Gå til innhold

vi får to tette (18 mndr mellom) om må ha søskenvogn. Hva er å annbefale??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vi får også 18 mnd mellom våre to:)

vi har smal heis, så har kjøpt phil and teds sport. I den sitter/ligger barna etterhverandre.

men om du har plass er det sikkert bedre med OTH sin da de kan ligge/sitte ved siden av hverandre (n.b. babybaggen er ganske liten tror jeg, men må vel være sånn for at vogna ikke skal bli for bred).

Vet at TFK også har en som ligner på OTH.

Jeg har kjøpt Teutonia Team Alu, den har mange fordeler synes jeg og noen bakdeler :-)

* Du kan ha ungene mot deg. Jeg synes dette er "et must", for jeg vil gjerne ha kontakt og snakke med ungene mine når vi går tur. Dessuten ser jeg om den eldste drar av minstemann dyna eller gjør andre hyss...

* Svingbare framhjul, tenk så tungt det hadde blitt å snu vognen hvis man ikke hadde disse...

* Den bredeste sittedelen av alle søsken/tvillinvogner. Den passer selv med gode vinterposer til min elste på to år. Dette og at man kan ha ungene mot seg var avgjørende for at vi bestemte oss for denne.

* Bruker hardbag til den miste for at den ikke skal "tyte over" til den elste og ta plass av han og for at den eldste ikke skal kunne klemme lillebror flat når han lener seg over bagen og skal kose:-)

* Den er tyngre enn de fleste andre søskenvogner, men jeg synes det ikke gjør noe. Får litt trim da når vi er ute og går tur her hjemme, og i byen merker man det ikke.

*Den er ganske dyr men man får kjøpt de brukte og kvaliteten er god så de holder seg godt. Andrehåndsverdien er bra.

* Håndtaket er stillbart og kan stilles veldig høyt, noe gubben på 2 meter setter pris på :-)

Råder deg til å ta med storesøskenet rundt for å prøve sittedelen, vi synes veldig mange av dem var veeeeldig trange.

Vet ikke hva den koster i Norge, men vi kjøpte den i Tyskland for 5000,-

inkl en hardbag, dobbel beinpose,regntrekk, myggnett og hjulbeskyttere.

Annonse

Jeg kan desverre ikke anbefale noen, men den vi kjøpte i februar(17mnd her mlm mine) carena double swing anbefaler jeg ikke. Utrolig tung vogn, selv med 4 hjul. Lett å legge ned men, størrelsen er helt teit hvis man skal løfte den inn i bilen. Det er vi avhengig av å gjøre veldig ofte.Finner ikke noe regntrekk til den heller så vi føler at vi har en ubrukelig vogn her vi bor med masse bakker.

Vi har teutonia team s4. Kjøpte den fordi det er god plass til begge barna, og fordi jeg nektet å kjøpe en hvor vi ikke kunne ha barna vendt mot oss..synes som anonym over her at det er et must! ;) Vi kjøpte den i norge, kostet 8000, så er litt dyr da...men håper på å få solgt den etterhvert..å håper den holder seg bra:)

Ta også en kikk på EasyWalker sin. Den blir liten sammenlagt og har i motsetning til OTH to forskjellige kalesjer, noe som er greit med to størrelser på barna. Jeg har selv OTH og er superfornøyd med trillekomforten, men litt trangt i setene og bagen er veldig smal, ikke kort men SMAL. Trenger en egen vognpose til den (sånn minivariant) da man ikke får noe annet oppi. Men den er jo vendt mot deg så syns ikke det er noe problem å ikke se barna når de er blitt såpass store at de sitter i sportsdelen. Eldstemann er nå 104 cm lang og kræsjer litt i kalesen, og har vel sittet bedre i en vogn, men det går. Minstemann på året sitter derimot som en konge. Også veldig god annenhåndsverdi på denne, mer enn Teutonia sin vil jeg tro, som visstnok mest blir kjøpt som tvillingvogn og ikke som søskenvogn.

Jeg har ikke to tette, men hadde dagmammabarn da min første var liten. Og jeg vil helt klart anbefale en vogn som har svingbare hjul foran. Ellers blir det tungt å svinge, siden en må "vippe" de opp for å snu.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...