Gå til innhold

Til dere mødrer der ute som er så perfekte og aldrig gjør noe galt....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Herregud jag blir helt mörkrädd av hur dumma endel faktisk är. Alkohol klarar kroppen att förbränna i löpet av några timmar medans THC (det viktigaste virkestoffet i hasj) lagras i fettvevet i kroppen och om man røyker hasj i små doser över en längre tid får man en opphopning av detta stoffet i kroppen medans små doser alkohol över en längre tid INTE är farligt! ALLTSÅ kan man absolut inte sätta hasj upp mot alkohol..

Folk med så lite vett borde absolut inte få lov å skaffa barn!!!

perfekt?? nei, aldri i verden! jeg spiser altfor mye sjokolade, er urettferdig med sambo, noen ganger lyver jeg, snakker bak ryggen på andre og trener altfor lite! men hasj! det holder jeg meg unna!!

alkohol er politikernes hjertebarn, dog alkohol skaper flere problemer i samfunnet. Alkohol kom først og er akseptert i vårt samfunn, det er ikke hasj. Det er ulovlig. Jeg holder meg med glede unna begge deler for min egen skyld. Men jeg forstår de som røyker hasj og blir irriterte på de som mener alkohol er så veldig mye bedre, for det er det ikke. At vi er så alkoholvennlige koster vårt land flere millioner og mange liv hvert år...

Livets beste ruser kommer fra kjærligheten, fra opplevelser og fra naturen :) Og ikke minst fra smilet fra sitt eget barn :)

Annonse

Klart vi må ha lover og regler... men det er jo lov å ha sin egne meninger også da! Hadde alkohol vært et rusmiddel som først kom på markedet nå, så ville det aldri i verden ha vært tillatt!

Alkohol er bedre for noen. Hasj/marihuana er bedre for andre. Forbudet er basert på uvitenhet og fordommer. Det at alkohol kan påvises i urinen lenger enn alkohol betyr ikke at hasj er skadeligere enn alkohol.

altså, jeg er tidligere hasjmisbruker, men sluttet da jeg ble gravid.

det er faktisk sant at hasj er mildere enn alkohol for fosteret. det sa de på helsestasjonen til meg at alkohol var det verste du kunne ha i deg.

det står foressten noe om det på internett også.

ikke at jeg mener at noen av delene er bra og at man skal gjøre det osv. men bare sånn for opplysningen sin skyld =)

• 2 uker senere...

En skal ikke velge mellom alkohol og hasj. En skal holde seg unna, ellers så har man INGENTING å gjøre som mor. Hvis en ikke klarer å ofre såpass for barnet sitt, så klarer man det ikke senere heller..

• 9 måneder senere...

Så du mener at de som røyker hasj er dårligere mennesker enn deg bare fordi du er så perfekt?

Er sikkert på at du har folk i din omgangskrets som selv røyker eller bruker noen form for ulovlig rusmidler. Det er langt fler enn folk her i Norge som bruker slike stoffer enn det mange tror!

Og de som røyker velger dette helt selv, og tar nok sikkert konsekvenser for hva det vil medføre hos den enkelte som er gravid eller har barn..! Hasj røykere er ikke dårligere mennesker!! De er like normale som deg og meg!

• 2 måneder senere...

Er langt i fra perfekt, men akkurat hasj holder jeg meg langt unna.. Alkohol er da i det minste lovlig.. Og det å drikke gjør jeg en-to ganger i året kansje, og har aldri vært ikke drita etter at jeg ble mor. Folk får gjøre som de vil, men er skummelt hvor vanlig hasj er, fysj..

Annonse

Uansett, hasj, alkohol, amfetamin, heroin, smertestillende som har rødtrekant på pakka, det er rusmidler alt sammen..

Rus og barn hører ikke sammen! Uansett hva det er for noe.

Det bør de allerfleste vite.

Det er ingen annen narkotikum som fører kjappere til organisk hjerneskade en hasj. Og til dere som syns at hasj er bedre, og antagelig har svidd vekk hjernecellene deres på dette og derfor ikke skjønner hva jeg mener med organsik hjerneskade. Men andre ord; det spiser opp/brenner opp hjernen din. Det kan dere finne bevis på bare ved å søke opp forskning ang hasj. Bare det i seg selv burde jo si sitt.

INGEN ER PERFEKT!!!!! Men heller INGEN rusmidler er bra når man er gravid eller har barn.Noen medisiner er kanskje nødvendig for noen og veier opp for livskvaliteten uten medisiner. Som at små doser sovemedisin(ikke misbruk) er bedre enn ikke å sove overhode.(som er direkte farlig for både mor og barn)

Hasj er kanskje bedre enn alkohol over lengre bruk sånn rent fysisk om man bare har seg selv å tenke på.Men psykisk skal jeg love dere at det kan være vel så skadelig.angst og psykoser er ikke lett å leve med!

Man må være ærlig ovenfor seg selv og innse at man har et rusproblem,heller enn å unnskylde og forsvare det!

Men så har det seg sånn at ingen er perfekt og slutt å døm andre for å prøve eller feile.Det ligger alltid en historie bak rus. Hjelp,støtt og inspirer heller folk til å gjøre rette valg enn å dømme for tidligere feil.Fortiden er bak oss,fremtiden er foran oss!

Jeg har hatt store rusproblemer. MEN det ville ikke falle meg inn å bruke noe som helst som kan være skadelig under svangerskap og i ammeperioden. Eller ellers når jeg er i nærheten av barn...

Vet at dette ikke er enkelt, men man kan ta et valg, få hjelp og bli rusfri......

Jeg er nå helt rusfri og har vært det siden jeg planla mitt første barn.Lever et "vellykket" liv med jobb, barn, mann og stasjonsvogn:-) Har noen problemer da som mest sansynlig er mindre hjerneskader grunnet at jeg har svidd hjærnen min tidligere..Skulle gjerne vært foruten de problemene...

Og for å si det sånn så var det nok langt sterkere saker enn hasj jeg sluttet med..Så unskyldninge med at det er så vanskelig har jeg lite respekt for...(selv om det ikke er like lett for alle)

MEN det krever gjerne tett oppfølging av helsevesente åg slutte, for jeg f.eks ble veldig veldig syk både fysisk og psykisk når jeg bare kuttet alt tvert...Så anbefaler dere å ta kontakt med lege, barnevern og alle som kan bidra og få hjelp med å slutte..Kanskje kan avrusning og mødrehjem være løsningen i begynnelsen.

• 3 måneder senere...

Sånn jeg ser det så er alkohol den største trusselen for barn. For det er lovlig og akseptert i samfunnet. Men det er ikke dermed sagt at det er bra for barn å oppleve foreldre eller slektninger ruset på alkohol. Videre mener jeg at alkohol er et svært potent middel. Man kan bli rimelig blåst og full av alkohol, uavhengig av om det er øl, sprit eller vin. Synd at det er så akseptert. Min mening er at hasj og annen narkotika gir en annen type rus. Den er heller ikke heldig mht barn, men den er iallefall ikke verre. All rus er ille.

Personlig så tror jeg alle som mener hasj er på lik linje med heroin er lite opplyste mennesker. Har selv røyka marijuana fra tid til annen i ungdommen og helt frem til sambo og meg bestemte oss for å prøve å bli gravide. (kanskje 1 gang hver 14. dag) Synes det å drikke,røyke sigaretter eller ruse seg på noe som helst måte når man er gravid/ammer er helt forkastelig.

Men etter at ungen ikke næres igjennom min kropp lenger så kommer jeg helt sikkert til å ta en tur til veninna mi å røyke en feit en mens far er hjemme med ungen. Ser seriøst ikke problemet med det. Min fastlege sa at om alkohol hadde blitt lansert idag så hadde det aldri blitt lovelig,og mente marijuana var mindre skadelig. Å det er jeg heeelt enig i!

Er ingen som finner på å banke kona/unger når de har røyka en joint vettu,tror ikke det samme kan sies onm alkohol.

Dont panic,its organic sier jeg bare. Og alt med måte. Uansett om det er snop,sminke,alkohol...whateva. Finnes utrooolig mange fler "smokers" enn hva folk tror.

Har selv en årslønn på ca 450 000 før skatt,sambo som er selvstendig næringsdrivende. INGEN hadde trodd jeg røyker fra tid til annen,så ikke sku hunden på håra:)

hasj/marihuana er ulovlig fordi cannabis planten er en av verdens nyttigste planter. den kan brukes til å produsere klær,papir osv...og er et mye mer holdbart materiale enn det verden nå bruker til å lage tilsvarende produkter. Planten går også fort og dyrke, noe som ville gjort det enklere for småbønder rundt om i verden ( da spesielt i den tredje verden) å overleve ved å dyrke canabis.

Selvfølgelig lønner det seg ikke for de som sitter på toppen at hvem som helst enkelt kan produsere ting som klær, papp, papir og den slags. Det lønner seg heller ikke for dem at det blir produsert produkter av holdbart materiale, da vil jo produktene holde lenger og vi ville ikke vært nødt til å forbruke så mye, noe som igjen ville gi mindre penger til de på toppen. De tjener seg jo tross alt rike på vårt overforbruk....Når det gjelder alkohol er dette laget av blant annet løsemidler, tviler på at det er så mye sunnere å drikke dette enn det er å røyke en plante.

Men selvfølgelig alt med måtehold dere, og husk at barn og rus ikke hører sammen

• 4 uker senere...

Eksen min banket meg etter å ha røyket hasj ved flere annledninger..

I tillegg så merket jeg at når han røykte mye så ble han mer og mer dum, innadvendt og lat..

Er dette noe bra trekk ved et menneske lissom?

Skjønner jo at de som røyker hasj blir for stein og dumme til å se hvordan de blir selv, men omgivelsene og særlig barna merker det! :)

At en som røyker hasj er den som retter pekefingre mot de som ikke bruker rusmidler i svangerskapet, trodde jeg aldri jeg skulle få høre.

Dere: Hvorfor retter dere ikke heller den pekefingeren mot dere selv? Er det de som ikke bruker rusmidler som gjør noe galt? Hvor får du det fra at "de tror de er perfekte"?

Jeg tviler sterkt på at noen føler seg perfekte, men jeg ser jo her at de med dårlig samvittighet har behov for å rette pekefingre mot alle andre enn de selv.

*UFF*

• 5 måneder senere...

Hvis man ikke ønsker bedømming/tilbakemelding på sine standpunkt så er kanskje ikke ett nett-forum rette plassen å ytre sine meninger på? Eller??

Og for å svare på det opprinnelige innlegget: Barnet du bærer i magen valgte ikke å bli til. Det stod du for. Dine handlinger har konsekvenser for din livsstil og et lite uskyldig liv skal ikke måtte bøte for at du ikke har selvdisiplin nok til å holde deg i skinnet de 9mnd svangerskapet varer.... Flytt fokus fra deg selv. Det dreier seg faktisk om noen andre en stund nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...