Gå til innhold

Hvor langt er du på vei og hvor mye har du gått opp?


Tobarnsmor i januar=)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uke 32 og har gått opp 17kg. Men er også så hoven og full av vann at jeg kan starte eget vannverk:-) Men de forsvinner når babyen kommer og man kan ut og gå igjen. Beina er jo så hovne og runde nå, at det er nesten som å gå på stylter;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering: :-)

Er nå i uke 36+2, og har gått opp 4 kg. Lykkelig og fornøyd med det!

Nå kan den lille bare komme, synes at det begynner å bli tungt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oops, da har du gått ned i egenvekt, for med bare magen så bør du gå opp ca. 8 kg i et svangerskap. Viktig å få i seg litt næring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 36 og har lagt på meg 5,5kg:) Veldig fornøyd med det..

 

Jeg spiser også mye sukker og fet mat:) HAr ikke tenkt så mye på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 veker i dag og pluss 9 kilo. Litt vatn i kroppen, men er nok litt ekstra polstring også. Normalvektig i utgangspunktet (bmi 21-22).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoho. Jeg har gått opp 20 kg! Var vel normal vektig før sv.skap. 60 kg og 175 cm. Er nå litt over 80 kg! Skal si dette er en forandring. Glemmer stadig at jeg er svær og forsøker å smyge meg rundt hjørner, uten hell. Er nå i uke 36. Går vel ikke mer opp nå vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 38, og har lagt på meg 4,9kg. Har tæra på reservelageret som er i kroppen min fra før sikkert. Nok å ta av der

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jeg ikke skjønner. De som har lagt på seg veldig lite i svangerskapet er fornøyd med det? 12,5 kg er det idelle for et normalt svangerskap og mellom 8 og 20 kg er innenfor normalområdet. Så hvordan kan noen som nesten ikke ha lagt på seg være fornøyd med det? Jeg ville vært bekymra. At man legger på seg i graviditeten er jo et sunnhetstegn! Nesten som det går sport i å ikke legge på seg i svangerskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser er det ikke alle som skriver startvekt her;0)

Stemmer at å legge på seg i svangerskapet er et sundhetstegn, med mindre man har litt for mye i utgangspunktet. Er du overvektig eller godt polstret om du vil trenger du faktisk ikke å gå opp under svangerskapet.

 

Babyen får det den trenger om mor så veier 50kg eller 100kg å ikke legger på seg et gram (satt litt på spissen).

Er klart at hvis mor veier 50kg og ikke går opp noe under graviditeten går dette utover almenntilstanden til mor og dermed også babyen, men i slike tilfeller griper nok legen inn!

 

12,5kg er et GJENNOMSNITT. Det vil alltid være noen som legger på seg mer enn dette som drar gjennomsnittet opp og noen som legger på seg lite og drar gjennomsnittet ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...