsligere. Mistral kommer kun som kombivogn, men har en lang og god softbag.

Simo duo har den største bagen, om det har betydning.

Glemte å få med at quinny freestyle ikke er så veldig lun, og bagen er liten. Kalesjen på sportsvogndelen er ganske tynt stoff. Ikke har den spesielt god demping heller (med tanke på skogsturer/risting). Så den ville jeg unngått.

HArtan skater kjenner jeg ikke til i det hele tatt, så den skal jeg ikke uttale med om =)

Jeg har ingen erfaringer eller tips å komme med. Men jeg skal selv ha i desember og kommer til å gå for en Teutonia (Mistral S eller Spirit). Etter å ha lest litt rundt er jeg trygg på at dette er et godt valg til desemberbarna våre :)

Annonse

Takk for svarene!

Da er jeg litt klokere, men har enda flere valg....

Teutonia Mistral virker lurt det første året ( håper bare jeg finner en brukt). Jeg har lest et sted at noen ikke er fornøyde med Spirit-en fordi den bare er god å trille på asfalt. Stemmer dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...