Gå til innhold

Betalingsgaranti på FINN! Hva er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal selge noen varer på FINN. HVa er betalingsgaranti? Hvordan vet JEG at kjøperen har satt penger på kontoen? Hva om jeg sender varen, mens kjøperen har ikke satt pengene på den sperrete kontoen?

Har noen erfaring?

Skrevet

Jeg har solgt et par ting på Finn, og den første fohåndsbetalte (jeg hadde aldri gjort det, man kjenner jo ikke selgeren..) og den andre sendte jeg i postoppkrav. Det er jo sikring både for deg og den som kjøper, da blir varen betalt når den hentes ut på posten, og pengene kommer inn på kontoen din da. Sendte med smartpost eller hva det heter, sånne pappesker med fastsatt pris uansett vekt, en ganske stor eske, og det kom på 198 kr. når jeg sendte i postoppkrav.

Skrevet

Jeg brukte FINN betalingsgaranti en gang i vinter, synes det fungerte veldi bra. Det går omtrent slik:

- kjøperen skriver inn totalbeløp h*n skal betale inn (inkl. frakt hvis kjøperen skal betale dette)

- du får mail fra FINN betalingsgaranti med link til siden, hvor du skal godkjenne beløpet

- godkjenner du beløpet, sender de mail til kjøper med link, h*n setter inn penger på sperret konto (opprettet av FINN betalingsgaranti)

- du får mail om at pengene er satt inn på konto, og link til siden hvor du skal bekrefte at varen er sendt

- kjøperen får mail om at varen er sendt, o link hvor h*n skal bekrefte at varen er mottatt

- når varen er bekreftet mottatt av kjøper, setter de over pengene til deg

- hvis varen ikke er bekreftet mottatt av kjøper innen 10 dager etter at varen er sendt, blir pengene automatisk satt over til din konto

Skrevet

Tusen takk lille snupps:) Dette høres jo veldig greit og trygt ut. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare så detaljert.

Skrevet

Bare hyggelig :)

Ja det er veldig sikkert, sikrer både deg som selger og kjøperen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...