Gå til innhold

Noen som vil dele sine erfaringer med TFK Joggster Twist?

Anbefalte innlegg

Lurer på hvilke erfaringer dere har med denne vognen. -Både positive og evnt negative;

Er den stabil eller velter den lettere enn en 4-hjuls vogn?

Holder hjulene, eller punkterer de lett?

Er regntrekket til bag / sportsvogn gode? Noen andre å anbefale som er bedre?

Tåler "duppedingsene" på hjul / bremser vær og vind? Rust?

Er det "plass til" stelleveske, og evnt hvilken er å anbefale?

Hvilken vognpose anbefaler dere og hvorfor?

Tror mange blir GLADE for hjelp! Ihvertfall jeg : )

Fortsetter under...

Den er stabil, men ikke like stabil som en 4 hjuling. Litt ustabil opp og ned fortauskanter (likte ikke at 8 aaringen min trillet f.eks.).

Hjulene har aldri punktert paa over et aar.

Regntrekkene er litt stive og tar litt plass, men de er veldig vanntette og barnet kan se ut og du ser barnet.

Ikke noe rust foruten for skruen ved haandbremsen....

Hadd SkipHop Duo, syntes den passet kjempefint.

Hadde gammel Voksi, god plass til den.

Syns at Sportsvognen er ganske ruvende + at det er vanskelig og komme til handlekurven under. Vogna er litt tung i forhold til f.eks EW og OTH, men blir liten sammenlagt. Elsket den som bagvogn.

Litt mye dill dall paa sportsvogna.

Pluss for fotbrettet som man kan sette opp og for böylen og ganske rett sittestilling.

Dumt den ikke er vendbar, maatte kjöpe overgangsvogn.

Lykke til!

Har brukt mi i over ett år no og er kjempefornøgd. Skiftet fra hardbag til sportsdelen når lisjepia var ca 7 mnd, og det funka fint. Brukte Odenwälder dunposen str XL med lammeskinn i både bagen og sportsdelen og syns det funka fint :) (anbefaler denne dunposen på det sterkeste! Den er litt dyr, men så får en igjen for pengane også. Den er såpass stor at eg kan bruke den i vinteren som kjem også :) ).

Er litt enig i at det er vanskelig å komme til i korga under vogna, men berre når ryggen er heilt nedlagt. Ikkje problem med rust eller noke, ingen punktering. Har brukt stelleveske under, men berre ei lita (den en fikk gratis på apoteket i fjor når en kjøpte for så og så mykje penger). Har ikkje hatt behov for noko større egentlig. Regntrekka er som tidlegare sagt litt stor når en legg dei sammen, men dei fungerer bra og babyen kan sjå ut og du inn.

Når det gjelder stabiliteten merker eg at eg held litt ekstra godt i vogna når eg skal over kanter og slikt. Vogna er sjølvsagt ikkje like stabil som ei med fire hjul, men eg har aldri opplevd det som noko problem. Det blir en vanesak. Den har iallfall aldri tippa.

Lykke til med vognvalget!

Den er superstabil. Lillgutt har styra rundt i den uten at den har gitt etter det minste. Vi har også lesset opp med poser og bagasje på styret uten at det har gjort noe forskjell heller.

Så den er like stødig hvis ikke stødiger enn de med flere hjul.

Har aldri punktert.

Regntrekket tar stor plass når det ikke brukes, men i bruk er det kjempe bra. Vil anbefale allværstrekket til sportsvognenn som er delvis gjennomsiktig og delvis sort. Det puster og er like godt egnet ved sterk vind som ved regn.

Har ikke noe rust på min iallfall.

Har aldri brukt stelleveks da lommene på siden er store nok til å børe det som trengs. Men plass til en er ikke noe problem.

Jeg har brukt Voksi og har god plass. Så de fleste vognposer passer nok.

Jeg har desverre ikke så mye bra å si om vognen.

Hadde utrolig høye forventninger og ble fryktellig skuffet. Det er for mye dill dall og mekk på den og ingen gjennomtenkte løsninger. Skal sette det opp litt oversiktlig under.

En annen ting jeg vil informere om er : Jeg kjøpte vognen i sverige. En liten stund begynte babyland i Stockholm å selge vognen. Pga alle problemene vi har hatt med den så fikk vi tl slutt en forklaring fra butikken. Dette var en vogn de valgte å selge så de kunne ha et BILLIG alternativ til OTH og alle de andre dyre 3 hjulingene. Den koster totalt 4000 med carycot og sportsvogn. De sa selv at det er en dårlig vogn ( en av de dårligste de selger) men at de må ha et alternativ.

Da må jeg si at jeg synes det er litt underlig at det er en av de dyrere i Norge. Kan du tenke deg hvilken fortjeneste de gjør på den her hjemme, når de i Svergie fremdeles tjener på den ved å selge den til under halve prisen. Det for meg er en liten tankevekker , er vi utrolig lettlurte?

Uansett, de har nå sluttet å selge den der, fordi det ble for mye klager på den.

Her er postivit

-Fantastisk babydel, sot og romslig( fikk en stor jente som liker å ligge luftig, men måtte kjøpe ekstra overmadrass på ikea og klippe til fordi vognen er så hard, har lammeskinn også)

-Utrolig lett å løfte av og på, og babydelens bæredel er veldig stabil. Noe hard i begynnelsen ,men den blir heller ikke slarkete.

-Innebygd myggnett i skjermen , utrolig praktisk.

-Ventilasjons del forran på babykurven.

-Sol skjerm

-Enkle adaptere til Maxicosi

-Håndbrems( kommer negativt om den også)

-Stor handlekurv.

Negativt

-Vognen er VELDIG dårlig dempet. Det kjennes ut som om babyn skal få riste skader. La inn både overmadrass og lammeskinn, dette har gjort det noe bedre.

- Når du går over dumper eller fortauskanter så hopper fremhjulet nesten. Den er ikke noe smidig når man setter ned fremhjulet igjen. Hverfall ikke i forhold til de andre vognene jeg har prøvd.

-Vognen dra ofte til ene eller andre siden. Fremhjulet er ikke bra nok til å holde vognen stabil.

- Håndbremsen er i og for seg bra, men SYYYKT vanskellig å feste om du holder barnet i armen. De skulle hatt som på quinnyn både håndbrems og fotsperr.

-Det kjennes ut som om vognen skal tippe om du skal opp et trappetrinn eller fortauskant men framhjulet først...da drar den gjerne til en side.

-Alt må renses og smøres veldig ofte.

-Håndtaket blir slerkete med en gang. Kjennes ut som om det ikke tåler å bli løftet opp flere trapper nå.

-Vårt fremhjul har stillt seg på tvers flere ganger og bråstoppet vognen.

-Det skal ingenting til før skivebremsene lager lyd, også fordi hjulene ofte er skjeve(da må de bestille nye) Dette har skjedd mange.

-Min samboer er nær å kaste hele vognen fordi han er så missfornøyd!!

Det er sikkert masse andre saker også som jeg har glemt

Trillekomforten på quinny er 1000 ganger bedre. Men TFK sin babydel er myyye bedre. Den er også mye bedre en på OTH, men der har man andre fordeler igjen.

Sum a sumarum så er jeg glad jeg bare har betalt 4000 for den, den er overhode ikke verdt mer. Men babydelen skulle jeg ikke ville bytte bort mot noe.

Jeg vil anbefale deg å få prøve den av en venn om du kan.,.. det er så viktig å kjenne på den utenfor butikkens silkegulv.

Håper jeg har vært til litt hjelp!!

PS, jeg kjøpte et annet regntrekk til babydelen. som er kjempetynt og kjempe lett. Det er et standartrekk.

Hilse T

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...