Gå til innhold

Angst.. har handlet på babyjungle så...

Anbefalte innlegg

får jeg mail der det står:

This company(Tollpost Globe) also will charge you the 25% VAT that you have to pay when importing goods into Norway.

Trodde alt av moms og sånn var gjort om på nettsidene deres, at de 19% var erstattet med norsk 25%... Betyr dette at det i tillegg kommer mange tusen ekstra etter at jeg allerede har betalt en hel haug?? Kan noen hjelpe meg?

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke om 19% var inkl i prisene på nettsiden. Men hvis det var det, så trekkes det ifra og så legges 25% moms på etterpå. Tror det kommer regning i etterkant, eller så må det betales for å få varen levert ut fra posten.

Annonse

Hmm., en ting er sikkert og det er at den nederlandske nettsiden ikke har priser inkl norsk moms. Det har jo ikke de noe med.. ;o)

Kan godt stemme at oth med bag og en del utstyr kommer på den prisen..? Lag nytt innlegg ang oth priser så får du sikkert svar fra noen som vet hva den koster fra utlandet. På www.lilleprinsen.no koster den 6.800 kr, det er da med bag og 2 stk regntrekk / stormtrekk.

Du har nok dessverre misforstått! Send de en mail og slett ordren, dersom du får kalde føtter nå. Til totalbeløpet må du legge til 25% norsk mva + fortollingsgebyr til Posten, det er noen få hundrelapper. De trekker ut 19% ja, men de kan ikke legge til ditt lands mva. da dette kreves inn av de respektive lands myndigheter.

Det er fra USA det lønner seg å shoppe nå:-)

Jeg handlet for 8000 kr på babyjungle.nl for ca. en måned siden. I dag fikk jeg regning fra tollpost på 2000 kr det er 25 % moms. Så ja, det kommer i tillegg til summen du betaler når du bestiller. Kjøpte OTH søskevong med diverse utstyr og har spart masse på det, men det lønner seg først når man kommer opp i en viss sum fordi det er fast pris på frakta.

Har sett noen nettbutikker tar betalt for lokal moms uavhengig av at dette shippes internationalt med egne moms i hvert land.

Hvis dette er tilfelle ville jeg tatt kontakt med nettbutikken og bedt om å få refundert de 19%.

(Tollvesenet/Posten innkrever norsk moms uansett hva utenlandske butikker finner på å gjøre, det er ikke under dems kontroll).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...